@Friend, haha idd ik doe het maar op de gok. Meeste kaal dus maar 😊
Tenen knippen enzo gaat wel, als ik mijn voeten maar omhoog zet op de badrand/wc ofzo.
VickypregOud lidBerichten: 4.117Lid sinds: 28 september 2007
Vickypreg schreef:@Snippie, dat is fijn zeg!
En met een spiegeltje zie ik het nog niet hoor. Maar heb ook wel een klein spiegeltje haha.
Ik moet zeggen dat als ik mijn buik vergelijk met de vorige zwangerschap het maar weinig verschilt. Op de ene foto lijk ik veel dikker dan de andere. Gek is dat.
Tinesje86 schreef:@ nina: ken het hoor. Hier is het nu ook rustig op kantoor. Wel lekker, want is mooi te combineren met de zwangerschap. Ietsjes minder werkdruk, scheelt wel. Merk aan mezelf dat ik nu toch niet 100% functioneer. (veel sneller moe, afgeleid, warrig, met mn hoofd in de wolken...:))
@ snippie: nou das voor jou al helemaal dichtbij je verlof. En aangezien je maar halve dagen hoeft te werken is dat wel relaxed voor je. Nice nice nice. Denk dat jij de eerste bent die met verlof gaat.
Denk dat wij straks samen met goosje tegelijk zijn uitgerekend. Als jij 2 weken naar voren wordt bijgesteld zijn we met z'n 3en begin november uitgerekend.
Misschien is het trouwens een leuk lijsjte: wanneer met verlof?! Dan begin ik wel.
Naam Datum ingang verlof Datum uitgerekend
Tinesjes86 27 september 1 november
Minoes schreef:Hallo allemaal, 😃
Ben al bij de fysio geweest. Heb oefeningen meegekregen waardoor de pijn
minder moet worden of zal verdwijnen. Zal wel heel rustig aan moeten blijven
doen. Accepteren dat alles tijdelijk rustiger moet. 😞 Komt goed hoor.
Even oefenen, zeg maar.
Vickypreg: Ik heb al een blaasontsteking gehad. Dit is inmiddels over. Of hij
moet er al weer zijn ... Wat mooi roze heb je uitgekozen, super hoor!
Monalisa: Haha, 😃 teennagels knippen pfffft, daar heb ik ook last van. En
mn schoenen doe ik nu echt zittend met een krukje erbij.
Friend: Ik kom niet meer bij. :mrgreen: Haha heb ik ook. Ik doe het nu ook maar op
de gok. Moet mijn man strakkies maar doen. Es kijken of ie dat wel kan want
anders ... :shock:
Hier: Volgens mij heeft de kleine voor het eerst de hik gehad, mijn hele buik
schudde opeens heen en weer, wat leuk hey! 😊
We hebben afgelopen weekend leuke knuffels voor de kleine gekocht. Eentje
maakt geluidjes, hopen dat de kleine er niet van schrikt, ik schrok zelf wel...
Xxx, Minoes
Tinesje86 schreef:@ snippie: geschreven worden zijn altijd lastiger dan face tot face een gesprek 😃 Wat ik ermee bedoelde te zeggen of eigenlijk te vragen: of je onzeker bent en daardoor je situatie regelmatig uitlegt en soort van verdedigd. Want ik denk dat je namelijk ook alles vaak moet uitleggen aan de mensen in je omgeving (zoals je werkgever wat ook een hoop gedoe met zich mee bracht) Misschien voel jij je onzeker daardoor en leg je het liever vaker uit....
Maar meis, komt goed. Vind het juist onwijs knap hoe je alles oppakt en doet! Ondanks je misselijkheid en de chronische vermoeidheid! En daarbij komt nog dat je kindje als kool groeit!!!!
@ minoes: heel goed dat je nu oefeningen krijgt!!! Hopelijk zorgt het voor verlichting!
En die knop omzetten dat je nu eenmaal even wat minder kunt doen is erg lastig! Vind dat ook erg lastig en kom mezelf daardoor vaak tegen! En wat grappig dat de kleine de hik heeft!! Heb dat nog niet meegemaakt!
jersey schreef:Naam--------------Datum ingang verlof---------------Datum uitgerekend
Snippie ----------- 9 september---------------------11 november
jacq --------------19 september-------------------- 2 november
Tinesje86----------27 september---------------------1 november
Vickypreg----------29 september---------------------12 november
Nina28-------------4 oktober------------------------10 november
Jersey-------------8 oktober------------------------6 november
Monalisa-----------6 oktober------------------------11 november
.
