dat kan best pijn doen hoor.
en als je het niet vertrouwd gewoon even bellen.
bij mij is hij wss ook al aan het indalen.
maar dat hoor ik morgen en zeker weten doen we het donderdag
snippieOud lidBerichten: 16.190Lid sinds: 1 januari 2005
Monalisa schreef:hopelijk voel ik onderin mn buik geen steken als ik weeen heb! Denk dan wel dat ik het erg pijnlijk ga vinden! Kramp vind ik wel te doen maar steken echt niet!!!
Monalisa schreef:oh jee dat klinkt ook niet fijn.....wat is dat bij jou dan?
Tinesje86 schreef:@ snippie: deze week is inderdaad de week van de controle voor je. Wel fijn hoor! Ben benieuwd...
@ vickypreg: wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen????
Denk inderdaad dat wanneer iedereen met verlof is, er genoeg geschreven gaat worden hier haha!!! Iedereen is wellicht druk met de laatste afrondingen van het werk etc. Straks kunnen we hele dagen heerlijk op het forum vermaken.
Nina28 schreef:Goedemorgen allemaal!
@ Vickypreg: Toch wel spannend morgen de echo van de niertjes. Hopelijk is alles gewoon prima in orde! Succes morgen!
@ Snippie; Voor jou een druk controle-weekje inderdaad.... herkenbaar! Gelukkig hebben ze mijn afspraak met de gyn en de groe-iecho voor komende maandag wel combineren zodat ik niet 2 x in 1 week naar het ziekenhuis hoef!
@ Tinesje: Fijn dat je een lekker weekend hebt gehad en dat je moeder je zo in de watten heeft gelegd....
Hier geen angst meer voor de bevalling, maar dat kan misschien weer terug komen. Ik heb nu gewoon iets van we zien wel hoe het loopt en ga uit van het ergste.... Ik heb 19 oktober een gesprek met de verpleegkundige hoe alles in z'n werk gaat... incl. kijkje op de verloskamers... ben benieuwd!
Zijn jullie ook zoooo nieuwsgierig naar die kleine ukkies? Ik probeer me een voorstelling te maken hoe ze er uit zullen zien en hoe het zal zijn om moeder te zijn....
Vickypreg: ik heb ook het idee dat we met minder mensen praten, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook minder actief ben op het forum als eerder.... Misschien in m'n verlof weer wat meer...
leike schreef:he dames
hier weer ff een berichtje van mij.
@vickypreg: waren de nietjes van de kleine dan niet in orde dat je nu een controle-echo krijgt? Ik moet volgende week voor een controle-echo ivm vergroot nierbekken beiderzijds! vind t wel erg spannend
want bij mn laatste echo van een paar weken geleden waren ze echt te groot.
@snippie; spannend donderdag. Hoop dat alles goed is met kleine
@tinesje: fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. even lekker afschakelen en uitrusten. Heerlijk!
@goosje; vervelend zeg die verkoudheid. Houd je maar lekker rustig en goed uitzieken.
@monalisa: spreek gewoon je onzekerheden met de verloskundige. daar is ze voor!
@ hier: heb geen ramen meer in onze voorpui. Zijn kunststof kozijnen aan t zetten dus zit nu ontzettend in de trek. En er lopen 4 van die lompe bouwvakkers door mijn huis.
Gelukkig moet ik dadelijk gaan werken. Dan kan ik hier weg.
Ik maak me trouwens helemaal niet druk om de bevalling. Weet niet hoe dat komt maar zie er eigenlijk niet tegenop. misschien komt dat nog op t einde.
En ik ga sinds een aantal weken naar zwangerschapsyoga en dat bevalt echt super! hierdoor word ik ook wat zekerder.
Nog 3 weken werken en dan gaat bij mij ook t zwangerschapsverlof in. heerlijk!. Gister bij de arbo-arts geweest maar dat stelde niet veel voor.
