[INDENT]Hij had weer een rustige nacht gehad toch altijd leuk om te horen eigenlijk heeft hij alleen maar rustige nachten gehad. Ze vinden hem zo heerlijk rustig jongentje vanmorgen heeft de verpleging nog 2 mooie foto's van hem gemaakt. HIj was lekker wakker en ze vertelde ook als hij wakker is dan is hij goed alert, de 2 foto's gaan in z'n dagboek die ze in het zks bij houden de verpleegkundigen die schrijven er telkens een verhaaltje in over hoe hij het doet en zo heel erg leuk want ze schrijven het ook echt aan hem. Iedereen die kan er in schrijven, ik heb er gisteren wat in geschreven.
Ik zal vertellen wat hij nu precies had. Hij had een darmafsluiting dat was goed gezien maar het is zo dat de bloedvaten waar de darmen op gebaseerd zijn daar had hij er maar 1 van terwijl normaal dat er meer zijn en daar door zijn z'n darmpjes gaan draaien om dat vat heen en daardoor had hij een afsluiting bij de overgang van de 12 vingerige darm naar z'n dunne darm en iets verder ook nog een afsluiting en dat tussen liggende stukje darm dat was zo dun dat daar nooit voeding door heen had gekund. Dat stukje hebben ze meteen verwijderd.
De chirurg vertelde wel dat in het stukje dat ze verwijderd hebben dat daar ook meconium in zat dus z'n darmpjes waren in principe goed aangelegd behalve dat die vaten dan maar z'n darmpjes zijn pas later gaan draaien en daar zijn de afsluitingen waarschijnlijk doorgekomen.
Afgelopen woensdagochtend z'n blaascatheter verwijderd omdat hij er naast plaste dus die had weinig zin meer. De verpleegkundige vond hem niet genoeg wakker toen had hij nog wel morfine natuurlijk en die gingen ze er afhalen en toen wij er waren werd z'n temperatuur opgenomen en toen werd hij best wel goed wakker ineens. Daarna hebben ze z'n morfine eraf gehaald en toen werd hij goed wakker. Gerard is 's middags nog even alleen bij hem geweest en toen we daarna samen kwamen toen hoorden we dat hij van z'n beademing af was dus ook helemaal geweldig. Toen we bij hem zaten toen kreeg hij wel een apneu dus dat hij stopte met ademen maar ja hij is ook nog zo klein en daarna heeft hij het nog een paar keer gehad dus hij kreeg een neusbrilletje voor extra zuurstof en hij heeft er ook medicijnen voor gekregen en daarna nooit meer gehad.
Van de week zat er een beetje ontlasting bij z'n temperaturen dus er is iig iets van z'n darmpjes opgang gekomen maar welk stukje weten ze natuurlijk. Daarna heeft het er niet meer bijgezeten maar alles in natuurlijk op zijn tempo.
Vrijdag heb ik hem voor de eerste keer op m'n borst gehad eerder ging het niet want ik had de kortste navelstreng die de arts ooit had gezien ongeveer een vingerlengte was er nog vanaf mij naar hem toe dus dat ging neit en na het doorknippen werd hij weggehaald door de kinderarts.
Dus ik heb heerlijk gebuideld met hem zoals dat heet was geweldig voor hem en mij. Gisteravond heeft Gerard dat gedaan ook helemaal geweldig natuurlijk.
Volgens mij was dat z'n verhaal in vogelvlucht. Mochten jullie nog vragen hebben dan beantwoord ik ze graag natuurlijk
en nog een foto van onze grote trots zijn (eerste keer dat ik dit heb gedaan dus hoop dat het gelukt is.
Bijlage 2643 [/INDENT]