Hallo meiden hier is deel 2
We waren precies 1 maand bezig op deel 1 en we zaten aan de 100 pegina's
klets hier lekker verder!!!!
sportyOud lidBerichten: 1.115Lid sinds: 1 januari 2005
liever anoniem schreef:ik wil even zeggen dat ik super veel aan dit forum heb, kan echt alles vragen.
gelukkig dat veel dames zo actief zijn met schrijven, ik vind het super dat deel 2 alweer begonnen is.
zo dat wilde ik even kwijt ahhaha :oops:
liefs
karin26 schreef:Ik vind het erg jammer, dat mensen die geen bv willen geven altijd een negatief antwoord krijgen.. ieder zijn eigen keus....
ik heb het wel geprobeerd, maar doordat ik zo ziek was lukte het niet.
Janneke doet het kei goed op de fles!!
amy-baby schreef:hey moi,
Ja had ik toch echt niet verwacht, dacht toch echt een jongetje. Lag ook helemaal verbijsterend op die stoel...haha...
maar we zijn zo gelukkig en nu ga ik lekker shoppen.
Ga vanaf morgen halve dagen proberen, dus totaal maar 16 uur (4 dagen, 4 uur).
Hoe gaat het nu met jou?
Groetjes amy
amy-baby schreef:Hey moosje,
Inderdaad goed laten voorlichten en doen waar jij je goed bij voelt. Ik hoor het de laatste tijd steeds vaker dat vrouwen het niet kunnen/willen. Grappig dat jij het hetzelfde benoemd als ik...(moedermelkmaffia)...
Zo wil ik trouwens (heel waarschijnlijk, ben er nog niet helemaal uit) ook in het ziekenhuis bevallen, ook dat is volgens mij ook al vaak een issue.
Groetjes Amy
moosje schreef:De verloskundige vertelde mij dat alle bevallingen inprincipe thuis starten en dat pas op het laatst naar het ziekenhuis wordt gegaan (als je een ziekenhuis bevalling wil) omdat anders de ziekenhuizen tevol zouden worden :roll: Dat lijkt mij het enige nadeel van een ziekenhuisbevalling. Kan geen lolletje zijn om met weeën de auto in te moeten.
karin26 schreef:Waarom zouden vrouwen eerst MOETEN proberen voor ze op de fles over kunnen gaan. Als vrouwen door bepaalde zaken geen BV willen geven, dan is dat gewoon aan hen om dat te beslissen.
Ik was dus ook helemaal van mening dat ik perse bv moest geven. Bij mij is dat dus door de ziekte en Keizersnede niet gelukt. Ook doordat Janneke langer in het ziekenhuis moest blijven.
Toch voelde ik mij als een slechte moeder. Dit puur omdat mensen je er toch op aan kijken als je geen bv geeft. Het is zelfs zo erg, dat toen ik op het internet info wilde over Nutrilon 1 je gewoon geen info kan vinden omdat op de site zelfs staat dat BV het beste is..
Ik vind dit zooo belachelijk......
Saskia15 schreef:karin26 schreef:Waarom zouden vrouwen eerst MOETEN proberen voor ze op de fles over kunnen gaan. Als vrouwen door bepaalde zaken geen BV willen geven, dan is dat gewoon aan hen om dat te beslissen.
Ik was dus ook helemaal van mening dat ik perse bv moest geven. Bij mij is dat dus door de ziekte en Keizersnede niet gelukt. Ook doordat Janneke langer in het ziekenhuis moest blijven.
Toch voelde ik mij als een slechte moeder. Dit puur omdat mensen je er toch op aan kijken als je geen bv geeft. Het is zelfs zo erg, dat toen ik op het internet info wilde over Nutrilon 1 je gewoon geen info kan vinden omdat op de site zelfs staat dat BV het beste is..
Ik vind dit zooo belachelijk......
Dat ben ik helemaal met je eens, je wordt een beetje afgeschilderd als slechte moeder als je geen borstvoeding geeft, in mijn omgeving hoorde ik zelfs dat je dan geen goede band met je kindje kan krijgen!! Echt vreemd dan zou de man dus ook geen band met het kindje kunnen krijgen. Ik heb gelukkig nog heel lang voordat ik moet beslissen maar ik vind het echt mega lastig. Bedankt in iedergeval voor al jullie meningen.
Ook al zo iets, thuis bevallen of in het ziekenhuis.... mijn moeder heeft 2 bevallingen met de ruggeprik gehad en raadt mij aan om dit ook te doen, dan moet ik wel in het ziekenhuis bevallen, ook hier ben ik nog niet uit.
Saskia
Moi schreef:moosje schreef:De verloskundige vertelde mij dat alle bevallingen inprincipe thuis starten en dat pas op het laatst naar het ziekenhuis wordt gegaan (als je een ziekenhuis bevalling wil) omdat anders de ziekenhuizen tevol zouden worden :roll: Dat lijkt mij het enige nadeel van een ziekenhuisbevalling. Kan geen lolletje zijn om met weeën de auto in te moeten.
Er zijn nog meer nadelen, zoals virussen die je baby op kan lopen in het ziekenhuis. Ik heb toevallig twee kenissen die dat zijn overkomen.Die ene had een tweeling en had een best erge virus opgelopen. waardoor die kleintjes weer extra lang daar moesten blijven en aan de medixcijnen moesten. Ik denk omdat dit bij een van mijn naasten is gebeurd dat ik dat daarom vooral ook als nadeel ziet denk ik.