Tinesje86 schreef:nou iedereen is lekker aan het aftellen hihi!
Snippie: niet zo twijfelen aan jezelf hoor. Vooral jezelf niet met andere vergelijken. En met zwangerschappen: elke zwangerschap is uniek en anders, omdat iedereen uniek is en een uniek kindje krijgt!!!! Gaat helemaal goed komen met je!
Nina28 schreef:Hee Snippie!
Ik vind het ook heel lastig nu ik zwanger ben dat ik niet meer alles kan wat ik anders deed. Ik kan gewoon niet meer lang fietsen, werken is zwaarder etc. En heb ook het idee dat ik me moet 'verantwoorden' bij collega's vrienden etc. Ik weet dat dit bij mij door de zwangerschap komt en zal toch mijn grenzen aan moeten geven en dat is wat eerder als anders.
Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel lastig is, niet alleen nu door de zwangerschap, maar ook door je chronische klachten. Ik snap ook heel goed dat je denkt dat je dat de hele tijd moet uitleggen, want mensen hebben nu eenmaal snel hun oordeel klaar. Ik heb volgende week zaterdag een vrijgezellendag en overweeg heel erg om alleen 's avonds mee te gaan met eten... Overdag is het heel veel fietsen en actieve dingen.... Vind het heel moeilijk om me af te melden. Niet omdat ik denk dat ze er geen begrip voor hebben, maar omdat ik van mezelf vind dat ik dat dagje toch wel mee moet kunnen gaan.... Tja lastig
Tinesje86 schreef:Goodmorning!
@ nina en vickypreg: ik heb volgende week ook een vrijgezellendag!!! Grappig, zijn we allemaal op pad met een verkleed vriendinnetje hihi! Wij hebben rustige activiteiten, dus hoef me geen zorgen te maken. Rondvaartje, workshop tapas maken, dineren, borrelen... kan ik allemaal bij zitten.
@ snippie: mooie buikfoto's weer hoor! Echt een mooi strak bolletje!
Vandaag komt bij ons de babykamer, box, kinderwagen en maxicosi binnen! JEEJ!!!! Manlief werkt thuis, en ik zit op kantoor! Ga eind van de dag met gierende banden van nieuwsgierigheid naar huis hahah!
Tevens druk aan het aftellen, om 17 uur begint mn weekend + weekje vakantie. Even een weekje bijkomen van alles en lekker rommelen met de babykamer! HEERLIJK!!! Daarna nog 6 weken de schouders eronder met werken!
meissie24 schreef:Hallo Allemaal,
Ik heb de blije doos ook opgehaald (kreeg met precies 27 weken een mail dat ik hem kon ophalen) Bij mij zat er bijna hetzelfde in, alleen geen vitamines en geen groen tasje.
Heb gisteren maar gelijk 6 pakken luiers gehaald. Geen idee hoeveel we er nodig hebben, maar zijn nu overal in de aanbieding.
Bij de vk was alles goed. Ik ben nu in totaal 4 kilo aangekomen (69,0 - 73,0) !
liefs
Vickypreg schreef:Meissie, 6 pakken is wel erg veel! Ik weet niet welke maat je genomen hebt maar de kleinste gebruik je echt maar weinig. Zeker als je een groot kindje krijgt. Onze zoon was flink en kon binnen een maand naar maat 2 dus dan is het zonde omdat de kleinste luiers ook best duur zijn (new born). En ze zijn eigenlijk heel erg vaak in de aanbieding, bijna altijd wel ergens.
Monalisa, hoe was de echo??
Snippie, verstandige keuze meid. Geeft ook wat meer rust he?
jersey schreef:O ja, nog iets vergeten. Was vandaag bij de vk geweest en alles is nog steeds goed. Ik heb nog gevraagd over het voelen van het kindje. Vanaf 28 weken hoor je het kindje iedere dag te voelen zo'n 8 tot 10 keer per dag. Het maakt niet uit of het 10 keer achter elkaar een schopje is of verspreid over de dag.