Hoi,hoi, ik ben er ook weer!
De afgelopen dagen ontzettend druk geweest met het schrijven van verslagen. Het is nu eindelijk klaar. Alleen nog een boekje maken op het gebied van rekenen en dan ben ik helemaal klaar. Deze week twee dagen werken. Woensdag een afscheidsdag van mijn collega en vrijdag alles opruimen, dus erg relaxt.
Goosje, wat vervelend dat Sil in de nacht wakker wordt en gaat bonken. Mijn zusje heeft het ook gedaan dat ze op haar knieen heen en weer ging wiebelen. Ze was toen een jaar of 5/6. Ik dacht het iets met zich veilig voelen te maken heeft, maar bij die hele kleintjes weet ik het niet zeker. Ze kunnen dan stereotypen bewegingen gaan maken. Het kan ook zijn dat dit iets nieuws is en dat hij aan het ontdekken is. Helaas geen tips, maar ik kan me wel voorstellen dat je zorgen maakt.
Tinesje, oh spannend. Straks ben je nog de eerste. Een tweede kindje is natuurlijk welkom, maar je had het later gepland om er mee te beginnen dan is het wel schrikken.
Benthe is ook erg beweeglijk op het aankleedkussen, maar huilen doet ze niet. Ze pakt wel veel spullen die ze in haar mond wil stoppen, dus het is wel oppassen geblazen. Hier werken de boeken erg goed. Ze raakt helemaal geobserdeerd van de plaatjes of zal het door de kleine mol komen die wil weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept.
Je zegt al dat je van alles geprobeerd hebt. Misschien op een andere plek aankleden. Bijvoorbeeld bed, bank, grond, in de huiskamer. Ze zeggen weleens dat vreemde ogen doen dwingen, misschien een andere aankleedplek doet wonderen.
Snippie, heel vervelend dat je man zo moe is, maar er zijn ook grenzen. Ik begrijp je irritaties wel. Hier herkenbaar. Nu erg druk met werk en dan nog het hele huishouden en dan 6 keer koken in de week. Ik was gisteren ook niet zo gezellig, maar gewoon dat ik moe ben. Even wat spullen brengen naar de keuken of de knop van de afwasmachine aanzetten kost niet zoveel moeite. Dus die sokken zijn zijn probleem.
Hier wil vriendlief twee weken op vakantie naar de Canarische eilanden. Maar vier uur vliegen met een kind op schoot, wat je voor twee weken moet meenemen en wat er allemaal erbij komt kijken. Daar heeft hij niet over nagedacht. Nee, dat mag moeders gaan doen. Een week vakantie en dan dichterbij. Dat vind ik al minder erg.
Hier ken ik het probleem van moeilijke leeftijd niet. Eerder makkelijk, ook omdat ze door de kamer rolt. Kan zich prima vermaken met stapelbekers, kiekeboe blokken, activityplay in de box, en allerlei frutsels. Voeten en sokken vindt helemaal te gek of slaan op de grond. Ook in de box gaat het spelen goed.