Wel een bijzonder moment die terugplaatsing en dan een jaar later zit je met een kindje van drie maanden. Dit kon je eerst alleen in je stoutste dromen wensen en nu is het werkelijkheid!
Geniet maar lekker van je dagje niets doen. Je hebt immers al twee werkdagen achter de rug, veel dingen gedaan het afgelopen weekend en dan nog je nieuwe huisje, dat vreet een hoop energie. Het wordt lekker weer, wel koud, dus extra genieten van het zonnetje.
Tinesje, ik dacht dat met een maand of drie het klepje goed moest zijn. Geen idee waarom hij spuugt. Misschien weet hij geen maat te houden met drinken. Als baby's teveel binnen krijgen, daar kun ze ook van spugen. Maar bv is dat lastig te bepalen. Benthe spuugt weinig, ook na een boertje spuugt ze vrijwel niet. Als ik haar na het voeden verschoont of als druk speelt, dan wil ze weleens een beetje spugen.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar sinds Benthe een pyjama draagt, krijgt ze om de dag schone kleertjes. Wel krijgt iedere dag een schone romper. Haar pyjama draagt ze wat langer en slaapzak een keet per week.
De slaapzakjes zijn bij de prenatal in de aanbieding. Ze zijn rond de 13-15 euro. Bij sommige slaapzakken gaat de rits helemaal naar beneden, bij anderen tot driekwart. Het is dan iets lastiger om je kindje in de slaapzak te krijg, omdat je de beentjes een beetje moet buigen, maar daar wen je wel aan.
Vicky, ik kan me heel goed voorstellen dat huilen nader tot het lachen staat. Ik ben zo in staat om van Utrecht naar jou te rijden om enkel je ondersteunen. Dan pas ik wel drie kindjes en dan kun je even bijtanken. Maar ja, dat is wel raar om een totaal vreemd iemand in huis te nemen.
Werk je op dezelfde groep als je zoontje? Misschien vindt hij het juist fijn om jou op de psz te zien.
Wat doe jij met het dekje van de aerosleep? Als je het dekje heb gewassen en laat drogen, slaapt Evi dan tijdelijk op een matras met aerosleep hoeslaken of gebruik je gewoon hoeslaken en misschien nog iets anders eronder?
Benthe heeft vannacht heerlijk geslapen tot ca. 7.30 uur. Dat is heerlijk, ondanks ze het laatste fles bij mijn vriend niet heeft opgedronken. Daarna heeft ze na de fles van 7.45 uur nog ruim twee uur geslapen. Na Het tutten en even op schoot, heeft ze actief op de speelmat gesppeld. Vriendlief heeft een wat groter activityhond eraan vast gemaakt en dat vindt ze helemaal geweldig. Ze is dan druk bezig om die pootjes te grijpen en dan nog de dingeb die naast haar kiggen. Ze vindt het heerlijk om alleen te spelen, maar vooral als je meespeelt. Met de speen in haar mond kan ze lekker tutten en zo wordt ze lekker moe. Ze kan dit wel 1 uur volhouden. Na een flesje van bijna 180 te hebben opgedronken (11.45 uur) is ze tevreden in slaap gevallen.
Benthe krijgt ongeveer op vaste tijden de fles. Ze zit op de grens van 150 en meer. Soms heeft ze behoefte aan een klein flesje tussendoor. De speen, spelen, dragen/knuffelen of naar bed brengen biedt maar een klein beetje troost want daarna gaat ze hysterisch huilen en is ze boos. Ze heeft geen pijn. Na zo'n fleske gaat ze verder spelen of slapen.
jerseyOud lidBerichten: 1.613Lid sinds: 4 maart 2010