Tandjes: hier de eerste 3 rond 7 maanden, en nu, 8 maanden: vierde tandje. ook 2 op komst, maar nog niet door het tandvlees. Wat ik wel merk is dat hij sinds hij tanden heeft veeeeeel beter is met eten! Dat zal de natuur dan wel goed geregeld hebben, geloof ik.
En ik ben nog nooit echt gebeten met voeden. Goh, ik moest toch lachen, hij heeft ondekt dat er melk uit mijn borst komt. Ja, zul je denken, logisch, als je drinkt, maar hij grijpt naar mijn borst, en duwt er dan op, en toen spoot er allemaal melk in zijn gezicht. Keek hij even verbaasd! HAHAAAAAA PROEST!
Cindy: ik wou je een pb sturen, maar kan dat knopje niet meer vinden... dus dan maar hier plaatsen.
o jeeeee. Cindy. Ik maar klagen over voedingen 's nachts, maar die duren hier maar 5 minuten! Een uur? Jeetje, wat erg! (en ja, die vermoeidheid he) ik was gisteren bij de dierenarts, hij legde me uit hoe ik een urinestaal van de kat moest nemen, toen hij klaar was met zijn uitleg moest ik bekennen dat ik het niet meer kon volgen. Arme man moest het nog eens uitleggen. Hij heeft voor de zekerheid de instructies op het doosje geplakt, haahaaa.
Hij doet het inderdaad beter, maar dat betekent dat hij in plaats van 6-7 keer wakker per nacht, 'maar' 3 of 4 keer wakker wordt. Het gaat allemaal om de 'mogelijkheid om zelf terug in slaap te vallen'. Ik heb hem altijd wakker in bed gelegd, maar dat hielp niet voor doorslapen. Het goed eten overdag maakt volgens mij wel een verschil. Maar Lucas eet goed, toch? Wat denk ik ook hielp is hem overdag trainen in doorslapen. Hij was dan na een half uur al wakker, en huilde dan. Toen ben ik erheen gegaan, troosten, terug instoppen, " slaapje doen" en weer weg. Daar hebben we enkele weken mee geoefend. Nu 's nachts, geef ik hem nog een voeding net voor ik ga slapen, rond een uur of tien. Vannacht als voorbeeld, ging om 19.00 naar bed, maar sliep pas om 20,.00 (spelen, huilen, jammeren, enz: lossen we op door om de 5 min te gaan kijken, knuffel of aai, troost en weer weg), werd hij wakker om half een, huilend, maar wou geen voeding (heb niet aangedrongen). We hebben 4 keer getroost en weer weggegaan, een half uur later sliep hij weer. (denk dus dat het verlatingsangst is, gezien zijn leeftijd en niet hoeven drinken). Toen werd hij wakker om 4.00 (was 6 uur geleden dat hij had gegeten, maar hij had dus wel maar 3 uur geslapen sinds het vorige wakker worden). Toen 2 borsten gedronken, binnen 6 minuten na wakker worden weer in slaap. En dan werd hij wakker om 6 uur, zacht klopjes op zijn rug gegeven, en hij viel weer in slaap, maar om 6.20 was hij echt wakker...
Met andere woorden: zijn langste slaapblok vannacht: 3 uur. Langst zonder eten: 6 uur. Hij wordt dus niet (alleen) wakker van de honger (overschakelen op andere voeding zou dus niet helpen!).
Nu is het al enkele nachten dat jij alleen om 4 uur drinkt, dus als hij op andere tijden gaat huilen, ga ik erheen, troost, en dan weer weg. Dus ja, hij huilt dan steeds korte stukjes, maar uiteindelijk leert hij dan wel zelf in slaap vallen.
Ik hou wel een uitgebreid dagboek bij met wat hij precies eet, wanneer hij eet, wanneer hij wakker wordt, enz.
Als hij toch de borst wil tussendoor, 's nachts: Pantley gentle removal toepassen. laten drinken, maar steeds korter laten drinken door hem eraf te halen (als het je interesseert, staat uitgebreid op internet beschreven). Maar dat hoeft dus nu niet meer, hij beperkt zichzelf qua aantal keren drinken.