@just me: welkom! Leuk dat je je ook bij ons mag voegen 😊 Hoe voel je je? En, voel je je al helemaal echt zwanger? Geniet er van hoor! 😉 Jees, jij hebt wel hel veel geduld moeten hebben zeg, dat jullie in 2009 gestart zijn. Het is je gegund hoor meis :-)
Ennuh, die steekjes horen er volgens mij gewoon bij: ik heb zo ook al ’n week lang!! Wanneer ga je de VK bellen precies?
@Marijke: spannend hoor, knap als je je mond kunt houden 😉 aan je zus zoiets vertellen is natuurlijk super speciaal!!
Nieuwe BBQ, goeie zet met dit weer 😉 Jij dus nu ook in de 5 weken. Ik heb het idee dat wij op 1 dag verschil ofzo echt helemaal gelijk lopen, leuk hoor 😉 Ik hoop dat ik snel bij de 8 à 9 weken ben, lijkt me zo’n veilig punt voor mijn gevoel. Jou ook? Ik heb dus bij 7 weken die 1e echo, spannend hoor 😊 Jij bij 8 weken, geeft wel alweer ietsje meer zekerheid!
@Eliza82: dus jij bent ook zo doodmoe! Oh, ik heb dat ook. Dan heb ik even boodschappen gedaan en opgeruimd en dan val ik bijna om van vermoeidheid. Niet fijn …..
Ik ben deze week vrij geweest, maar ik ben benieuwd hoe dat gaat op mijn werk als ik gewoon weer lange dagen maak. Lijkt me vervelend om daar zo helemaal doodop in m’n bureaustoel te hangen …..
@TJM: ik heb ook precies 18 mei een afspraak 😉 wat grappig! Ook de 1e termijn echo (even opnieuw).
@Brendy: maak jezelf niet gek met testjes hoor 😉 Ik raak ze nu niet meer aan. Ik ben nu 5,5 week en het zal wel op me afkomen, ik heb er toch geen vat op ….. en ik heb een heel goed gevoel over ons kindje 😊 Wanneer ga je de VK bellen precies?
Naam..........leeftijd.....kindje.......uitgerekend.........afspraken
Eliza82.............29.............1e.............30-12-2011...........19 mei intake, 23 mei 1e echo
Tanja85...........26.............1e.............04/04-01-2012.......18 mei 1e termijn echo (opnieuw)
……………………………………………………………………….....20 juni 2e afspraak VK, hartje via doptone
………………………………………………………………….……….24 juni 2e termijn echo/combinatietest (12wk3dg)
femke..............25.............1e.............04-01-2012..........17 mei 7 weken echo
Angie77...........33..............3e............06-01-2012...........17 mei 1e echo 23 mei intake vk
Marijke1981.....30.............1e.............07-01-2012...........25 mei intake en echo
TJM.................30.............2e.............10-01-2012..........18 Mei 1e termijn echo en 26 Mei intake VK
just me...........27..............1e.............10-01-2012..........ga volgende week bellen
Brendy............21..............1e.............12-01-2012..........ga volgende week bellen
Ik zie dat er veel rond de 17e, 18e en 19e mei een 1e echo hebben. Gos wat spannend allemaal :-)
Zo, volgens mij ben ik weer een beetje bij 😉 gaat snel hier hoor!
Nou, ik zal weer een samenvatting geven:
Vanochtend had ik dan de 1e termijn echo gebaseerd op de verwachte datum van de verloskundige … en wat mijn vermoeden al was: we waren te vroeg 😞 waarschijnlijk een kleine week. Ze schat mijn nu ongeveer 5,5 week en dat dacht ik zelf dus ook al. Dus ik hoef mijn ticker niet aan te passen ;-)
We heel jammer dat ik het hartje niet heb kunnen zien kloppen, ik had er natuurlijk toch wel een beetje op gehoopt. Trouwens heel fijn dat het gewoon uitwendig kon. Maar goed, we hebben de nieuwe afspraak extra safe gepland en dat is woensdagochtend 18 mei. Dezelfde dag als TJM zie ik :-)
Verder heb ik ook een afspraak gemaakt voor de 2e termijnecho met combinatietest voor syndroom van down en dergelijke. Die vind in het ziekenhuis plaats. Dat is even wacht, 24 juni pas. Dan ben ik 12 weken en 3 dagen. (hihi, was het maar al zover).
Tussendoor ook een afspraak met de verloskundige: 20 juni (nog net geen 12 weken), dan gaat ze met de doptone het hartje luisteren :-)
Ja, voor mij kan het allemaal niet snel genoeg gaan 😉 heel herkenbaar zeker voor iedereen hier?
Maar ik kijk wel heel tevreden terug op de afgelopen week. Erg fijn dat ik de intake bij de verloskundige gehad heb. Bloeddruk en gewicht is al mooi genoteerd, dus dat loopt goed. En de echo was toch wel leuk hoor vanochtend, dat je daar zo dat zakje ziet zitten met een ini-mini stipje erin :D
Oja, vandaag niet misselijk geweest. Wel mega-mega-moe. Niet leuk gewoon. Ik heb zo’n hoop te doen hier in huis en ik wil natuurlijk mijn vrije dagen goed benutten, maar ik ben gewoon doodop……. Ik leg me er maar bij neer en ga steeds eventjes rusten of iets van licht werk doen. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat de komende week op ’t werk ……
Oja, we gaan het pas aan iedereen vertellen op 18 mei, als de echo het hartje heeft laten zien 😊 Ik ga het die mandag ervoor of dinsdag ofzo (wanneer het moment er even is dat ik hem alleen kan spreken) het aan mijn baas vertellen. Dan kan hij ook even aan het idee werken. Ik zit even te kijken, wanneer vertel je dat je minder wilt gaan werken? Ik ben er nog niet over uit.
Jullie wel?
Ik denk nu aan 2 dagen van 9 uur en 1 halve dag van 4 uur. Liefste Maandag hele dag – dinsdag hele dag – vrijdag van 1 tot 5. Of Maandag hele dag – Donderdag hele dag – vrijdagmiddag 1 tot 5. Onder die vrijdagmiddag kom ik niet uit, omdat collega’s met kinderen dan vrij willen zijn omdat de kinderen al naar de basisschool gaan en dan vrij zijn 😞 .
En nog iets (pffff, sorry, ik blijf maar over mezelf lullen): we willen waarschijnlijk eind augustus gaan trouwen. Lekker woensdagochtend met alleen ouders en broer/zus en dan daarna meteen weg gaan naar Brugge voor 3 dagen (dus tot en met vrijdag) en dan zaterdag een knalfeest in de tuin 😊 Lekker niemand iets vertellen (we houden er nooit van om in de belangstelling te staan) en zorgen dat ze woensdag als wij al lekker vertrokken zijn naar Brugge, dat ze dan de kaart ’s middags in de bus krijgen met: wij zijn getrouwd en dit willen we met jullie vieren aanstaande zaterdag, hihi 😉 het zal veel mensen verrassen (we wilden nooit trouwen namelijk, maar we vinden het met een kindje toch wel fijn).
Zo, dit was het weer ;-)
@Patricia: bedankt voor je felicitaties en goed dat je ons extra op die vlekjes wijst. Ik heb mezelf nog steeds niet ingesmeerd, maar ik ben ook niet zo’n zonner. Maar ik zal er zeker op letten!