Hoi allemaal,
Ik zal maar weer eens iets langer van mezelf laten horen...
Hebben afgelopen weekend carnaval gevierd maar dat was toch wel even iets anders zonder alcohol 😊 Ik was ook heel snel moe en wilde niet in te drukke kroegen staan waar nog veel gerookt wordt dus voor mij was het vooral carnaval op straat en wanneer het feest binnen verder ging ben ik steeds naar huis gegaan! Wel leuk om te zien hoe iedereen zich zo gedraagt als je zelf nuchter bent! Mijn vriend is wel lekker blijven hangen, t is toch de laatste keer dat ie echt carnaval kan vieren zonder kleine dus ik heb hem ook goed aangemoedigd en zelf snachts met de auto in de stad op komen halen... hahahaha... vrienden zeiden al: je gaat je zwangere vriendin toch niet uit bed bellen om je te komen halen?? Ik vond het prima, wist ik in ieder geval dat ie goed thuis gekomen was 😊 ! Heel misschien ga ik vanavond nog eventjes ter afsluiting maar ik denk het eigenlijk niet, vind het wel mooi geweest voor dit jaar! Volgend jaar zorg ik wel weer voor een feestje!
@Shadey, hoe is het nu met je? Is het bloeden alweer gestopt? Je moet het wel tegen je HA of verloskundige zeggen denk ik, dat je een miskraam hebt gehad. Volgens mij gaan ze dan kijken of echt alles weg is.. klinkt niet zo leuk maar is wel nodig misschien..
Gelukkig kun je een beetje troost vinden bij de mensen tegen wie je het verteld hebt! Dat is toch wel fijn! Ik kan me voorstellen dat het niet minder zeer doet hoor maar je hebt er misschien wel goede steun aan!
@Eliza, fijn dat je blaasontsteking over is, nu maar hopen dat er een goede regelmaat in je cycles komt! Dat maakt de zaken toch wel een stukje makkelijker en dan blijf je ook niet steeds aan het twijfelen over je ovu en menstruatie datum....
@Marloes, Super fijn dat alles goed was met de echo! Leuk om te zien denk ik als je baby zo aan het bewegen is!! En toch stiekem ook wel fijn dat je weer 5 dagen vooruit gezet bent of niet? Heb je al wat zwangerschapskleding gekocht? Begint je buik al iets te groeien of niet?
@Julie, Begint jouw buik inmiddels ook al snel te groeien of niet?? Bij ons zag je de handjes en voetjes nog niet op de echo, wel heel vaag armpjes en beentjes maar niet heel duidelijk.. ik was ook pas 8,6 weken toen ik de echo kreeg, gok dat de kleine in deze fase heel snel groeit en we volgende keer ook zeker de handjes en voetjes kunnen zien! Gisteren heb ik ook heel snel een echo gehad, maar dan ook echt heel heel snel... kon er zelf eigenlijk niets van zien, haha.. Ik moest namelijk naar de gyneacoloog omdat mijn schildklier te snel werkt. Zij gaat dan nakijken of ik ook antistoffen tegen mijn schildklier in mijn bloed heb en als dat zo is kan dat gevaarlijk zijn voor de baby. Waarschijnlijk niet hoor maar als dat wel zo is moet ik onder behandeling van de gyn. blijven ipv de verloskundige. (ik hoop van niet, krijg over twee weken de uitslag)
Eigenlijk hoefde ze alleen maar bloed te prikken maar ze wilde ook even een echo maken, maar dat ging zo snel dat ik de baby amper heb gezien. Ook dit keer geen armpjes en beentjes dus.. en morgen met ik 10 weken. Ach ja, ben benieuwd naar de 12 weken echo op 22 maart.. dan zullen we wel wat meer zien 😃
@Danielle, en alweer boven water na carnaval?? Goed gevierd?? Ik vond het wel jammer hoor, dat ik het dit keer niet zoals anders beleefd heb maar ja, t is voor een goed doel he?! Hoe was je eigenlijk verkleed? Ik was samen met en vriendinnetje als Laplander, al pakte het meer uit als sneeuwbal, maar ja, das ook prima!
@Blond, en en.... ik ben heel benieuwd naar je verhalen over je wintersport en natuurlijk over de test!!! Vertel vertel!!
Wij hebben het inmiddels tegen iedereen gezegd! het valt me wel op dat je van sommige mensen echt hele enthousiaste reacties krijgt en dat het van sommige mensen (van wie je het niet verwacht) wat tegenvalt. maar goed, dat zul je altijd houden denk ik.. Het belangrijkste is dat alle familie en goede vrienden heel enthousiast waren! Super fijn om het nu niet meer geheim te houden! Mijn zusjes moesten huilen van blijdschap, dat vond ik ook wel bijzonder!
Het enige wat ik iets minder leuk vind is dat mijn moeder zich geen houding weet te geven tegenover mij. Ze was heel blij en vooral heel verrast met het nieuws. Ze was helemaal gelukkig! Ik kwam haar tegen in de stad met carnaval, ik was samen met mijn zusje en vrienden en ze negeerde me eigenlijk een beetje... heel vreemd... ze zei wel hoi en kwam heel even staan praten maar normaal gesproken gaat ze dan leuk staan dansen en wil ze dat ik met haar meedoe, nu duidelijk niet, maar ze deed wel zo met mijn zusje.. Ik zei zelfs op een moment tegen mijn zus, heeft mama mij eigenlijk wel gezien?! Heel vreemd maar ik gaf het verder niet teveel aandacht. Totdat ik gisteren een smsje van mijn moeder kreeg waarin stond: ook in de stad? Ik antwoordde dat ik een avondje goed voor de baby ging zorgen na drie dagen carnaval 😊 , want ik was toch best moe. Dus lekker een avondje op de bank. Nou, hierop dus geen enkele reactie van haar.. helemaal niets. Zelfs mijn zus belde gisteren op om te vragen hoe het bij de gyn was. Hier vraagt mijn moeder ook niet naar. T viel zelfs mijn vriend op dat mijn zus er wel naar vroeg en we van mama niets hoorde. Maar ja, misschien maak ik me wel te druk om niets en zit ze echt alleen met carnaval in haar hoofd nu en is het dus na deze week weer normaal, mijn moeder is 53, single en gaat regelmatig op stap met haar beste vriendin en zo ook nu.
Zo, dat ben ik ook kwijt! haha, nu lekker boodschappen doen en dan naar mijn vader, daar ga ik vanavond lekker koken en eten!