Thanks lieverds!! 🙄
@ Huisvrouw
Ze kunnen dit (na 1e onderzoek) hopelijk behandelen met manuele therapie. Het wordt direct bij het eerste bezoek al duidelijk of dit mogelijk is bij haar.... mega spannend dus.
Hier is een beetje te lezen hoe of wat:
http://www.kiss-kinderen.nl/inleiding.htm Het is helaas niet iets wat verloskundigen of huisartsen bijvoorbeeld direct 'roepen' als ze het tegenkomen. Zo ook heeft mijn VK daarover nooit wat vermeld tijdens mijn zwangerschap. Door mijn achterlijk langdurende bevalling kan dit ook zeer zeker een oorzaak zijn, het knel zitten, moeizaam, etc. Ik wist in ieder geval van niets.
Zelf ben ik met de keizersnede geboren en lag in stuit en was een hele flinke grote baby en lag écht klem,
te klem. Ik heb zelf een scheef bekken, beenlengteverschil en (lage) rugklachten. Ook inmiddels operaties gehad in mijn knieen die hiervan door de jaren heen beschadigd zijn geraakt maar da's weer een lang verhaal wat er niet echt toe doet.
Zoals ik zei er zijn huisartsen die grote vraagtekens boven hun hoofd krijgen als ze het woord KISS horen, ze kennen het niet eens. Zo dus ook 'vroeger' tijdens mijn geboorte, wisten ze hier echt amper iets vanaf. Ben ik toen ik 6 weken was nog op controle geweest maar 'niets aan de hand hoor'. Nou, wel dus...........
Door de jaren heen is mijn bekken dus scheef gaan groeien en zijn de klachten in mijn jonge jaren ontstaan. Ik liep ook pas toen ik ruim 1.5 jaar oud was vertelde mijn moeder. Ook dat zijn echte kenmerken. Ik heb migraine en ook dat behoort weer in het 'rijtje'. Zo kunnen baby'tjes dus ook huilen zonder dat we iets weten maar dat heeft echt alles met dit te maken. Licht slapen, onrustig, huilen in haar slaap (van dus de pijn). Ze is gewoon een kleine copy van mij (ik heb al van alles geroepen wat ik niet had moeten doen vandaag.........) kunnen jullie wel bedenken wat :?
@ Wopper
(en volgens mij schrijf ik nu alles wat ik zeggen wil dwars door elkaar heen, hehe).
Ik ben allang blij nu even te kunnen kletsen hier, doet me goed! Ik zak helemaal in elkaar, 't arme kindje. Als ik haar vandaag aankijk schieten de tranen in mijn ogen, bluh.........
In het ziekenhuis direct na de geboorte was er blijkbaar niets te merken. Achteraf (ja makkelijk praten he) heb ik het echt wel opgemerkt maarja hallo, ik heb ineens een baby na een dramatische bevalling, ik heb echt niet gelet op haar manieren van doen, de stand van haar beentjes, etc etc.
Bij het eerste bezoek aan het CB bij 1 maand werd heupdysplasie geconstateerd, vrij ernstig ook.
Zie hier:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&item_id=481&ziektebeelden=ziektebeeld_item29 Oktober gaan we hiervoor (dan is ze bijna 3 maand) naar het ziekenhuis. Voor een echo en een rontgen foto. De foto mag pas gemaakt worden bij 3 maanden dus we doen 'alles in 1x'. Hierop kunnen ze zien hoe ernstig dit is en voor hoelang de spreidbroek gedragen moet worden. Of Joost mag weten wat er aan gedaan moet gaan worden.
In veel gevallen geneest heupdysplasie voor de leeftijd van 3 maanden omdat het wel vaker voorkomt in minder ernstige vorm, helaas hebben we daar 'geen kans meer op'.
Pffffff, wat een verhaal alweer.........
Ik kan echt gaan lopen aanvinken wat 't arme meisje heeft. Alles valt nu zo erg op zijn plek.
Scheve dwangstand van hoofd, nek en romp, hoofd achterover getrokken
Overstrekken hoofd-nek-romp zonder de asymmetrie
Ligt niet graag op de buik
Kleertjes over het hoofd trekken geeft heftige reacties
Slechte hoofdbalans, heffen hoofd is moeilijk en zwak en totale motoriekontwikkeling verloopt vertraagd
Eenzijdige slaaphouding, waardoor scheve schedel zich ontwikkelt
Schedelasymmetrie, achterhoofd en voorhoofd
Toenemende scheve houding van de romp, de scoliose
Asymmetrisch bewegen van de romp, armen en benen
Ontwikkelingsproblemen van de heupgewrichten, meestal eenzijdig
Afwijking in de voetenstand door asymmetrische spierfuncties
Slaapstoornissen, veel en hoog huilen, oververmoeidheid
Prikkelbaar, driftig en onrustig
Erg gevoelig nekje
Koude handjes en voetjes
Lichte, niet te verklaren wisselingen in lichaamstemperatuur
Slikklachten, kwijlen
Kuchen zonder verkouden te zijn
Bij oppakken schiet kindje in overstrekkingspatroon en wil derhalve niet graag opgepakt of geknuffeld worden, kind kan niet hechten
Handjes in vuistjes gespannen
Ik heb welliswaar maar 1 ding uit deze lijst kunnen schrappen.
'Aan het haar of oor trekken op één plek haarplukken' Het verstand dat ze ergens uberhaupt aan zou kunnen plukken heeft ze nog niet natuurlijk