Zo, wat hebben jullie een hoop dingen gedaan. Druk bezig met ontharen, winkelen, uitstapjes, koken en verjaardagen.
Snippie, wat leuk dat je met de kleine bent gaan zwemmen. 1,5 uur dat is wel lang, maar als hij het zo lang kan volhouden, dan is dat prima. Wat heeft Giovanni lekker geslapen. En dan ook nog naar Rotterdam met het openbaar vervoer. Hij maakt wel veel mee. Rotterdam is een leuke stad om te winkelen. Het is al weer een tijdje geleden dat ik daar ben geweest.
Vicky, ja die maatje van kleding is wisselend. Ook al komen de kleertjes uit dezelfde winkel, dan is het vershil soms groot. Ik heb nog wat kleertjes van mijn zus gekregen. Die zijn van haar dochtertje geweest. Ze past Benthe wel een vestje van maat 68. De mouwen zijn te lang, maar als Benthe heeft aan heeft, dan is het qua lengte weer te kort. Een jasje van maar 74 past beter, die is weliswaar te groot, maar de verhoudingen kloppen beter.
Je bent wel lekker druk. Verjaardagen en altijd in de weer met het koken. Leuk om te lezen hoe je het aanpakt.
Tinesje, die boef worteltjes uit een pot vindt hij lekkerder dan jouw kookkunst. Mooie reclame voor de potjes. Ik denk dat het happen uit een lepeltje zowiezo lastig is in het begin. Hier de ervaring met pap, dus ik kan meepraten. Komt vanzelf goed. Ben je een beetje opgeschoten met de tuin?
Goosje, wat fijn dat Sil zo goed drinkt. Het is inderdaad rommelen met de tijd, maar dat komt wel goed. Leuk dat hij het activitycenter leuk vindt.
Zaterdagochtend ben ik begonnen met pap geven (voeren met een lepeltje). Pas maar op dat is helemaal een gedoe. Benthe heeft wel een aantal hapjes genomen, maar het koelt ontzettend snel af. Hierna later nog een keer geprobeerd, door het op te warmen in een klein schaaltje. Benthe sloeg ik een keer met haar hand tegen het bakje aan, dus de hele pap over mijn pyjamabroek heen. Wat moest ik eigenlijk lachen.
De volgende dag heb ik het anders gedaan. Vanochtend een fles pap gegeven. Ze drinkt toch niet alles op en wat over is, krijgt ze dan in een schaaltje en dan kan ze een aantal happen pap eten. Wipstoeltje op tafel gezet en dat ging een stuk beter dan op de grond.
Gisteren veel booschappen gedaan en de zomer mag van mij komen: Ik ben er klaar voor! Gekocht: luiers, zonnebrand, zonnebril, zonnehoedje en een dun lentejasje, allemaal in het rood behalve de luiers en de zonnebrand.
Benthe heeft zaterdag ook lekker buiten gespeeld. Lange broek, din truintje en rompertje met korte mouwen en een dun jasje daarover heen. Ik vond het wel fris buiten, want bij ons wat er een harde wind en ze lag in de schaduw. In de kinderwagen heeft ze in principe hetzelfde aan, maar ik leg nog wel een dekentje over haar benen, omdat ze stil ligt.
Vandaag met z'n drietjes gezwommen. Was leuk en ging goed. Benthe vond het leuker dan de vorige keer. Heeft lekker op haar buik gelegen en dan gaat ze met haar benen spetteren/trappelen. Met z'n tweeen is fijner en wat relaxter. Vanmiddag nog even gewandeld met z'n drieen. Vriendlief begint het steeds meer te snappen en doet steeds vaker dingen. Ook begint hij meer tegen haar te praten en vandaag was hij een boekje aan het voorlezen. De schat!
Wat ik dan niet begrijp is, is dat hij sommige dingen niet inziet. Maar dat moet ik de tijd geven. Zoals gisteren. Ik kom thuis en Benthe is al wakker. Mijn vriend zegt dat ze amper geslapen heeft. Gek, want toen ik er was, sliep ze. Hij doet dan heel leuk met haar, maar ziet niet in dat een vieze poepluier de oorzaak is. Deze luier was zo vies dat ze helemaal onder zit en daar moet ik dan achterkomen. Vandaag tijdens het eten heeft Benthe een poepluier. Vriendlief is klaar, kijkt in haar luier en ze heeft een poepluier. Hij vraagt zich dan af of hij een sigaret kan roken. Hij ziet dan op dat moment niet in dat de boel kan doorlekken als ze te lang zit. Maar uiteindelijk is hij haar wel gaan verschonen. Commando's geven werkt. Het past niet bij mij, maar hij snapt de hint en volgens mij wordt hij soms gek door mij, maar probeert het soms zelf.
Het drinkt met speen 3 gaat beter. Ze drinkt nu flessen van 180 (200 cc) helemaal op. De laatste en de eerste fles laat ze staan. Volgens mij komt dit, omdat ze niet moe door het spelen is. Ze stopt al haar energie in het spelen en daardoor heeft ze dorst. Zij komt nog meestal wel om de 4 uur en slaapt (ligt te rusten) ook 's ochtends na de eerste voeding, omdat gaat het ritme van het spelen/slapen door de war, waardoor ze minder gaat drinken en slapen. Vandaag heeft ze twee uur na het zwemmen geslapen en een half uur in de kinderwagen. Om 18.00 uur is ze dan wel knockout.
Verder hebben we een hoop lol om haar. Ze spuugt spetters en die komen voorbij haar voeten. Verder is ze allerlei klanken met haar mond aan het ondekken. En het buikliggen vindt ze geweldig. Ze probeert haar handen meer te bewegen en die benen die willen wel.