emi schreef:Week 10
Als je foliumzuur slikt, kan je daar in principe nu mee stoppen. De hersentjes en het ruggenmerg zijn namelijk al aangelegd. Het kan echter geen kwaad om het gewoon de gehele zwangerschap te blijven gebruiken!
Zwangere dames hoe wordt hier over gedacht?? Zijn jullie al gestopt?
In week 10 is het hCG-hormoon op zijn hoogst. Veel vrouwen hebben dan het meest last van de zwangerschapskwaaltjes. Vaak neemt het na de 10e week weer langzaam af.
Laten we het hopen!!
Ik ben nog niet gestopt...Heb nog een voorraadje, die maak ik gewoon op. Ik had eerst VSM puur mamma, nu heb ik davitamon met visolie. Het kan geen kwaad om het langer te slikken, op het doosje van Davitamon staat dat het voor tijdens en na de zwangerschap is. Tevens zitten er allerlei vitamines en mineralen in, dan krijg ik ze in ieder geval binnen. Ik ben niet zo'n visliefhebber, vandaar dat ik met visolie heb gepakt.
Verder voel ik me nog altijd prima. Vanaf mijn eisprong (zon 14 weken geleden) heb ik gevoelige borsten, die heb ik nog steeds. In het begin van mijn zwangerschap had ik wat vettere haren en huid, dat is nu niet meer. Verder heb ik nog altijd geen enkel zwangerschapskwaaltje ontdekt, dus ik mag niet klagen! Ik begin er nu steeds meer van te genieten. In het begin vond ik het vooral erg onwerkelijk en tot de 12 weken erg spannend. Je leest en hoort vanalles om je heen, en doordat ik geen kwaaltjes had maakte ik me zorgen of het dan wel goed zou zijn.
Ondertussen heb ik 3 echo's gehad. De laatste met de 13 weken. Toen wassie tegendraads en wilde zichzelf niet laten zien. Elke keer als de VK dacht 'm te pakken te hebben voor een mooie foto keerde 'ie ons de rug toe...Mooi is dat, zal wat worden alssie straks ter wereld is, hihi...
Volgende week donderdag mag ik weer op controle, dan krijg ik eindelijk het hartje ook te horen. De VK waar ik kom doet tot de 14 weken alleen bij elke controle een echo maken om te controleren of alles goed is, omdat ze schijnbaar vaak eerder het hartje nog niet horen.