Ran. wat vervelend dat het opeenms wat minder is geworden! Maar niet heel erg onzeker worden dat je maar 20cc hebt gekolfd in 1 uur. Als ik kolf zonder tsr kom ik ook niet verder dan dat hoor, dat zegt niks. Ja, alleen dat je geen tsr had ;). Maar goed als je het ook merkt met een tsr, dat ze niet genoeg heeft. Ik heb het laatst opgekrikt, ging best snel. Hoop voor je dat het snel is opgelost.
Finally, rare Tyler, als je hem dan weglegt dan wil hij wel weer haha. Vieve zit ook weleens in de knoop met zichzelf heb ik het gevoel. Dan gaat ze zelf rechtopzitten, zo van ik ben klaar en dan berg ik mijn borst op en dan weer happen haha. Ik voed haar een beetje op. Weg is weg ;), dan moet ze maar leren dat ze gewoon moet drinken. Alles is zooo interessant...
Slotje, ging het goed met Nova haar krampjes?
Rebecca, ben ook wel benieuwd? Sven laten huilen?
Liek, fijn dat je niet zo misselijk bent. Hoop dat het wegblijft! Malle dingen he? Eerst zoveel moeite en nu past boem zwanger. Dan had het vast zo moeten zijn.
Whopper, hoe gaat het met je? Heeft de ongi doorgezet en heb je nog een test gedaan. Had je weer dezelfde test als vorige keer dat er een licht streepje te zien was? Misschien moet je eens investeren in een andere test :p.
Vieve krijgt tandjes en heeft wat koorts, niet al te beste nachten hier. De bv drinkt ze des te beter :). Gister en eergister zelfs 5x gedronken, heeerlijk. Dat vind mama hier niet erg. Zelf ook wat koortsig en manlief de laatste avonddienst van 5 op een rij. Mag zelf morgen weer aan het werk :(. Heb niks aan het weekend zo.
ran83Oud lidBerichten: 7.446Lid sinds: 26 juni 2008
Vandaag bijna de hele dag gekolft.....vanmorgen wel super....340cc.....maar het verschilt echt de keren erna.....en duurt ook langer voor ik een tsr krijgt....misschien dat het daar ook mede mee te maken heeft. Net na 2 uur 80cc gekolft, dus redelijk lijkt me.
Mijntje dat zijn mindere weekenden, vooral als je ook gelijk maandag weer moet werken.....en 5x gedronken dat is lekker....
Slotje fijn dat het helpt zeg....
Marijke1981Oud lidBerichten: 5.486Lid sinds: 24 november 2010
meiden vraagje. ik heb een handkolf thuis (is nog van me zus geweest), maar daar krijg ik super pijnlijke tepels van. In het begin van mijn kraamweek heb ik een elektrische kolf gehuurd. Daar had ik helemaal geen last van. Welke kolf gebruiken jullie?
sorry hoor ben 3 nachten met Vinz in de weer geweest van kwart voor 2 tot kwart over 5 dus ik had ff geen fut om terug te lezen. Hopelijk vannacht weer een goede nacht. Hij heeft ook nog niet in zijn wieg geslapen vandaag. Zodra hij slaapt en hij gaat zijn wieg in is hij binnen 5 min wakker. Dus net maar ff gewandeld en dan valt hij wel in slaap. Hij heeft nu vanaf vanochtend half 9 mss bij elkaar een anderhalf uur geslapen in mijn armen of op mijn borst. Nu gelukkig al 20 min in de wieg. Ook ff voorverwarmd met een kruik. Lijkt toch wel te werken. Probeer vanaf morgen weer ff bij te lezen.
marijke ik heb ook een handkolf en die bevalt mij prima, soms heb ik weleens dat het gevoelig is, maar dan heb ik de tepel niet goed zitten of dan druk ik te hard, waardoor er teveel vacuum gezogen wordt....
dikke knuff vervelend die nachten...
ran: oh dus je kunt ook te hard drukken, nou mss doe ik dat dan idd want de vacuum is dan echt super groot. Zometeen maar weer eens ff anders proberen dan.
AnaOud lidBerichten: 3.037Lid sinds: 8 februari 2010
maar ik heb net jullie advies opgevolgd en het ging een stuk beter en minder pijnlijk. Dat ik daar zelf niet aangedacht hebt zeg. Wilde al een electrische gaan aanschaffen. 😊 Blond he!