Fijne dag nog allemaal
Liefs
snippie schreef:Dat kan bij niet want controle van vanavond is bij de vk en de groei echo is bij de gyn in het ziekenhuis.
en daarbij had hem zelf liever donderdag.mocht zelf een week en een dag en tijd kiezen.
knuf
leike schreef:he snippie
Ik maak me eigenlijk ook meer druk om erna. hoe gaat alles? t is nog allemaal zo nieuw en onzeker. Ik wil borstvoeding gaan geven
en hoop dat dit ook echt lukt. Maar we hebben in ieder geval elkaar hier op t forum om elkaar door de onzekerheden heen te helpen
Liefs
Nina28 schreef:Nee, dan gaat combineren inderdaad erg lastig! Ik wilde ook alleen aangeven dat het af en toe een behoorlijke opgave is om elke keer weer naar het ziekenhuis (of verloskundige) te gaan. Soms wel 2 -3 keer per week en ik moet natuurlijk ook nog werken. Dus dan kan ik af en toe niet goed tegen die slechte planningen in het ziekenhuis.... Maar goed, jij bent natuurlijk in het voortraject veel in het ziekenhuis geweest, dus ik vertel je niets nieuws:wink:
Ben benieuwd hoe groot je 'kleine' mannetje is...
Vickypreg schreef:Ik moet morgen om 13.30. Dus eerst werken, zoontje bij schoonmoeder brengen en dan gaan we.
Ben ook benieuwd naar jouw echo, hoe groot zou hij zijn he? Is toch wel leuk om te weten vind ik. Jij mag in elk geval lekker vroeg!
Wat een weer zeg, echt herfst. Je ziet ook alles al verkleuren.
Vickypreg schreef:@Leike, bij mij waren de niertjes net iets vergroot bij de 20 weken echo maar heel minimaal hoor. Dus ze verwachtte niet dat het nu vergroot zou zijn maar toch he... Vervelend da thet bij jou veel te groot was, hopelijk is het nu wel in orde. In principe krijgt je kindje dan na de bevalling meteen antibiotica om een blaasontsteking te voorkomen.
@nina, ik ben ook onwijs nieuwschierig hihi. Nog zo'n 59 dagen te gaan...hopelijk iets minder haha.
@Snippie, snap je heel goed meis. Probeer van het goede uit te gaan, maar ik snap je gevoel wel hoor. Ik ben ook nog wel eens bang dat het toch nog mis zal gaan, je leest soms van die enge verhalen...
Monalisa schreef:ik ben lekker 2 dagen vrij nu 😊 Ga lekker uitrusten en het er maar van nemen.
heb vandaag weer 2 knuffeltjes gekocht voor de kleine,kon het niet laten 😛 gewoon leuk voor op het plankje boven de commode.
Mijn urine is onderzocht en er was niks te melden, zag er prima uit, geen ketonen of eiwitten of andere griezelige dingen: het was allemaal gewoon goed gelukkig. Met mn voeten gaat het ook stukken beter moet ik zeggen. Ze zijn wel dik, maar niet meer
zo afzichtelijk lelijk haha
Monalisa schreef:ja leuk he! Zowiezo een dag lekker thuis alleen met mijn nieuwe formatie! En lekker rust!!!!!
ja kleintje is nu drukker in de buik dan voorheen das wel leuk hoor!ik voel het in mn zij, in mn liezen, tegen mn ribbebboog aan.....overal in mijn buik zit gewoon baby hahahhah:mrgreen:
Nou eerste dagje vrij begonnen, heb lekker geslapen, geen last van mn rug maar wordt wel elke morgen wakker met een ONTZETTTENDE honger...hebben jullie dat ook weleens?
SNippie ik moet volgende week dinsdag weer naar de vk. Hopelijk kan ze dan voelen hoe het ligt, zo niet dan zal ik ook wel een liggingsecho krijgen, ik weet er het fijne niet van. Ik krijg dan ook de uitslag van mn 2e bloedonderzoek HB. Ben benieuwd hoe mn BM weer
is gegroeid ik hoor namelijjk van mn vriendin dat ze vind dat ze flink verschil ziet na een week al. we zullen zien
Nina28 schreef:Hee Monalisa!
Je bent weer druk met dingen regelen zie ik ja!
Wat betreft bedje opmaken: ik hoor van iedereen dat de kraamhulp toch alles er vanaf trekt en het zelf doet, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik ga het bedje dit weekend opmaken, maar dat doe ik voor mezelf omdat ik dat leuker vind uitzien...
