ayse schreef:ik ben al bijna 8 maanden getrouwd ben 18 jaar we proberen al 8 maanden elke dag om een kind te krijgen maar het lukt ons steeds niet heb vorig jaar ong half apil 1x morning after pil gebruikt . En ben heel vaak onregelmatig ongesteld en ik test me constant maar krijg iedere keer het negative uitslag ik gebruik nu foliumzuur ze zeggen dat het goed is en dat je sneller kind krijgt maar daar komt er ook niks van we willen zo graag een kind wat moet ik doen 😢 :| groet ayse
Ik heb niet veel verstand van het gebruik van de morningafter-pil, maar ik weet wel dat foliumzuur
niet helpt om zwanger te worden. Het bevordert, bij een eventuele bevruchting, wel de ontwikkeling van de hersenen (en dus de overlevingskans) van het kindje. Maar foliumzuur heeft geen enkele invloed op de bevruchting als zodanig.
Er kunnen ontelbare redenen zijn waarom het de eerste maanden, ondanks regelmatig klussen, niet lukt om zwanger te worden. Denk aan stress, de kwaliteit van de eitjes en het zaad en zo vast nog veel meer..
Wat ik me wel afvraag, misschien heel persoonlijk, maar kom je zelf klaar? Jouw orgasme, rond de zaadlozing van je partner, vergroot de kans op bevruchting
in je vruchtbare periode.
Bij twijfel kun je altijd naar de huisarts gaan. Je zult niet de eerste zijn waarbij het na 8 maanden niet lukt.
Veel succes en houd het ook leuk 😊 Elke dag klussen is een hele belasting. 😉