@ Mijntje, zo ben ik helemaal verliefd op sommige jurkjes van Cakewalk... maar pfff hee... dat doet mijn portemonnee echt pijn als ik daar iets van ga aanschaffen! Zelfs in de uitverkoop vind ik het nog te duur!
Maar heb de smaak nu wel te pakken..... zit alweer te neuzen naar leuke kleertjes!
@ Botske, zie ook dit berichtje over melk met spruw bewaren:
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?start=0&t=52734&topic_view=flat Als het wel spruw is, kun je melk die met spruw 'besmet' is gewoon nog geven. Ook als je iets tegen spruw gebruikt!
Maar weet je wel zeker dat het spruw is? Ons meisje heeft ook vaak een witte tong gehad, een beetje zo'n waas als die jij omschrijft. Maar zelf heb ik er nooit last van gehad en zij heeft ook nooit symptomen van spruw gehad. Dus ik ben er altijd vanuit gegaan dat het geen spruw was!
Je kunt het testen door een verbandgaasje over de aanslag te vegen. Is het spruw dan kun je het niet wegvegen. Lukt dat wel dan is het een restje melk.
Hopelijk is het niets meid!
@ hier, gisteren voor een prikie een mooie stenencirkel op de kop getikt!! Precies in de kleuren van de overige stenen in de tuin en het past ook bijna precies in het deel waar de vijver eerst zat! Ben echt helemaal superblij!! We gaan die stenen komende week ophalen en dan volgend weekend waarschijnlijk straten. Zie het al helemaal voor me!! Dit deel komt precies te liggen waar de zon de hele dag schijnt (wat klinkt dat gek, moet meteen aan iets anders denken whaha) en het andere deel waar we normaal zaten heeft een groot deel van de dag schaduw. Daar wil ik straks en zandbak, schommeltje, etc. neerzetten!
Gisteravond met mijn man een rosetje gedronken. Werd ze vannacht opeens wakker! Eerst 'trapte' ze nog in een paar slokjes water maar vanochtend rond half vijf was ze er alweer. We hebben eens gekeken of ze ook wat anders wilde drinken dan borstvoeding en ja hoor, het ging ook goed met 90 cc halfvolle melk! (Hmm.. lekkah, was het commentaar 😂 ) Water wilde ze vanochtend niet, ze sloeg de beker uit mijn handen 😂
Ik weet dat sommigen (waarschijnlijk niet hier hoor!) vinden dat je ook nu nog op verzoek moet voeden maar ik vind persoonlijk dat ze nu wel op een leeftijd is dat het ook anders kan! En blijkbaar klopte dat gevoel! Heb nu trouwens wel weer grote ploffers haha. Straks maar even kolven 😉
Vanaf morgen niet meer kolven op het werk... ik heb besloten om haar voortaan in plaats van 2 flesjes nog maar 1 flesje van ca 100 cc mee te geven en dat dan in de avond thuis te gaan kolven. Heb zo lang getwijfeld en ben wel blij met deze 'tussenoplossing' ! Hoef ik het niet helemaal vaarwel te zeggen maar hoef ik ook op het werk niet meer te kolven. Vind het zelf een ideale oplossing omdat ze dan ook makkelijker een dagje weg kan zonder dat er meteen meer melk mee hoeft! Ik ga dus ook gewoon mijn kolf niet meenemen zodat ik wel achter mijn keuze moet staan!