En ik word zelf altijd nervous in die ziekenhuizen, alleen al die lucht die daar hangt haha..
maarja... wie weet gaat het bij mij thuis niet en moet ik ook alsnog in een ziekenhuis bevallen..
amy-baby schreef:Trouwens even een reactie op de ruggenprik. Vanaf juni mag je zelf kiezen voor een ruggenprik, en je moet dan binnen een uur geholpen worden. Wordt bepaald in de wet!
Vind ik wel een hele geruststelling, dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen. en we zijn trouwens het enige land, dat persé die hel van die pijn moet doorstaan, want dat zou de band tussen je kind en jou versterken. Nou ik wil het graag zonder verdoving doen, maar als ik echt mega pijn heb, dan wel die verdoving hoor....... Bij de tandarts ga ik ook voor verdoving...
groetjes Amy
Dollie schreef:amy-baby schreef:Trouwens even een reactie op de ruggenprik. Vanaf juni mag je zelf kiezen voor een ruggenprik, en je moet dan binnen een uur geholpen worden. Wordt bepaald in de wet!
Vind ik wel een hele geruststelling, dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen. en we zijn trouwens het enige land, dat persé die hel van die pijn moet doorstaan, want dat zou de band tussen je kind en jou versterken. Nou ik wil het graag zonder verdoving doen, maar als ik echt mega pijn heb, dan wel die verdoving hoor....... Bij de tandarts ga ik ook voor verdoving...
groetjes Amy
Het lijkt mij heerlijk een rugge prik...Maar mijn vriendin is gisteren bevallen in het ziekenhuis {ivm suikerziekte} en die vond de prik heel pijnlijk en toen ze me vertelde dat die prik in je ruggemerg word gezet...kan ik me dat helemaal voorstellen...
maar ja even pijn hebben of de hele bevalling pijn hebben is ook wel een verschil...maar je krijgt alleen een ruggeprik als je in het ziekenhuis bevalt...begreep ik.
Geen gepor aan mijn rug.. Bij Ramon heb ik alles zonder pijnbestrijding gedaan. Het ging zo te keer dat ik aan de bevalling gekneusde ribben heb overgehouden, en ik ben zonder verdoving geknipt. Ik ben een mega aansteller, lage pijngrens, maar ik ben echt trots op mijn bevalling 😃
Een ruggeprik heeft ook nadelen, en ikzelf ben erg bang voor mijn rug.
En je hebt ook de mogelijkheid voor een pijnstillende injectie. Geef mij die maar als ik het echt niet meer uithou. En idd, bij de tandarts ga ik ook onder verdoving. Het liefst zelfs onder narcose haha. Serieus, ik beval liever dan dat ik naar de tandarts ga 😮
Dus als er meiden zijn met een positieve ervaring, ben ik ook heel nieuwschierig 😉
Liefs Dollie
mirandasissing schreef:Moi schreef:moosje schreef:De verloskundige vertelde mij dat alle bevallingen inprincipe thuis starten en dat pas op het laatst naar het ziekenhuis wordt gegaan (als je een ziekenhuis bevalling wil) omdat anders de ziekenhuizen tevol zouden worden :roll: Dat lijkt mij het enige nadeel van een ziekenhuisbevalling. Kan geen lolletje zijn om met weeën de auto in te moeten.
Er zijn nog meer nadelen, zoals virussen die je baby op kan lopen in het ziekenhuis. Ik heb toevallig twee kenissen die dat zijn overkomen.Die ene had een tweeling en had een best erge virus opgelopen. waardoor die kleintjes weer extra lang daar moesten blijven en aan de medixcijnen moesten. Ik denk omdat dit bij een van mijn naasten is gebeurd dat ik dat daarom vooral ook als nadeel ziet denk ik.
En ik word zelf altijd nervous in die ziekenhuizen, alleen al die lucht die daar hangt haha..
maarja... wie weet gaat het bij mij thuis niet en moet ik ook alsnog in een ziekenhuis bevallen..
Ik beval, zoals het nu lijkt en alles goed blijft, wel in het ziekenhuis, maar op een apparte afdeling die eigenlijk los staat van het ziekenhuis.. Het is heel huiselijk ingericht en je mag er doen en laten wat je wilt. Zodra ik genoeg ontsluiting heb, gaat de verloskundige met ons mee naar die afdeling in het ziekenhuis. een "bevalhuis". Dit is voor mij de ideale oplossing. een klein beetje in je eigen sfeer ( je mag je eigen muziek, kaarsjes, geurtjes en alles meenemen) en toch vlak bij de gyneacoloog voor het geval die nodig moet zijn.
Is er zoiets bij jullie ook in het ziekenhuis?
In Groningen hebben we in beide ziekenhuizen zo'n "parthuis" (beval-huis)
Miranda
karin26 schreef:@dollie wat lief dat je dat vraagt. Mijn ontsteking schijnt toch niet helemaal verdwenen te zijn. Met als gevolg dat ik weer aan de antibiotica zit. Maar goed, ik voel me verder prima. Janneke doet het kei goed. Eet goed, poept goed etc etc..
Afgelopen zondag zijn we voor het eerst lekker naar buiten geweest. Alleen waren de banden van de kinderwagen zacht. Dus bij het tankstation opgepompt. Nu blijven ze dus leeg lopen. Ik baal als een stekker. ik heb namelijk een tweede hands kinderwagen gekocht. Maar van de week ga ik toch een nieuwe halen...
Ik heb zo'n zin om lekker te gaan wandelen. Tis hier nu super lekker weer.Maarja om nou met een wagen met zachte banden te gaan lopen. Nou daar word ik niet vrolijker van!!!!