Friend, ik wil ook wel zien hoe je meisje er nu uit ziet. Van dat lange slapen herken ik een beetje. Benthe slaapt soms 2 of 3 uur, voor haar is dat lang. Meestal slaapt ze anderhalf uur en dan ben ik dik tevreden. Vanaf 18.00 - 19.00 uur kan ze bij wijze van spreken door slapen tot 7.00 uur.
Snippie, wat leuk dat je een stoel heb gekocht. Ik heb even vluchtig de foto op hyves gezien. Lekker hoor shoppen, niet nat geregend?
Vicky, wat lekker dag zit er weer op. Ik weet niet wat voor weer het morgen wordt. Maar ik dacht dat de komende dagen vast goed weer wordt. Volgens mij ga je lekker bijkomen en leuke dingen doen. Veel plezier alvast.
Tinesje, jij ook dank je wel voor je compliment. Ik vind de kleuren wel passen bij jullie als stel, maar ook in jullie stijl. Gek he, want ik ken je eigenlijk virtueel, maar dat gevoel heb ik. Lekker dat Lars 's ochtends nog even heeft geslapen. Ben benieuwd hoe hij zijn wortelhapje vindt. Je hebt nu ook lekker weekend. Ga je nog leuke dingen doen? Vast wel! Hoe gaat het met je kindje van je vriendin?
Monalisa, lekker hoor zo'n pyjamahapje. Gekke naam trouwens, klinkt wel leuk. Wij hebben ze ook thuis liggen zowel de vloeibare als de poedervariant. Maar ik denk dat ik ze maar op eet, want ze moeten de volgende maand op en dan is Benhte nog geen 6 maanden. Ben wel benieuwd hoe het smaakt. Ik geloof naar vanilla. Het is wel heel lang geleden dat ik pap heb gegeten. Jeremy bijna 6 maanden. Wat gaat de tijd toch snel. Gaat het goed met hem? Wat voor leuke dingen doe je met hem?
Im, ik stuur je wel een pb en ik zit ook op hyves. Fijn dat het goed gaat met jou ondeugende boef. Ze kunnen rare dingen uit halen in bed, maar sinds Benthe in een slaapzak slaapt, is ze voorbeeldig. Af en toe ligt er een knuffel of speen naast het bed. Wel eng met die lakentjes en deken.Ik doe het vrij kort opmaken en goed eronder wurmen. Gelukkig trekt zij ze er nog niet van af.
Ik geef Benthe 5x 180 (6 schepjes), maar soms ook flessen van 150 (5 schepjes). Meestal drinkt ze 150 cc. Het drinken gaat de ene keer wel goed en de andere keer niet. Vandaag heeft ze goed gedronken en gisteren niet. Ik geef dan als laatste fles een papfles, want daar drinkt ze waarschijnlijk meer van. Zo kom ik toch in de richting van 800 cc die ze moet binnenkrijgen. Ga ik op 4 voedingen zitten dan krijgt ze te weinig, als ze maar 100 drinkt (dit gebeurt regelmatig), een papfles vult meer. Over groente en fruit hapjes kan ik niet zo veel zeggen, want Benthe krijgt dit niet.
Het lijkt mij logisch om halverwege iets van fruit of groente aan te bieden als ze alert zijn. Maar soms hoor ik ook verhalen dat je een hapje na het drinken kan aanbieden. Ik denk dat bij dit niet gaat werken. Eerder daarvoor, want als je kindje niets tot weinig eet, dan kun je alsnog de fles aanbieden.
Vandaag weer gewerkt. Was weer leuk om collega's en de kinderen zien. Wel erg relaxt een beetje helpen bij het lezen en rekenen.
Benthe was weer bij opa en oma en haar nichtjes. Niet lang daarna toen ik weg was, was het hommeles en moest ze niet zoveel van opa en oma hebben. Toch een vreemd gezicht en ik heb het gevoel dat ze eenkennig (wel vroeg) begint te worden, omdat ik veel bij haar ben en was ook een beetje aan het zoeken. Dus voorlopig gaat ze de woensdag mooi daar heen. Ze heeft daar goed gegeten. Slapen ging niet echt geweldig. In de kinderwagen heeft ze kort geslapen, maar zodra die stopt, is zij binnen 10 minuten wakker. Daarna naar bed gaan werkt niet, alhoewel ze wel even in bed heeft gebabbeld. Hierna huilen, dus na 15 min. heeft oma eruit gehaald. Volgens mij is ze ook aan het uitproberen, de boef. In het wipstoeltje ging goed en heeft ze lekker gespeeld. Ach, ik maak me er niet druk om. In de auto kan ze lekker slapen en eenmaal thuis heeft ze goed gedronken en heeft ze heerlijk in de middag geslapen.
Op het ogenblik rolt Benthe minder van rug naar buik. Gisteren helemaal niet. Maar sinds vanmiddag begon ze weer. Ze kan nu ook op haar andere zij liggen en past dezelfde techniek toe. Misschien dat ze binnenkort ook naar die zij kan rollen. Ook worden haar armpjes sterker als ze op haar buik ligt.
Wat zo leuk is, is boekjes lezen. Benthe vindt het helemaal geweldig en ik ook! Ze kijkt dan echt naar de bladzijden en luistert naar het verhaaltje. Ze heeft een heel leuk boekje van haar grote nicht van 5 gekregen (boekjes van haarzelf). Het gaat over een zebra die zijn mama kwijt is. In het boek zit een vingerpopje. Soms zeg ik dat de zebra mag aaien en dan zie je dat haar echt doen. Ik zal eens een foto maken van het voorlezen.