Sunshine01Oud lidBerichten: 250Lid sinds: 1 januari 2005
jaaaa schorpioentje helemaal gelijk hoog tijd voor een nieuwe ticker haha
second baby schreef:@ sunshine: ik zit hier ook na te denken over het afbouwen vd borstvoeding en heb al snel last van stuwing, als ik bijv 's avonds een wijntje heb gedronken en 1 voeding heb vervangen door een flesje dan merk ik het de volgende dag nog.
Ik zie het dus ook niet zitten om zo lang over het afbouwen te doen, ik weet dat je bij de docter medicijnen kunt krijgen waardoor het heel snel stopt dus ik denk dat ik daar voor ga!
morgen moeten we naar het ziekenhuis voor de controle van het tongriempje en daarna voor het eerst naar het cb...ik ben benieuwd wat mijn slokop nu weegt, in zijn 2e week was hij 400 gram aangekomen dus ik vrees die weegschaal echt...als hij in hetzelfde tempo door is gegaan zit er nu alweer 1200 gram aan en zou hij al ruim 5 kilo moeten wegen...we zullen zien...overigens weer een ellendige nacht, ik moet tussen de middag echt plat om een beetje bij te slapen, gelukkig slaapt mijn meisje nog zo'n 2 uur tussen de middag dus kan dat ook...ik heb echt vreselijk slaap tekort, maarja het hoort erbij
second baby schreef:hoi,
Ja het tongriempje was idd te kort, maar deze hebben ze op dag 3 bij de kno arts geknipt. Thom hoefde niet te huilen deed heel even "whee" en dat was het. hij kon zijn tong niet uitsteken en zijn tong trok ook helemaal in een hartjesvorm...denk dat je dat wel een keer gezien moet hebben om te weten wat ik bedoel. het was nu een hele kleine ingreep terwijl hij als we het niet zouden doen er later problemen met zijn spraak of bijvoorbeeld zoenen mee zou kunnen krijgen. Bovendien zou hij dan op 2 jarige leeftijd onder narcose moeten en wordt het al een veel heftigere ingreep. ook hielp het enorm voor de borstvoeding, hij kan nu de tepel goed pakken...
Wammie schreef:
Schorpioentje: Ik slikte vanaf 3 weken de minipil. Had ook nog geen menstruatie gehad. Nu ik klaar ben met bv geven ga ik gewoon rechtsstreeks over op mijn oude pil. Ik blijf dan gewoon veilig. Volgens mij mag je toch ook al best aan de pil zonder gemenstrueerd te hebben? Alleen moest je dat wel 21 tot 28 dagen na je bevalling doen, dan was je meteen veilig. Als je later begint ben je volgens mij de eerste week nog niet veilig. (verschilt per pil)
Ik haat condooms nl ook, dus leek het me wel een handige oplossing zo.
minka12 schreef:vraagje, ik heb veel gedronken en nog wil het niet. We zijn aant strand ik kolfen en heb er maar 80 uitgekregen. Mijn melk loopt zo terug hoe kan dit toch en wat kan ik er aan doen. Durf nu niks meer bang dat ik te weinig heb. Tis duimen dat saphira het vol houd nu. Ben al weer in tranen.
Anntje schreef:Ik heb het eigenlijk heel druk, dus geen tijd om te reageren, maar ik las jou vraag Minka.
Ik had het in het begin ook, dus ik wilde je toch ff mijn tip meegeven. Normaal gesproken als het kindje aan de borst drinkt regelen ze het zelf hoeveel ze nodig hebben, en als ze vaker komen worden je borsten meer gestimuleerd en maken dus meer voeding aan.
Bij mij werkte het door zelf een regeldagje in te lassen. Ik heb een dag lang (24 uur) om de 2 uur gekolfd, behalve 's nachts, toen deed ik er 4 uur tussen. En doordat mijn borsten overgestimuleerd werden kreeg ik dus meer voeding. Als het niet nodig is krijg je er overproductie van, maar dat zal nu niet het geval zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Liefs Anntje