@ Pixxie, heeeerlijk dat het weer wat beter gaat meid!! Ja, de weegschaal is dan altijd erg vriendelijk he 😂
@ Mijntje, ohh balen dat je weer een gebroken nacht had! Misschien moet je het eerst een paar dagen doen voordat het meteen effect heeft? Hier duurde het ook altijd wel een paar dagen voor ze weer omschakelde. In onze kerstvakantie hadden we het bijvoorbeeld laten 'verslappen' (ofwel: we lieten haar lekker liggen omdat het ons qua uitslapen wel goed uit kwam 😂 ) en daarna duurde het minstens anderhalve week voor we weer in ons ritme zaten!
@ Rapley, kindjes hebben een kokhalsreflex dus dat scheelt wel! Eerst zit dat voor in de mond, later gaat dat naar achteren verschuiven. Daardoor verslikken ze zich niet zo snel!
Maar wij gaven ook gepureerd hoor!! Alhoewel ze zich daarin eerder lijken te verslikken dan in een stukje, wat hier ook al gezegd werd! En tegenwoordig dus wat stukjes in de hand omdat ze mee wil doen (of een vorkje/lepeltje). Doen we dat niet, dan wil ze niet eten!
Daar moest ik wel aan wennen hoor haha, want net wat Mijntje zegt: ik was ook niet zo geduldig haha. En alles werd vies, daar hield ik ook niet zo van! Zat ik dan met m'n doekje, alles meteen weg te poetsen! Maar tegenwoordig hebben we een ander 'ritme' 's avonds. Dan krijgt ze eten en mag ze kliederen wat ze wil, na het eten gaat ze meteen in bad en is alles weer lekker fris! Het idee dat ik eerst wel eens had, kleertjes bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar aan, dat heb ik nu laten varen haha.
Op borstvoeding.com staan trouwens ook mooie filmpjes over rapley tegenover gepureerd! En ik moet wel eerlijk zeggen, mijn vriendin gaf wel rapley en dat meisje was er qua eten toch heel anders mee bezig dan Esmée. Maar ach, dat is nu ook allang weer 'bijgetrokken' en ze eet met haar 1.2 tandjes alsof ze een volwassen gebit heeft haha. Dus qua saldo maakt het denk ik niet zoveel uit.
@ hier,
nou... ik was dus vandaag verder niet fit 😞 's middags was ik ontzettend moe en duizelig! Heb toen ons meisje ging slapen ook lekker 2 uur op bed gelegen. Het voelt net als wat je ook wel eens voelt wanneer je in slaap valt (alsof je valt, zeg maar).
Ahhh, en vanavond zo schattig!! Ik had aardappelen met paprika voor haar klaargemaakt. Ik gaf het geprakt op een lepeltje, ze had zelf zo'n kindervorkje in de hand. Ze was nog druk aan het kauwen terwijl ik al met de lepel in de lucht aan het zweven was en opeens keek ze naar de lepel, keek ze naar mij, keek ze naar haar vorkje en begon ze keihard te lachen 😂 Om vervolgens een heel onverstaanbaar verhaal af te steken en mij met haar vork na te doen 😂 :lol: Zaten we hoor, allebei met lepel/vork in de lucht haha
Alsof ze wilde vertellen dat het er toch wel gek uit zag, wij zo met zijn tweetjes! Dikke lol haha.
Verder vandaag tijdens de borstvoeding ook zo grappig... ze was aan het drinken, laat opeens los, kijkt naar mij, kijkt naar mijn tepel, voelt er eens aan, schudt met haar hoofd en drinkt weer rustig verder haha.