liek84 schreef:dat kan je pas gaan berekenen als je een regelmatige cyclus hebt, je kan wel de signalen van je lichaam in de gaten houden zoals vruchtbaar slijm.
bij een cyclus van 28 dgn is idd je vruchtbare periode van dag 11-14 ongeveer en je ei op 14, maar als je cyclus langer is (of juist korter) komt je ei 14 dagen vòòr je 1e ongesteldheidsdag ongeveer!
de 1e rondes is helaas gewoon 'rustig' afwachten wat je lijf gaat doen en ontdekken welke signalen je lijf geeft!
als ondersteuning kan je nog ovulatietesten gebruiken of temperaturen maar dat heb ik nooit gedaan dus kan beter iemand anders uitleggen!
maar als je een beetje een actief sexleven hebt heb je altijd grote kans je ei te benutten en hoef je eigenlijk niets bij te houden, 1 keer in de 3 dagen , of om de dag is voldoende! elke dag is niet nodig (mag wel als je die behoefte hebt natuurlijk)
verder is het handig om ff te blijven liggen (10 min) na de daad, zorgen dat hij diep in je zit als ie komt (handigst missionaris als eindstandje maar doggy zou ook goed zijn volgens sommigen, haha) en liefst zelf nog klaarkomen nadat je vriend klaar is
gelukkig (of misschien helaas) is je lijf geen machine waar je wat instopt en 9 mnd later wat uitrold, je kan nog zo je best doen zonder resultaat, maar kan ook zomaar raak zijn terwijl je dacht dat je die ronde geen kans zou maken! (bij mij dacht ik bijv mn ei gemist te hebben omdat er ruim 4 dagen zaten tussen klussen en eisprong! voor nod ook gewoon gedronken, maar toch raak!) mn vriend denkt zelfs dat het raak is doordàt we dachten dat we geen kans maakten, maar ik vraag me af of je psycho zoveel invloed kan uitoefenen op je vruchtbaarheid!
iemand vroeg hoe het met mn zwangerschap gaat, maja geloof ik (sorry ben het even kwijt) Het gaat hier super! Heb er sinds de laatste echo (3e al!) ook veel vertrouwen in dat het goed zit! voel me goed, heb ook al meer energie voor mn gevoel dan bij een week of 6, en misselijkheid is bijna weg, al moest ik vanmorgen toch bijna kitsen toen er een slijmpje dwars zat in mn keel....
gisteren dus wezen shoppen, en daarna gehoord dat schoonouders de kinderwagen en autostoel kado doen; super lief natuurlijk,
vandaag mn ouders langs gehad, ook laten zien wat we hebben uitgezocht, ze moesten lachen dat de 'hoofdsponsor' zich al had aangemeld, dus dat was ook luchtig gelukkig.
alleen zei mn vader dat ie ook best een box had willen maken en toen kwamen er idd weer herinneringen boven van 'mijn' box van vroegen; die had hij zelf gemaakt met een leuk telraampje erin en een aparte vorm. Had daar nog niet bij stilgestaan, maar zou het wel heel leuk vinden als mn pa de box voor ons zelf maakt (dat kan ie super goed en precies zoals wij willen!) dus morgen even de winkel bellen of de box kan worden geannuleerd (waardebon is ook prima dus zal niet zo'n probleem zijn verwacht ik!) Pa heeft ook alle tafels in ons huis gemaakt; hij heeft altijd antiek gerestaureerd dus is erg handig!
net ook cakejes gebakken, morgen nog even versieren en meenemen naar de groep om de bewoners te vertellen! heb er zin in!
Wat ik mij kan herinneren van mijn cyclus voor dat ik aan pil begon is niet veel want was pas 4 maanden ong.
Ik had zo'n last van pms en ik was 2 weken op en 2 weken af,,dus mijn ha heeft met mijn moeder toen gesproken dat het beter was als ik aan de pil zou gaan en dat dan de meeste klachten weg zouden gaan.
met de eerste die hij me gaf niet en de tweede reageerde ik we goed op.
ben alleen heel erg bang dat ik diezelfde pijntjes weer ga krijgen...( mag geen NSAID's meer slikken ibuprofen,naproxen,diclofenac of asperine vanwege mijn nieren ) en dat zijn nou net de stoffen die goed werken 😞