MonalisaOud lidBerichten: 5.314Lid sinds: 28 januari 2009
ben ik dus de enige die gokt op dag 15?
Peraja schreef:Pff wat moet ik hier nou mee wel een temp stijging alleen maar naar 36.5 dus niks spectaculairs hrmm.. :?
Monalisa schreef:ben ik dus de enige die gokt op dag 15?
Daisy02 schreef:Dag meiden,
Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met temperaturen en ovutestenen gezien mijn kalender had ik op de 16e m'n eisprong en ook van mijn ovutest!! is echt grappig te zien ik zal laten zien hoe het er na de 16 e eruit ziet! a.s. dinsdag is mijn NOD!
dag 16 36.56
dag 17 36.69
dag 18 36.96
dag 19 36.93
dag 20 37.04
dag 21 37.14
dag 22 37.11
dag 23 37.14
dag 24 37.22
dag 25 37.34 dat is vandaag
kunnen jullie er wijs uit worden nog 4,5 dag te gaan.
liefs
epat schreef:Ziet er netjes uit Daisy die verhoging! Nog een paar daagjes wachten!
@mariekepiek
Ja het aantal dagen neemt weer behoorlijk toe hier. Vandaag dag 44. De langste cyclus duurde 143 dagen, dus ik heb nog even. Gelukkig moet ik op dag 75 weer naar de gyn, hopelijk hoef ik dus niet tot 143 te wachten. Helaas neemt de kans op nu nog een eisprong krijgen nu wel drastisch af heb ik begrepen, bij een lange cyclus is het gebruikelijker dat je "gewoon" geen eisprong hebt.
Monalisa schreef:ben ik dus de enige die gokt op dag 15?
Peraja schreef:Pff wat moet ik hier nou mee wel een temp stijging alleen maar naar 36.5 dus niks spectaculairs hrmm.. :?
yoyo75 schreef:Peraja schreef:Pff wat moet ik hier nou mee wel een temp stijging alleen maar naar 36.5 dus niks spectaculairs hrmm.. :?
Ik zou toch zeggen dat je ei nog niet geweest is, en die 36,7 misschien ergens anders van komt?
Mijn temp is ook raar (zie FF in onderschrift); ik heb het deze cyclus niet consequent bij gehouden, maar ga er vanuit dat ie tussen CD 1 en CD 14 niet boven de 36.5 is gekomen, op CD 14 dus 36.7, en vandaag ook (gisteravond om 11 uur gaan slapen, vannacht om 3 uur ook gemeten en toen was het 36.8, maar om 7 uur was het 36.7, ik ben tussendoor mijn bed niet uitgeweest heb heb het grootste deel geslapen)
Maar mijn temp na eisprong is meestal 36.8 of 36.9 en geen 36.7, dat lijkt me toch nog te laag. Volgens laatste cyclus lengtes zou vrijdag mij ei pas zijn.
Mariekepiek schreef:epat schreef:Ziet er netjes uit Daisy die verhoging! Nog een paar daagjes wachten!
@mariekepiek
Ja het aantal dagen neemt weer behoorlijk toe hier. Vandaag dag 44. De langste cyclus duurde 143 dagen, dus ik heb nog even. Gelukkig moet ik op dag 75 weer naar de gyn, hopelijk hoef ik dus niet tot 143 te wachten. Helaas neemt de kans op nu nog een eisprong krijgen nu wel drastisch af heb ik begrepen, bij een lange cyclus is het gebruikelijker dat je "gewoon" geen eisprong hebt.
je klinkt er zo nuchter onder. maar dit is toch zwaar klote om het maar even niet netjes te zeggen. Pfffff! zo duurt het helemaal zo lang. maar uit je onderschrift kan ik nog niet echt halen wat ze aan je cyclus gaan doen (of ik moet niet goed gekeken hebben).
Mariekepiek schreef:Peraja schreef:Pff wat moet ik hier nou mee wel een temp stijging alleen maar naar 36.5 dus niks spectaculairs hrmm.. :?
nou...doorklussen maar, want hier kunnen we nog niets van maken. Wel netjes iedere keer op dezelfde tijd getempt? misschien een keer heel koud of heel warm gehad snachts???
Nadine schreef:Op welke dag kwam je ei gemiddeld, als je terugkijkt naar je vorige cycli?
Zo te zien is je ei deze ronde niet op dag 17 gesprongen. Misschien dag 19?
Ik heb wel eens een geleidelijke temperatuurstijging gehad.
Peraja schreef:
Maar this beetje bale want heb gister nachtdienst gehad en moet er vanavond nog 1 dus kan niet goed tempen
Daisy02 schreef:@geit,
Ja volgens mij gaat het zo ook goed, maar dit is ook mijn eerste maand temperaturen en heb gelijk ovutesten erbij gedaan voor mij wel heel duidelijk en ik heb ook een vriendin die door temperaturen zwanger is geraakt die via het ziekenhuis liep. Krijg ik wat tips van 😃 maar bij jou zie ik ook een stijging volgens mij?
geit schreef:[
ja, bij mij ook een stijging, borsten zijn ook gegroeid en ben misselijk, maar dat heb ik sinds de mirena eruit is jammer genoeg elke maand 😢
vind het wel weer heel spannend nu... op basis van dag 19 een ei is maandag mijn NOD... vanochtend was mijn temp. 36.9, dus weer wat lager 😢
als ik niet zwanger ben wil ik ook maar liefst zo snel mogelijk mijn 😈 😈 😈
voel ik me iig ook weer wat beter tussen ongi en ei :D
epat schreef:Mooie stijging in je grafiekje yoyo. Doe mij ook zo'n stijging ;)
epat schreef:Ik hoop voor je dat je dan de alcohol moet laten staan 😉
Hebben jullie al onderzoeken gehad nu jullie al bijna 2 jaar bezig zijn of dat nog niet?
geit schreef:Ben vanochtend ongesteld geworden, dus denk dat m'n ei idd op dag 19 was, zoals de meesten dachten. Helaas dus niet zwanger 😢 Nieuwe ronde nieuwe kansen...
Succes allemaal!
Maria1982 schreef:Jeej, Peraja! Je hebt je ei toch vaker op dag 20 gehad? Zou dus perfect kloppen. Nu duimen dat je temp de komende 9 maanden hoog blijft :P
Stephanie1985 schreef:Kom even hier om raad vragen want dit heb ik nog niet eerder gehad:
Na mijn eisprong:
36.2
36.5
36.5
36.5
36.4
36.3
Hij zakt nu dus al 2 dagen??? Hoe kan dat nou? Temp trouwens al 5 rondes en heb wel eens 1 dag gehad dat mijn temp minder was maar nu ligt hij al 0.2 graad lager dan net na m'n eisprong... Dat is gewoon ongeveer mijn temp voor de eisprong!!! HELP!
Peraja schreef:Nou hèhè me temp gaat eindelijk omhoog hij was vanochtend 36.9 :D
Stephanie1985 schreef:Kom even hier om raad vragen want dit heb ik nog niet eerder gehad:
Na mijn eisprong:
36.2
36.5
36.5
36.5
36.4
36.3
Hij zakt nu dus al 2 dagen??? Hoe kan dat nou? Temp trouwens al 5 rondes en heb wel eens 1 dag gehad dat mijn temp minder was maar nu ligt hij al 0.2 graad lager dan net na m'n eisprong... Dat is gewoon ongeveer mijn temp voor de eisprong!!! HELP!
Stephanie1985 schreef:http://www.fertilityfriend.com/home/2c4c67 Even snel een grafiek gemaat op Fertilityfriends... vervolgens een uur erover gedaan om erachter te komen hoe ik die in een bericht krijg dus hoop dat jullie hem zo kunnen lezen...
youandi schreef:hey dames. Ik heb deze maand voor het eerst iets aparts met mijn temp.
