Hello dames, het is me gister niet gelukt om dat boekje van de verloskundige in te scannen. Dat moet namelijk even op mijn werk maar er waren gister óf collega’s óf ik was zelf niet op kantoor.
Maar heb wel even snel gekeken en behalve de hoofdlijnen (geen rauw vlees/vis, zuinig met drop, koffie, thee, kattenbak etc), wordt er verwezen naar de site van het voedingscentrum. Daar staat alles op. Ik heb voor mezelf maar besloten dat ik ook alleen van die informatie uitga en de rest zal allemaal wel, maar dat is dan niet officieel :)
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/zwangerschap-en-kind/zwangerschap/niet-doen-oppassen-met.aspx Vanmiddag heb ik om 1400 een afspraak met een pretecho bureau in zwolle. Ik hoor jullie al denken, met 10 weken al een pretecho? 😊
Wij gaan het morgen en zondag aan de familie en vrienden vertellen en dan lees ik natuurlijk weer net deze week allemaal dramaverhalen van dames die na een eerste goede echo met 9/10 weken nog een miskraam kregen omdat het hartje gestopt was met kloppen. Nu wil ik heeeeel graag even zeker weten dat alles nog werkt van ons babytje voordat we iedereen inlichten. Dus net gebeld en het kon eigenlijk niet, maar ze snapte het wel, dus even een kwartiertje voor € 30,- paar foto’jes en dan is deze as mama weer rustig :)
@Elmo; ik vind het zo raar dat je steeds geen echo krijgt! Heb je nog iets gehoord van die verloskundige die je had gevraagd? Je kunt de gyn ook wel bellen natuurlijk dat je de vorige keer wat overdonderd was maar dat je toch heeel graag een echo zou willen en of hij dat kan doen? Of zou dat geen zin hebben?
@supermama; wat vervelend zeg! Bloedverlies jaagt toch enorm de schrik aan! Wanneer mag je voor de echo?
@Loesm; wat leuk dat jullie elkaar kennen van de marine. Mijn vriend zit bij defensie en is ook geregeld een poosje weg maar niet zo lang als jouw man hoor! Meestal een week of 2, maar gezien alle bezuinigingen zal dat eerst wel wat minder zijn. Komt nu niet zo verkeerd uit :)
Wel jammer dat je jullie eerste zwangerschap nu wat alleen doormaakt, maar hij is na 4 maand weggeweest te zijn vast ook weer een periode vrij, kunnen jullie dan de tijd inhalen.
Enneh Curacao is natuurlijk wel geweldig! Ik heb er een half jaar gewoond :)
En daarna wordt je P&Oér? Ook al zo’n leuk beroep. Ik ben zelf ook personeelsadviseur :D
Nou dames ik ga nog even wat doen want heb zo een afspraak en dan zit de werkdag er weer op. En dan heb ik ook al bijna de echo :)
Fijne dag allemaal!