lieve marloes, volgens mij is het slaapprobleem niet het echte probleem maar meer een 'middel' om jou te laten zien dat er iets anders is. Door het 'niet-slapen' te behandelen, behandel je niet de onderliggende oorzaak.
dus ik zou er met iemand over praten. Misschien weer contact zoeken met de psycholoog waar je na de bevalling ook bent geweest? Blijkbaar is het nog niet allemaal helemaal opgelost? Of ben je gewoon een piekeraar die af en toe zich even moet kunnen uiten bij iemand en alles op een rijtje kunnen zetten? En als je wel weer op gesprek zou gaan, heb je gelijk iemand met wie je over je angsten/zorgen voor een PPD kunt praten. Als ik jou zo hoor is dat gevaar zeker niet geweken.
Mocht je nog tips willen over middelen die je wel goed kan gebruiken tijdens de zwangerschap (natuurlijk/homeopatisch) dan kan je dat heel goed googelen. Bijvoorbeeld deze link:
http://9maand.be/forum/archief/reactions/59890Sterkte, en ik denk echt dat je hier iets mee moet.
mama2be dat is inderdaad genieten als hij zo knuffelig is. Ik hoor van anderen ook dat hij zo knuffelig is 😊 misschien omdat ik dat zelf ook ben hihi.
Dat is wel snel dan dat hij nu al weer uit zijn sprongetje is!? heerlijk.. mij gaat het echt niet te snel, ik geniet er juist van dat hij steeds meer zelf kan en wat rekbaarder wordt.
En dat Breath Holding herken ik wel als thijs overstuur is, zich pijn heeft gedaan of iets niet mag wat hij echt heel graag wil, doet hij het ook. Dan blaas ik ook even in zijn gezicht. Maar waarschijnlijk duurt het bij jou langer want ik heb me er nog nooit echt druk om gemaakt. Lijkt me dan wel eng gelukkig weet je wat je moet doen.