@Roos: het klopt dat iedere barende vrouw recht heeft op pijnbestrijding, maar ik ga er niet vanuit dat ik dan ineens in het CWZ terecht kom... Als je dan een medische indicatie krijgt, dan zou het wel mogen natuurlijk, maar zou me niets verbazen als ze me dan doorverwijzen naar het Radboud ziekenhuis... Maar goed, misschien als ik 'gewoon' aangeef in het geboortehuis te willen bevallen en het daar uiteindelijk echt niet trek, dat ik dan wel naar het CWZ door mag??? Het grootste nadeel van het geboortehuis vind ik nog dat ze maar 3 kraamsuites hebben (het is verder allemaal net nieuw, dus wel toppie daar, 2 kraamsuites met bad waar je in zou kunnen bevallen (moet je wel van te voren aangeven) en allemaal met eigen douche en toilet, dacht ik) en dat, als het daar vol is, je door moet naar het radboud ziekenhuis. Dat ziekenhuis is academisch (vaak veel mensen aan je bed, al boeit dat je niet als je echt bevalt, blijkbaar) en zo groot. Wel hebben ze nu je kind met bedje aan jouw bedje hangen, maar vriendlief mag dan niet blijven, schijnt... Daarom dacht ik, nou, dan beval ik thuis, daar is altijd plek 😊 Maar goed, in mijn woonkamer is mijn inziens wel wat teveel plek, die is zo groot!
Zat al te twijfelen, gewoon aangeven dat ik in het geboortehuis wil bevallen en dan, indien geen plek, dat we in de berging even een simpel bed neerzetten en die in de woonkamer kunnen zetten, maar das natuurlijk ook niets, hahaha. Ach, ik ga er gewoon vanuit dat er niet al 3 mensen aan het bevallen zijn in het geboortehuis als ik moet bevallen...
@Deedee: ik heb in het begin wel een beetje gelet op wat ik eet, maar zeker niet gelijnd. Heel goed fruit en groenten gegeten en het snoepen een beetje achterwege gelaten. De laatste tijd heb ik er niet meer zo opgelet, maar ben ik toch maar weinig aangekomen nog. Ik zit er ook niet zo heel erg mee, wist van te voren al dat ik niet onder de 100 kilo ging blijven (woog 91,6 toen ik zwanger raakte), en het is dus ook niet het getalletje zozeer dat me nu dwars zit, maar die fijne regel dat je dus niet boven mag bevallen als je meer dan 100 kilo weegt. Dat is dan voor het ambulance personeel die jou de trap af moet zeulen als het mis gaat (mijn trap is goed te doen, geen steile, lastige trap, dus dat zou geen probleem vormen). En ergens snap ik die regel best wel, maar ik baal er wel van.
Nou vraag ik me wel af wat de uitkomst zou zijn als ik me niet elke keer hoefde te wegen bij de vk, want dan zouden ze het niet weten. Ik oog stevig, maar niet heel dik, ben ook geen kleine vrouw. Met 1.76 meter en normaal zo rond de 90 kilo ben ik wel te zwaar, maar de nu extra aanwezige kilo's, zitten allemaal in mijn buik, dus het valt reuze mee. Ik ben zelfs wel trots op mijn buikje die lekker opbolt...
Afijn, ben wel weer gekalmeerd, maar baal nog steeds als een stekker...
😊 Misschien moeten gewoon eerst flink mijn vliezen breken, ben ik een deel vruchtwater al kwijt 😊 Mag ik toch thuis in mijn eigen bedje bevallen...
Vraag over 5 weken (dan heb ik eindelijk weer een eigen vk, ipv waarnemend) en dan heb ik ook het bevalgesprek, of ze daar nou echt zo moeilijk over gaan doen. Wat zou dat ambulance personeel doen? Een weegschaal meenemen en dan eerst wegen voor ze me de trap afzeulen (voorop gesteld dat het al mis zou gaan, waar we helemaal niet vanuit willen gaan?) En als ik dan te zwaar blijk te zijn, wat dan? Laten ze me liggen? 😊 OF bellen ze de brandweer...?
Wat zou er gebeuren als ik eigenwijs aangeef thuis te willen bevallen op de 1e verdieping in mijn eigen bed...? Komt de vk dan niet, omdat ik te zwaar ben 😉
Wordt er een beetje baldadig van, hihi 😊
Ik hoop trouwens dat Daffie ook al fijn thuis is en in haar eigen bedje ligt!