Friend, volgens mij is een ID kaart niet verplicht, maar ik ze het wel doen als je een keer naar het buitenland wil dan is het toch wel handig. Soms heb je een identiteitsbewijs nodig in het ziekenhuis, maar is niet verplicht. Ik wilde haar eerst in mijn paspoort erbij schrijven, maar heb uiteindelijk voor een ID kaart gekozen, omdat je net zo veel betaald en volgend jaar heeft ze dan wel een eigen paspoort nodig. Een ID kaart kost bij ons 9,20 en nieuw paspoort voor volgend jaar weet ik niet. Ik weet wel dat ze heel streng zijn met foto's. Zo mag je niet lachen, moet je recht naar voren kijken en geen gekleurde achtergrond hebben. Bij kinderen tot 5 jaar zijn ze wat soepeler.
Je hebt inderdaad de handtekeningen van beide ouders nodig (wij hebben een speciaal formulier dat je direct van internet kan afhalen) en ik zou voor de zekerheid de paspoort van je vriend meenemen. Maar soms kan het per gemeente verschillen. Ik moest ook de lengte van Benthe opgeven. Een ID kaart is vijf jaar lang geldig net zoals een paspoort. In die vijf jaar kan er veel veranderen. Het maakt dan niet uit hoe het kind eruit ziet/hoe lang het is. De ID kaart is een momentopname, dus was ze 62 cm lang.
Tinesje, zo te lezen heeft Lars heerlijk geslapen vannacht? Leuk he, dat zwemmen. Lekker dagje hebben jullie gehad. Hoe lang hebben jullie met de kleine in het zwembad gelegen? Is het dan niet zo druk in het zwembad? Daar ben ik een beetje bang voor als we in het weekend gaan. Dat is dan weer het nadeel van een grote stad.
Ik kan op de maandag gaan zwemmen. Er is dan les van 8.30 tot 8.50 uur (8 weken tot 8 maanden) of ik kan om 11.00 uur gaan (8 weken tot 1 jaar). Ik twijfel nog over de tijd. Aan de ene kant is het fijn dat Benthe 's avonds nog kan slapen (ze slaapt dan tot 9.00 uur), maar om 11 uur is ze meestal moe, dus eer dat je thuis bent, is het al tegen twaalf uur.
Ik ben niet zo fan van motoren. Maar het goede weer komt er aan, dus dan is het wel lekker om te gaan toeren.
Ken jij trouwens een Karel en Anne van de kerk? Ik weet dat Karel weleens diensten draait.
Snippie, vandaag is het zeker lekker weer om te fietsen. Het gaat wel goed in het nieuwe huis van jullie. Wanneer komen die mensen in jullie oude huurhuis?
Afgelopen donderdag ben ik weer ongi geworden. Nu weer op zijn retour. Alleen merk ik niet dat ik ongi wordt, want de buikpijn is veel minder. Dus ik moet het ook maar bij gaan houden. De vorige keer was ik het op een zaterdag en daarvoor op een maandag en deze keer op een donderdag. Dus misschien de volgende keer op een dinsdag. Als dat zo is, zit ik steeds op de 26 dagen.
Vicky, lekker hoor in de tuin. Maar hoe doe je dat in een wipstoeltje. Heb je dan een dekentje over haar benen en wat voor jasje. Ik vind het wel lastig om te bepalen of het te warm/koud is. Bij ons is het vaak winderig, dus ook wel kouder. Ze draagt nog steeds haar winterjasje met capuchon en ze heeft het dan niet extreem warm. Voor een zomermutsje ga ik ook maar eens kijken. Ik heb wel een leuke bij de Hema gezien. Met een bijpassend zwembroekje. Leuke dag hebben jullie gehad.
Benthe drinkt ook nog uit een 2 speen. Ik heb net weer nieuwe gekocht. Ze drinkt de flessen snel en goed leeg en bij 3 gaat het dan waarschijnlijk weer te snel, dus ik houd de 2 speen maar even aan. Het bevalt mij goed.
Hier lekker dagje gehad. Benthe gaat nu ook op haar zij in de box. Het laatste stukje been en hoofd moet nog meegaan en dan kan ze helemaal rollen. Op het dekbed op de grond gaat het gemakkelijker. Ik laat haar lekker haar gang gaan en merk vanzelf wel hoever ze wilt. Vanmiddag nog met Benthe wat booschapjes gedaan. Weer nieuwe spenen gaan, want ik moet ze weer vervangen. De bloemetjes hadden ze niet (handig hoor zo'n folder, dan bieden ze iets aan en dan hebben ze het niet, vooral bij de LIdl is dit een ramp), dus ik ga van de week wel naar het tuincentrum, dan kan ik gelijk langs de stort rijden.
Morgen gaan we op visite bij vrienden. De beste vriend van mijn vriend. Zijn vriendin is weer zwanger. De eerste keer had ze een miskraam. Deze keer gaat het wel goed. Verder ben ik heel benieuwd naar hun nieuwe huis. Het was echt een bouwval toen ze het kochtte en nu hebben ze het helemaal gerenoveerd.
jerseyOud lidBerichten: 1.613Lid sinds: 4 maart 2010