Zo, veel bijgelezen, maar de helft volgens mij al meteen weer vergeten... Sorry.
@Geboortekaartje: bij ons staat er geen gedichtje op. Op de voorkant een (simpel) tekeningetje met daarbij de geboortedatum (in een apart vakje binnen het plaatje), de tekst "Hij is er!" en zijn voornaam. Binnenin de kaart (het is geen boek open maak kaart, maar zo'n kaartje dat naar boven toe open vouwt, weet het even niet uit te leggen) op de eerste pagina niets, en op de tweede (beide dus binnenin) de tekst "ons lieve mannetje" dan zijn namen (voornaam, tweede naam en achternaam). Dan staat er op dit moment 😉 12 september 2011 | 3600 gram | 49 cm. De geboortetijd hebben wij er niet op staan. Dan een regel verder (stukje wit dus, er zit trouwens ook wit tussen de eerste tekst, zijn namen en de gegevens) onze namen, adres en telefoonnummers. Expres niet die van mij, ze moeten vriendlief bellen en dat mogen ze mobiel of op de huistelefoon doen. En dan na een stukje wit de tekst "Wil je onze kanjer zien? Bel dan even, anders slaapt hij misschien." (Woeps, dus toch een gedichtje, hahaha).
Het is een vrij simpel kaartje, maar wij vinden hem leuk.
Bij ons mag iedereen langs komen, maar wel na telefonisch contact met vriendlief, die een zeer strakke agenda gaat bijhouden, heeft ie belooft. Want ik wil niet de hele dag door visite. Hebben we bijvoorbeeld 's ochtends al kraamvisite gehad, dan is de avond voor onszelf. Opa's en oma's zullen wat vaker langs komen, vermoed ik, en dat is prima, maar ook bij hen geld: eerst even bellen. Behalve dan als hij net geboren is en vriendlief ze gebeld heeft, dan zijn ze meteen welkom, want dan kunnen ze echt niet meer wachten, hahaha. Maar zal nog wel even bij mijn moeder (en vriendlief bij zijn moeder) neerleggen dat ze verder even moeten bellen, zodat wij ook als kersvers gezinnetje aan onze rust toekomen en aan elkaar kunnen wennen.
En @Renske: jouw keuze! Als jij dat zo wilt, moet je dat lekker doen. Het gezin (van jezelf nu 😊 ) gaat voor alles 😉 Verder zijn er hier sowieso enkele familieleden niet welkom, maar vermoed niet dat die langs zullen komen, want dat is wel erg duidelijk, dat die niet welkom zijn, hihi.
En als alles goed loopt hier willen we met ons drietjes eind oktober/begin november (even zien wanneer mijn broer op vakantie gaat) nog een weekend naar Texel. Even weg van alle kraamtijd drukte. Maar dat boeken we niet van te voren, dan laten we afhangen van ukkepuk en onszelf.
@Roos: fijn dat je vader zo helder was vandaag. En even lekker herinneringen van vroeger heeft kunnen ophalen. En tja, misschien duurt alles wat langer als hij weer wat beter zou kunnen eten, maar door pijn niet goed kunnen eten kan natuurlijk ook heel zwaar zijn. Beide opties zijn niet fijn 😞 Maar wel fijn dat hij vandaag een betere dag heeft, kun je toch nog een paar betere herinneringen krijgen aan je vaders laatste tijd.
Zo, nu ga ik lekker even douchen. Mag weer een werkdag afstrepen, nog 4 dagen werken (woensdag vrij, maar maandag 1-8 nog wel werken) en ik hoop dat ze allemaal zijn zoals vandaag, want vandaag was een heerlijke werkdag, met super lieve kiddo's en een relaxt sfeertje.
Fijne avond allemaal!