Ik temp al een paar maandjes maar heb dit nog niet eerder dit gehad.
Normaal wanneer ik een enorme dip krijg aan het einde van me nod word ik diezelfde dag ongesteld.
Denk dat de meeste meiden dat wel herkennen.
Nu is mijn temp al 2 dagen aan het zakken met vandaag onder de lijn die ff heeft gezet.
Heb al ruim een week ontzettende last van hoofdpijn, en pijn in mijn onderrug, dus wist al dat het eraan zat te komen.
Heb eergister ook maar voor de zekerheid een tampon gebruik omdat ik een sterk ongi gevoel had. Bleek dus niet nodig te zijn want tot nu toe nog steeds geen ongi te bekennen. Wel zag ik dat er een sliertje rose aanzat maar dat is eigenlijk niet eens noemenswaardig. (sorry voor de details 😉 )
Nu vraag ik me dus af wat die lage temp dan te betekenen heeft zonder dat ik ongi word. Loop continu te controleren want het ongi gevoel is wel heel erg sterk. Iemand ervaring met lage temp voor nod en toch niet ongesteld worden? Of weet iemand wat dit betekent? Misschien dat iemand ff naar mijn temp kaartje wil kijken?
Wat een verhaal haha, maar ben gewoon erg onzeker nu.
youandi schreef:Hoi hoi, ja ik was idd gister ongi geworden, dus had mariekepiek toch gelijk :P
Stephanie1985 schreef:Zo het duurde even maar hij staat nu in m'n onderschrift... Moet ik hem zeker wel iedere dag updaten of gaat dat vanzelf?! Of vraag ik nou iets heel doms :oops: ?
youandi schreef:Hoi hoi, ja ik was idd gister ongi geworden, dus had mariekepiek toch gelijk :P
Stephanie1985 schreef:http://nl.tinypic.com/r/2rhmra1/6
Wat vinden jullie ervan? Doe het maar zo want die in m'n banner wordt niet ge-update op de een of andere manier
yoyo75 schreef:mooie stijging Stephanie1985! die dip zou wel eens innestellingsdip kunnwn zijn. Mijn grafiek lijkt wel wat op die van jou. Ik heb vanmorgen een ultra-vroege test gedaan, die was helaas negatief. denk nu toch dat mijn ongi komt, want die test kun je 10 dagen na de ovulatie gebruiken, ik zit nu op 12 dagen na ovulatie. maar niets is zeker, dus moet nog maar gewoon afwachten, als woensdag nog geen 😮 :twisted: 😈 heb ga ik misschien wel weer testen.
die fabrikanten van testen worden heel erg rijk van mij...
epat schreef:Ik heb vandaag tegen mijn man gezegd dat ik pas weer ga testen als ik kotsend boven het toilet hang. Ik ben het zat met iedere keer die teleurstelling. Eens kijken of ik dat vol ga houden ;)
Mariekepiek schreef:
er zijn er maar weinig die 5 dagen voor nod al een positieve test hebben. Of het nu een ultra is of niet. Dus ehct nog even geduld hebben. (HIHI, had ik ook niet hoor, maar geef de moed niet op!!)
Mariekepiek schreef:epat schreef:Ik heb vandaag tegen mijn man gezegd dat ik pas weer ga testen als ik kotsend boven het toilet hang. Ik ben het zat met iedere keer die teleurstelling. Eens kijken of ik dat vol ga houden ;)
zo lang mogelijk natuurlijk!!! behalve als je weet dat je een eisprong hebt gehad dan en 14 dagen erna zit.
epat schreef:
@yoyo75
Lastig die grafiek. Het is niet heel duidelijk inderdaad, FF geeft het ook met stippellijntjes aan dus is ook niet helemaal zeker.
epat schreef:Ik heb vandaag tegen mijn man gezegd dat ik pas weer ga testen als ik kotsend boven het toilet hang. Ik ben het zat met iedere keer die teleurstelling. Eens kijken of ik dat vol ga houden ;)
epat schreef:Moet zeggen dat ik liever ook niet misselijk ga worden tegen die tijd hoor. Ik word nogal panisch als ik misselijk ben. Maar goed, je begrijpt wel wat ik bedoel. Ik moet gewoon wat langer wachten met testen tot ik echt het idee heb dat er wat te testen valt (mijn opgeblazen buik sinds aantal weken is dat duidelijk niet).
Hoe is het met jou zon?
Noor2009 schreef:Dag,
ik begreep dat ik hier moest zijn voor vragen over temp.
Ben daar pas mee begonnen. ook even mee gestopt.
Ik weet dat ik gelijk elke ochtend moet meten zodra ik wakker ben.
En ik doe het oraal.
Maar ik krijg regelmatig een temp van 34 a 35 graden.
is dit normaal??
En, nee ik woon niet in een Iglo en ik heb het niet koud.
:lol:
Noor2009 schreef:ok dank je Yoyo.
maar ik heb dus altijd via de mond gedaan.
en kreeg dus temp van rond de 34 a 35 graden.
vandaag is het ineens tussen 36 en 37 gr.
ik ben ongesteld.
ligt het daaraan of hoor je dan een lagere temp te krijgen als je ongesteld bent?
yoyo75 schreef:Noor2009 schreef:ok dank je Yoyo.
maar ik heb dus altijd via de mond gedaan.
en kreeg dus temp van rond de 34 a 35 graden.
vandaag is het ineens tussen 36 en 37 gr.
ik ben ongesteld.
ligt het daaraan of hoor je dan een lagere temp te krijgen als je ongesteld bent?
Je hoort juist een lagere temp te krijgen als je ongesteld bent, maar het kan zijn dat je temp morgen pas weer daalt
epat schreef:@noor2009
Hoe lang zijn je cyclussen altijd, als je ervan uit gaat dat de eerste dag van het lange bloedverlies dag 1 is, heb je dan een cyclus van rond de 28 dagen? Als je twee weken ongesteld bent, dan kan het inderdaad wel zijn dat je dan alweer een eisprong hebt. Het kan echter ook zijn dat je door de lange ongesteldheid een late eisprong hebt en dat je luteale fase (tijd tussen eisprong en ongi) dan wat korter is dan gemiddeld. Maar dat zou je uiteindelijk aan je temperatuur moeten kunnen zien, of je eisprong is geweest. Al weet ik niet of een temperatuur dit duidelijk aangeeft als je nog altijd ongesteld bent. Ik ben benieuwd hoe je temperatuur zal gaan de komende dagen, als je idd temperaturen onder de tong etc. probeert.
epat schreef:Van 32 of 34 uitgaand zou je ongeveer op dag 18 of 20 een ovulatie moeten hebben, maar dat zijn natuurlijk allemaal gemiddelden (luteale fase gemiddeld 14 dagen). Ik hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt!
Ik denk dat de 35 graden echt niet klopt en je of de batterij moet vervangen van je thermometer of niet helemaal juist hebt gemeten tot nu toe. Slaap je met je mond open, dat kan er namelijk ook nog eens op van invloed zijn :)
Noor2009 schreef:epat schreef:Van 32 of 34 uitgaand zou je ongeveer op dag 18 of 20 een ovulatie moeten hebben, maar dat zijn natuurlijk allemaal gemiddelden (luteale fase gemiddeld 14 dagen). Ik hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt!
Ik denk dat de 35 graden echt niet klopt en je of de batterij moet vervangen van je thermometer of niet helemaal juist hebt gemeten tot nu toe. Slaap je met je mond open, dat kan er namelijk ook nog eens op van invloed zijn :)
ja, oh ja foutje als ik moet tellen vanaf de 1e dag dan is het 25.
nee ik denk het ook niet. ik ga ook een nieuwe halen van 5 euro en dan checken of nog steeds zelfde aangeeft.
hhmm mijn man zegt dat ik wel snurk.. :|
ik ga de test doen en dan ben ik klaar met de twijfels.
thanks!
;)