Geregistreerd partnerschap is in principe hetzelfde als trouwen, alleen het familierecht is er niet in geregeld. Je vriend moet dus toch het kindje erkennen. Wat betreft ouderlijk gezag moet ik ook nog effe precies uitzoeken. De notaris zegt dat we dit toch nog bij de rechtbank moeten regelen en de ambtenaar van de gemeente zegt dat dit niet meer hoeft. Een heeft er dus ongelijk, alleen wij weten nog niet wie. Over geregistreerd partnerschap kun je op internet vast meer vinden. Er zijn ook andere manieren om diengen te regelen zoals bijvoorbeeld damenlevingscontract. maar hoe dat dan zit met ouderlijk gezag???
Je kan in de toekomst altijd nog trouwen na geregistreerd partnerschap. Hebben vrienden van mij ook onlangs gedaan. Eigenlijk komt het er op neer dat het partnerschap dan omgezet wordt in een huwelijk. Mocht je in het buitenland willen trouwen (dat willen wij wellicht een keer gaan doen) dan moet het partnerschap eerst ongedaan worden gemaakt.
Zorgverzekering kan je je kindje voor aanmelden zodra het geboren is. Ik moet nog kijken of we de kindjes bijschrijven bij mijn verzekering of die van mijn vriend. Even kijken welke het meest uitgebreid is.... Kinderen ziojn nl. gratis meeverzekerd.
Uitvaart weet ik zo effe niet. Heb zelf een uitvaartverzekering, dus zal die maatschappij binnenkort ook eens bellen wat en hoe...
Succes met de dingetjes regelen!
Nina28 schreef:Denk dat dat er niets mee te maken heeft... wat dat betreft is huwelijk en geregistreerd partnerschap exact gelijk!
En wij zijn beiden hoofdkostwinnaar 😃
Maar mijn vriend is zelfstandig ondernemer en dus ook weer anders verzekerd.... is dus nog effe uitzoeken voor ons...
Nina28 schreef:@ Snippie: Ik heb een keer wel foto's gekregen, ze hebben het apparaat toen zelfs effe op 3D gezet... zo leuk!
Bij de tweede groei-echo hebben ze geen enkele goed foto kunnen afdrukken, zo'n drukte in mijn buik... de een zat steeds voor de ander etc. Ik denk wel dat je echo-foto's krijgt hoor! Ik hoop dat ik er maandag wel weer krijg. Maar ik heb er inmiddels al zoveel dat ik dat niet meer zo belangrijk vind. Ik hoop dat ze zegt dat ze weer prima op schema liggen!
Veel plezier morgen Snippie: zo'n groei-echo is leuk, kan je weer heeeeel lang naar je ukkie kijken! Bij mij duurt het ongeveer drie kwartier (waarschijnlijk omdat het er twee zijn)
Nina28 schreef:Bij een groei-echo meten ze de omtrek/doorsnee van het hoofdje, van de buik (die is het belangrijkste) en de botjes van de beentjes en armpjes. Aan de hand van die maten maken ze een schatting van het gewicht en dan zie je in de curve of ze klein, gemiddeld of groot zijn! Ze kijken dus niet naar de organen zoals bij de 20 weken echo. Maar als ze vreemde dingen zien nemen ze dat heus wel mee....
Wat mijn buik betreft, hij is wel groot, maar ik had zelf groter verwacht. Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe foto ja, da's alweer zo'n 4 weken geleden (als het niet langer is) Straks maar effe aan vriendlief vragen....
Monalisa schreef:ik wil ook een groeiecho:)
Monalisa schreef:ik hoop stiekem dat ik nog een liggingsecho krijg haha
Nina28 schreef:Ik zag de foto van de babykamer Vickypreg.... helemaal geweldig!!! Super gedaan....
Wat trouwen in Italie betreft: Het kan wel... Als we dat ooit willen, moeten we eerst het geregistreerd partnerschap ongedaan laten maken, dan is het geen probleem.... maar ach zover zijn we nog niet! Ik werk bij een gemeente, dus dat heb ik al gecheckt :wink: