daantje schreef:@emi: ja, had een uur ervoor 2 boterhammen met vruchtenhagel op… Neem je vitaminepillen voor zwangeren? Daar zit namelijk genoeg in. Ik eet dus geen vlees en sinds 2 weken pas weer ei (kon de lucht zelfs een tijdje niet ruiken of ik begon al te kokhalzen!) en hb-gehalte blijft goed (B12 is toch je ijzer?) En lieve schat, je bent echt niet de enige die zo moe is, geen zorgen dus. Lees even een paar weken terug. Weet je nog dat ik aangaf dat ik zat te huilen omdat ik het idee had dat ik het nergens goed deed (thuis, vrienden en werk) ? Schrap dingen die je kunt schrappen, maar blijf wel de leuke dingen doen! Dat schrapte ik in het begin, maar daar voel je je alleen maar nog ellendiger door! Ga met je baas om de tafel, vertel hem/haar hoe het zit en kijk of je wat minder kan werken de komende tijd. Dat heeft mij heel veel geholpen. (en klagen mag, echt! Dat is het mooie hier, haha).
Je mag vanavond dus naar de vk! Veel plezier! Heb je je ijzergehalte al eens laten prikken? Misschien is die wel heel laag. Ze gaan een waslijst aan vragen stellen: heb je ooit een soa gehad, aandoeningen in de fam die je op een ech kunt zien, ben je ooit geopereerd en waaraan enz. Verder meten ze je bloeddruk en ik moest ook op de weegschaal, maar dat is niet overal heb ik gemerkt. Verder zal ze je informeren over de nekplooimeting en folders meegeven. Als ze zelf geen echo’s maken, zullen ze je doorverwijzen en een briefje meegeven. Als ze zelf geen bloedprikken, krijg je daar ook een brief voor mee.
Hey daantje, bedankt voor je lieve woorden.. Ik neem idd vitamine pillen voor tijdens de zwangerschap dus schrap het vlees eerst wel en dat is vanavond goed bevallen. Al moet ik zeggen dat mn eetlust sowieso nul is.
Hb gehalte is niet het ijzer, het heeft wel met elkaar te maken. Je hebt vit B12 nodig om je ijzer op pijl te houden. Mijn HB was een paar maanden geleden nog rond de 8 (toen heb ik voor het laatst bloed gegeven) dus ik denk dat die wel goed is.
Je zegt dat ik wel de leuke dingen moet blijven doen maar ook als dat ten koste gaat van het werk? Momenteel kan ik op een dag het volgende doen: douchen, wasje draaien, boodschapje doen. En dan met veel moeite. Donderdag komen mn vriendinnen hier eten maar ik laat hen lekker koken denk ik en geniet vanaf de bank van ze. Ik heb besloten donderdag te bellen naar mn werk om te overleggen, ik ga die vijf nachtdiensten echt niet trekken ik ben er normaal al niet zo;n ster in en voel me vaak niet lekker doordat je ritme zo om zeep wordt geholpen.
Ik ben wel benieuwd naar je haar, zal straks eens kijken of ik wat op je hyves kan vinden, of heb je ergens anders al een foto online??? Hoezo nieuwsgierig.
Allegra haha het glazen huis, moest hardop lachen om je grap! Ons huis was vroeger twee huizen, misschien heeft het daar mee te maken dat we zo veel ramen hebben. Maar ben al lang blij dat mn moeder dat voor me wil doen.
Lylou, die klachten die je omschrijft, horen er echt bij hoor! Heel herkenbaar, maak je geen zorgen.
En dan m'n afspraak bij de verloskundige. Het was heel fijn en goed. Alleen over de misselijkheid daar ging ze niet echt op in terwijl ik wel aangaf me echt niet goed te voelen. maar zij krijgt daar natuurlijk elke dag mee te maken. Zal wel denken: jij wil graag zwanger zijn. Maarja verder was ze wel leuk. En krijg volgende week dinsdag al mn eerste echo, ze zei dat er tegenwoordig meer echo;s vergoed worden. Want ik krijg ook nog een termijn echo voor 12 weken! helemaal blij dus!!
Ik heb inderdaad veeeel info gekregen en dat ga ik deze dagen maar eens allemaal doornemen, vind ik altijd wel leuk..
Bedankt dat jullie er zijn 😊