Tuttebel schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met provera, moet je dat je hele cyclus slikken? Neem aan dat het een eisprong moet opwekken? Hoe is het verder met de zenuwen?
Provera slik ik maar 7 dagen (sommige mensen slikken het een paar dagen langer of in hogere dosis). Dit wekt geen eisprong op maar een onttrekkingsbloeding. Op de derde dag van de bloeding moet ik dan beginnen met het prikken van puregon. Dit om eiblaasjes te laten groeien. Dan krijg ik echo's. En zodra er max. 2 eiblaasjes groot genoeg zijn krijg ik een prik pregnyl om een eisprong op te wekken. We krijgen dan IUI, dus inseminatie van het zaad, want het zaad is niet helemaal top qua beweeglijkheid.
@rasje85
Inderdaad aan de hormonen! Best wat bijwerkingen. Vandaag voor het eerst geen provera meer, dus nu zou er binnenkort een bloeding moeten volgen.
Nog even ter info voor de dames die hier wachten op een ongi. Ik werd gewoon ongesteld na het stoppen met de pil en na 8 maanden bleef opeens de ongi weg (je hoopt toch dat je zwanger bent...). Bij mij mogelijk door heel licht ondergewicht. Frustrerend dus. Waarom eerst wel ongi en daarna niet meer? Ik weet niet of het dan eerst nog ontpillen was, lijkt me wat lang om te ontpillen. Hoe dan ook, ik moest ook afwachten van de huisarts en uiteindelijk kreeg ik een verwijziging naar de gyn omdat ik bijna 3 maanden al niet ongesteld was geworden (uiteindelijk werd ik een soort van ongi na 143 dagen). Dit doorverwijzen viel samen met een jaar proberen zwanger te worden. Inmiddels zijn we ruim 5 maanden verder sinds de eerste afspraak met de gyn (zit alweer op dag 114) en gaan we dus de boel op gang brengen. Bij ons werd al die tijd nog niets gedaan aan het uitblijven van mijn cyclus, eerst werd het zaad van mijn man onderzocht. Op zich vond ik dat vreemd, want zonder cyclus gebeurt er sowieso niets qua zwanger worden :roll: Maar ja, schijnbaar is dat de volgorde waarin ze handelen.
Ik hoop dat iedereen hier snel een duidelijke cyclus mag hebben en snel zwanger mag worden van een wondertje!