@ emi: Vervelend dat je man niet meer zoveel meehelpt.Gelukkig kon je je hart ook uitstorten bij je ouders! Mooi ventje is Thijs!
@ mama2be: Mats heeft nu ook al maat 62, vooral om zijnlengte. Maar er is ook nog veel te wijd. BV zijn twee tuinbroeken, terwijl mijdat zo leuk lijkt dat hij dat aanheeft.
Ook met rompers werd50-56 echt te kort voor hem. Sinds gister kan hij de rompers van maat 62 aan.Maat 62/68 is nog te wijd en ook te lang qua romper. Ik had vrijdag avond nogwat rompers van petit bateau besteld omdat die lekker smal zijn. Die waren ookin de aanbieding bij
www.kleertjes.com @ naima: Wat vervelend voor je dat je je niet zo goed voelt!Sterkte!
@ traantjes: Mats kan ook af en toe met echte tranen huilen.Meestal als hij honger heeft hihi.
@sophie: Bij mij was de pamper maat 1 op, en had nog luiersliggen van de kruitvat maat 2. En de kruitvat maat 2 past hij goed en de luiersvan pampers maat 2 zijn nog te groot. Lijkt wel of die van de kruitvat ertussenin zitten, dus groter dan maat 1 pampers en kleiner dan maat 2 pampers.Binnenkort ga ik wel de pampers opmaken van maat 2, vouw ik ze wel wat dubbel.En daarna ga ik denk ik over op de kruitvat luiers. Ik vind dat die misschienwat dikker zijn als er nog geen plas inzit, maar ze worden niet zo dik als depampers als er meer plas inkomt.
En de poep gaat ook steeds op de romper zitten bij de pampers, en bij dekruitvat niet. Ik heb van etos een pak luiers gekocht met 4.50 korting van toenwe de etos babydoos gingen ophalen, zat zo’n bon in. En die heb ik genomen inmaat 3 en ik weet dus nog niet of die ook fijn zijn.
Mats had vannacht 2 keer door de wekker heen geslapen. Hijhad om 20.50 voor het laatst gedronken, Om 4 uur s’nachts wakker gemaakt voorde borst ( toch iets meer dan 7 uur later) Toen gelijk voeding gegeven en weerin bed gestopt, wekker om 9 uur gezet. En ik werd weer wakker van de wekker. Ikkolf nog even voordat ik ga slapen.Maar ben bang als ik hem gewoon door laat slapen om 4.00 mijn melkproductienaar beneden gaat. Op dit moment is dat gemiddeld, niet teveel en niet teweinig. Misschien kan ik hem wat langer dan 7 uur geen voeding geven entussendoor nog een kwartiertje kolven, zodat mijn productie niet minder word.Misschien kan ik de lactatiekundige er eens over bellen, of ik ga eens langs.
Ik heb al 1 keer nu 6 voedingen gegeven en denk dat hetvandaag ook op 6 komt, dat is volgens mij wel het minimale aantal voedingen met BV. Maar ja misschienneemt hij wel veel per keer. Een baby drinkt meer dan dat ik kolf.
Ik kolf nu rond 22.45 sávonds en s’morgens de borst die Matsdan niet drinkt. Hij heeft alleen s’morgens genoeg aan 1 borst, de rest van dedag drinkt hij zo’n 20 t/m 30 minuten aan beide borsten.
Sindskort krijgt Mats zijn voeding even knuffelen, dan vermaakt hij zichongeveer een half uur in de box met de babygym, dan als ik hem zie gapen , gaathij weer naar bed ( overdag slaapt hij tegenwoordig goed in zijn ledikantjeoverdag, s’nachts nog in zijn wiegje, steeds op zijn eigen kamertje, die isnaast de woonkamer.) En dan is hij overdag weer net wakker voor de volgendevoeding. Na de voeding rond half 5 is hij meestal de hele tijd wakker en zit opschoot , in de wipper of onder de babygym. En pas na de laatste voeding rond20.50 gaat hij slapen en dan dus tot rond 4.00. Overdag als we ergens naartoegaan met de fietskar of de kinderwagen, slaapt hij ook steeds. Hij groeit ergoed van, want ik heb hem 2 dagen geleden gewogen naakt op onze babyweegschaalen hij was toen 4860 gram. Dus ik ga ervanuit dat hij komende woensdag op hetconsultatiebureau wel 5 kg is, of ietsje eronder. Hij krijgt aankomendewoensdag ook zijn eerste prikjes. Mijn moeder gaat weer mee dan.