Pfff wat een geklets zeg! Ik ga ff proberen te reageren.
Vanmorgen naar de vk gebeld en daar eigenlijk nul op rekest gekregen. Moet me geen zorgen maken zeggen ze, hoort erbij en zolang er geen buikpijn, krampen of rood bloed is, moet het goed zijn dus daar probeer ik nu maar op te vertrouwen, maar wat duurt het lang nog die komende 2 weken!
@ marijke, leuk die trommels, waar had je die vandaan? Hebben jullie bewust gekozen om het iedereen al zo vroeg te vertelklen of vond je dat dat moest omdat de dochter van je vriend het ook al wist?
Mijn ene collega weet het ook, echt fijn om het ook daar af en toe ff met iemand te kunnen bespreken, zeker nu ik zo onzeker was/ben.
@ Angie, wij wachten ook de echo af hoor, zeker nu! Het gaat nu wel beter, vandaag weinig oud bloed gezien gelukkig.
@ Desiree, fijn dat ze bij jou zo meegaand waren, aftellen dan nu. Geniet lekker van je vakantie!
@ Tanja, mijn baas ga ik het vertellen als ik een goede echo heb gehad en als ik het mijn collega's ga vertellen (denk dus begin juni). Mijn baas zie ik niet zo vaak dus maar eens zien wanneer ik hem te pakken krijg. Het is ook zo gek om het via de mail of telefoon te doen...
Bij mijn vkpraktijk zit ook een kraamzorgcentrum, dus heb me meteen bij hen aangemeld, mijn verzekering heeft daar ook een contract mee. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Ze zeggen wel dat je dat echt vroeg moet regelen he, liefst voor de 8-12e week.
Ik ga 2,5 tot 3 dagen werken, maar dat komt omdat ik nu op 2 locaties werk en als ik er een op geef blijft dat over. Daarbij redden we het financieel dan ook prima, dus ik ben er heel blij mee.
Zo schijn je vaak ook vroeg te moeten zijn met het regelen van kinderopvang, daar al over nagedacht??
@Brendy, zo zou ik het ook willen, helaas is mijn man het daar dus niet mee eens, en vertellen wij het wrs pas na de echo en hoe en wanneer dan...geen idee we hebben nl nogal drukke weekenden voor de boeg en al mn familie woont redelijk ver weg.
Maar leuk hoor, fijn dat iedereen zo blij was! 😃
@Femke, de innesteling is niet iets wat maar 1x gebeurd. Dat blijft eigenlijk steeds doorgaan, omdat je kindje groeit. Rond de 6 weken komt de aansluiting op de placenta en daar kan het heel goed door komen, volgens de vk moet ik me geen zorgen maken als het niet erger wordt of krampen krijg.
@Nijntje, jeetje ik zit hier met gigakippenvel. Wat ongelofelijk verdrietig zeg!! Veel sterkte!!
Wat betreft mvm, op je werk opvangen is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling hoor. Ik doe trouwens ook niet mee. Ik heb eerlijk gezegd geen zin in dat gedoe en heeeeeeel nieuwsgierige buren en omdat ik werk moet ik het voor de deur zetten en zien ze het dus staan. Nee liever niet. Sorry.