MijntjeOud lidBerichten: 1.895Lid sinds: 29 augustus 2010
Ik had van de zomer een handkolf in Frankrijk gekocht die kon je regelen. Hij liet zelf langzaam het vacuum los. Dat vond ik zelf een nadeel. Met de Avent kun je hem een minuut ingeknepen houden ;). Kreeg echt kramp in mijn handen van dat ding, maar het was wel relaxt dat je de zuigkracht kon regelen.
ik weet nog van de kraamweek, ik probeerde wat druppels te kolven omdat ze zo slecht dronk maar er kwam nog niet echt wat uit. Kwam die vroedvrouw in het ziekenhuis aanlopen, zegt, ik zal het wel es even doen. Drukt ze die Avent kolf helemaal in, ik ging door de grond. Had haar wel een lel willen verkopen zeg, dat kan echt nog niet in het begin. ow die kraamweek 😞 volgende keer ga ik het echt anders doen, met name de dagen in het ziekenhuis, ik weet nu tenminste voor een groot deel wat me te wachten staat.
Hahaha Ana, je had haar inderdaad een lel moeten geven :mrgreen:. Goed zo dat je nu weet hoe je je kraamweek wilt. Je wordt zo geleefd in die week. Pas nu bij de 3de ging het zoals ik het wilde. Het is echt moelijk om dat on de hand te hebben.
Mijn kraamweek/tijd werd bepaald door het niet op gang komen van de bv. maar nu heb ik daar in elk geval 100% meer verstand van dan toen... wat was ik onzeker zeg maar het moest en zou lukken. En dan zo'n klein poppie in je armen... alsof ik nog nooit een baby had vastgehad. Ja ik weet zeker dat het nu toch echt anders gaat zijn. Problemen zullen er altijd wel zijn, maar nu ken ik veel ervan tenminste vantevoren.
RebeccaOud lidBerichten: 2.499Lid sinds: 3 augustus 2010
Hi meiden, nog steeds geen nieuw deel geopend haha?!
neeee niet laten huilen... was ook niet de bedoeling dat ik dat vannacht ging doen, meer over een poosje of zo... 1x voeding gehad vannacht, dat vind ik acceptabel..
Sven vandaag een leuke vrolijke dag, heeft ons lekker laten uitslapen vanochtend (6.30 voeding en toen geslapen tot 9.00 uur!). En verder overdag ook wel redelijk geslapen: 1x half uur en 1x 5 kwartier en das heel wat voor hem! Ook wel redelijk gegeten: bijna hele boterham, een pruim, beetje doperwten en wat yoghurt en verder natuurlijk de borstvoeding.. wat krijgen jullie kindjes op een dag aan bijvoeding?
Fijne avond!
Liefs
05:00 bv (schat 200cc minimaal) 08:30 wakker 09:00 broodje zonder korstjes + diksap naar behoefte 10:30 200 gram fruit (potje of hele peer/banaan) 11:00 slapen tot 14:00 14:00 broodje zonder korstjes + bv als ik vrij ben of thee met melk als ik werk 16:00 koekje met diksap naar behoefte 17:30 200 gram avondeten (6 mnd potje, de rest weigert ze) + 50-100cc yoghurt toe 18:30 bv (schat 200cc) 19:00 slapen
finaly87Oud lidBerichten: 9.169Lid sinds: 5 oktober 2008
Doet ze maar 1 slaapje op de dag mijntje? Best weinig nu al.. of zie ik t verkeerd..
Ik had vannacht weer een gestuwde borst door dat gekke gedrink van Ty.. maar verder goed gedronken vandaag alleen de laatste 2 voedingen kwam hij eerder.. laatste voeding viel nu 21,40.. Nahja hij komt sowieso wel vannacht. truste
nou Mijntje ze krijgt in elk geval meer slaap dan Joela. Die maakt nachten van maximaal 12 uur en overdag slaapt ze ongeveer nog 2 uur in totaal. (2 slaapjes)
en ze wil ook geen stukjes haha die werkt ze vakkundig weer naar buiten. Ze kan wel stukjes brood en stukjes koek e.d. maar stukjes in het fruithapje of avondeten, hmmm niet echt. maar we doen ons best
SanelOud lidBerichten: 7.116Lid sinds: 1 september 2008