Susanna schreef: Baal d'r alleen van dat ik me steeds meer dingen van de bevalling herinner die ik níet leuk vond, zoals persen, het gevoel dat ik had van: ik kan niet doorzetten, maar ja dan lúkt het ook niet (om vervolgens tóch door te zetten en toen was het zo gepiept), die akelige spuit om nog wat weeën te creëren voor de placenta, niet naar de wc durven (terwijl het echt allemaal wel meeviel). Hopelijk kom ik nog van die spookbeelden af.
Hier: 11 weken zwanger en nu al twee dagen last van het zuur. Beetje vreemd lijkt me, want daar heb je normaal toch last van omdat je baby in de weg zit? Ik heb nu een krummeltje van amper 10 gram in m'n buik. Hoogst irritant, maar als dat het ergste is valt het me nogal mee deze reis :)
ik ben niet angstig voor de bevalling, maar wel heel nieuwsgierig hoe het deze keer gaat lopen. Ze zeggen toch dat iedere bevalling anders is.Voordeel is wel dat we al ervaring hebben en dus al beter weet hoe je moet ademhalen en wel een beetje weet wat je kunt verwachten in bepaalde scenario's. Het is niet allemaal meer nieuw. Denk dat het daarom over het algemeen makkelijker is om het allemaal over je heen te laten komen en er het beste van te maken. Tuurlijk heb je vast tijdens de bevalling gedachte dat je wilt dat het achter de rug is omdat het zo zwaar is. Maar ik was het achteraf ook weer snel vergeten ondanks dat ik ook een zware bevalling had en had het er toch weer voor over. Ga er ook vanuit dat het nu alleen maar makkelijker kan gaan ten opzichte van vorige keer. Ik vind ook dat ik best trots kan zijn (en anderen ook) dat we een kind op de wereld hebben gezet. Het is ook best een hele prestatie. Zo zie je maar weer hoe sterk we zijn en tot hoeveel we in staat zijn. Ons lichaam zit knap in elkaar.
Over het zuur hebben, is niet zo raar nu. Is een vorm van misselijkheid. Gaat hopelijk met een paar weekjes over en met een beetje pech krijg je het dan aan het eind weer terug.
finaly87 schreef: ik heb wel wat zorgen want heb veel last van jeuk, en dan vooral wat opvalt is de jeuk in mn handen.. heb wel eens gehoord dat er iets mee was in de zwangerschap dus heb t gegoogled en kwam toen uit op galstuwing en daarbij gevaar voor de baby (vroeggeboorte/doodgeboorte) dus maak me er wel zorgen om! maar in 2 andere topics was niemand er bekend mee dus heb maar besloten niet de vk te bellen en gewoon te wachten tot mn volgende controle volgende week, want denk dat ik gewoon beren op de weg zie die er niet zijn..
heeft hier iemand er wel is van gehoord???
door hormonen kan je huid ook droger zijn en kun je daardoor meer jeuk krijgen. Als je gaat googlen kom je ook vaak de enge verhalen alleen maar tegen. Ik ken dat. Maar ik vind het wel goed van je dat je er op let (je weet immers maar nooit en je slaat jezelf voor je kop als het wel wat is en je er niets mee hebt gedaan) en je kunt er gerust je verloskundige voor bellen om het te vragen. Dacht alleen dat je bij zwangerschapscholestase je meer jeuk over je hele lichaam hebt. Heb je nog gebeld?
Pusta: da's wel heftig dat er bij je vriendin nu al weeen en gebroken vliezen zijn. Hopelijk hebben ze tijd om de baby bijvoorbeeld met longrijping toch klaar te maken voor de bevalling, mocht het niet te stoppen zijn. Je bent dan ook echt blij met elke dag die de baby langer gezond in de buik blijft zitten. Sterkte voor haar.