goedenmiddag dames,
Ik wou even weten of meerdere op dit furom die al zwanger zijn of niet het zelfde hadden als ik.
Ik ben op 20 en 21 augustus aan het klussen geweest. Op 22 augustus voelde ik als het goed ik mijn eisprong of iets in die richting hele dag steken in onderbuik en zeer gevoelige borsten. Mijn vorige eisprong voelde ik ook en twee weken erna werd ik ongesteld.
Nou heb ik veel rondgelezen op internet en daar staat dan meerdere vrouwen de eisprong kunnen voelen en dat je 14 dagen erna ongesteld wordt. Als het daadwerkelijk een eisprong en of bevruchting was op 22 augustus dan had ik dus dit weekend ongesteld moeten worden als ik niet zwanger zou zijn. Nu had ik gister ochtend toen ik wakker werd en na de wc ging bloedverlies. Ik dacht hmmmm jammer ik ben dus ongesteld. Maar dit duurde minder dan 24 uur en is nu alweer weg.
Nu heb ik even informatie opgezocht op internet dat als je zwanger bent en na de eigenlijke eisprong je een bloeding oftewel een zogenaamde ongesteld heid kan hebben.
Oorzaken van bloedverlies kunnen zijn:
- Pseudo-menstruatie: sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden.
- of Innestelingbloeding: als het bevruchtte eitje zich innestelt in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Dit bloedverlies treedt heel vroeg in de zwangerschap op, vaak nog voordat je weer ongesteld had moeten worden of rond de periode dat je ongesteld moest worden. Het komt dan ook regelmatig voor dat vrouwen een paar dagen licht bloedverlies hebben rond de periode dat ze ongesteld hadden moeten worden en dit verwarren met een normale menstruatie. Ze denken dus dat ze niet zwanger zijn. Het bloedverlies is echter veel korter en minder hevig dan bij een normale menstruatie.
Dus ja mijn vraag heeft iemand dit meegemaakt? 1 dag een bloeding ongeveer rond de tijd dat je ongesteld had moeten worden????? Nu zit ik dus echt te twijfelen ben ik zwanger of niet of hoort dit nog bij het ontpillen (midden juni pil gestopt). Als ik zwanger zou zijn dan is dat volgens berekening 4 weken moeten zijn.
xxx shasha