@Madelief/Mijke: ons mannetje woog met precies 34 weken ook ongeveer 2400 gram (tussen de 2200 en 2600) volgens de meting op de echo en de gyn zei toen dat dat precies binnen het gemiddelde viel. Mijke is nog wat verder dan ik doen, dus 2400 is niet zwaar hoor, gewoon heel mooi! Hier is trouwens een link van een gewichtstabel van de baby tijdens de zwangerschap:
http://www.bluni.de/index.php/a/schwanger_bio_gewicht, wel in het Duits maar dat maakt natuurlijk niet uit ;-). De middelste kolom is het gemiddelde gewicht en de rechterkolom de marge waarbinnen alles wat daarin valt nog normaal is.
@Madelief: kan me zo erg voorstellen dat de bevalling zo dubbel moet zijn voor jou... Ben je dan bang dat je je emoties niet onder controle kunt houden? Want heel erg huilen geeft natuurlijk niks en als dat eruit moet, dan moet dat eruit... Of ben je bang dat je die emoties zelf niet aan zult kunnen of dat het de bevalling zelf negatief zal beinvloeden? Volgens mij ben jij heel sterk en gaat de bevalling straks hartstikke goed. De eventuele heftige emoties daarna zijn lijkt mij heel logisch in jouw situatie, het zijn ook twee zulke belangrijke en tegenstrijdige gebeurtenissen in je leven: de komst van dit kindje en het afscheid van jullie andere kindje... En als je dan ook nog eens bedenkt in hoe korte tijd zich dat allemaal afspeelt en heeft afgespeeld, dan kan het bijna niet anders dan dat dat heftige emoties teweegbrengt volgens mij...
@Nies: wat ga je hard, al over de 38 weken! 😊
Van mijn schaambeen en schaamlippen heb ik geen last, wie weet komt dat nog...
@Dropveter: nou het probleem van een te grote pyjama is dat bij mij de broek al gauw te lang is en dat is wel vervelend.
Wat ontzettend irritant zeg, dat je buurmeisjes maar niet gingen slapen pfff, kan me helemaal voorstellen dat je er een sik van kreeg!!
Hoe groot wordt jullie kindje nu geschat dan? Goed dat ze het in de gaten houden idd!!
Het valt voor jou niet mee om genoeg rust te nemen he? Grasmaaien, hoe kom je erbij haha, je moet wat strenger voor jezelf worden!
@Finaly: aahh arme Jayron, wel schattig hoe hij dat dan zegt "mamma koud"! Is hij inderdaad een beetje ziekjes of is ie weer opgeknapt? Beterschap voor 'm!
En hoe voel jij je vandaag?? Nog even geslapen vanmiddag?
@Mar: super dat je urine schoon was, wat een opluchting!!
@Sunlover: fijn dat jij ook goed nieuws hebt gekregen, rustze! 😊
@lovebird: jij was toch degene die nog even de hele keuken ging soppen? Van zulke dingen val je wel af natuurlijk hihi 😉
Lijkt mij ook heel raar om m'n ex in de wachtkamer tegen te komen, hoe is jullie verstandhouding? Wel een gek idee dat hij ook vader wordt of niet?
Mijn ex heeft inmiddels een anderhalf jaar oud zoontje, maar de moeder van zijn zoontje en hij zijn alweer een tijdje uit elkaar, wat niet verbazingwekkend was overigens, zij had grote psychische problemen. Niet dat dat een reden is om bij iemand weg te gaan, maar wel als zij je terroriseert en haar toestand maar niet beter wordt, ondanks hulp van alle kanten. Ik weet dat zij ruim een jaar ofzo bezig zijn geweest met zwanger worden zonder dat het lukte, ze is toen aan de hormonen gegaan en zo dus toch in verwachting geraakt. Terwijl die problemen toen al heel erg speelden en mijn ex ook in die periode al eens op het punt stond bij haar weg te gaan, omdat zij hem dus ook heel slecht behandelde. Dan snap ik dus niet dat je toch voor een kindje blijft gaan...
@Mijke: wat goed dat jij ook door de "keuring" bent! 😊 Ook echt een goed teken dat er geen eiwitten meer in je urine te vinden waren!
@kilo's: Afgelopen donderdag was ik zo'n 12 kilo aangekomen in totaal, vind dat wel oke, zeker als ik bedenk dat ik me 7 weken amper veroerd heb ;-).
@pyjama: ik ga morgen twee nieuwe pyjama's voor in het ziekenhuis kopen en dan echt met jasjes, met knoopjes dus, voor het voeden!
@controle: morgen om 8:15 heb ik weer een afspraak bij de vk, ben benieuwd hoe ver hij nou is ingedaald. Maar ook bij mij zei ze dus dat hij wel al zo ver was ingedaald dat het geen probleem was als mijn vliezen zouden breken. Ze denkt ook dat ik meer kans heb op het spontaan breken van mijn vruchtwater, door alle spanning die er bij mij al zolang opstaat.
En ik ga dus mijn angst bespreken wat dat eventuele smalle bekken betreft. Mijn moeder heeft trouwens ook een smal bekken (heb het haar vandaag gevraagd aan de telefoon), bij haar waren de bevallingen geen probleem, maar wij kwamen allemaal wat eerder en wogen niet meer dan 3000 gram...
@harde buiken: hier even weer wat meer harde buiken, maar ze doen geen pijn opzich, ga maar wel even rusten ook zo. En voel kleintje minder, voel hem wel nog regelmatig, maar zijn kleinere beweginkjes heb ik het idee en ook minder vaak. Neem aan dat het komt doordat ie nu echt weinig ruimte heeft en misschien ook omdat ie nu dan vastligt, maar dat weet ik natuurlijk nog niet. Ben wel blij dat ik morgen op controle ga...