Een goedemorgen!
Djinnie: Amai, nummer twee in de clinch met de familie. Pff. Soms he... Maar goed, je weet iig hoe jij het niet wilt doen, toch?
Roos: Die tante, daar had ik meteen wat van gezegd hoor, lariekoek, die vrouw is toch niet blind en doof? Kan ze toch zien dat ze je pa ellendig vermoeid? Hoe is het vandaag met je papa? En je ma had echt een toffe mail geschreven! Chapeau hoor, met zo'n mama kom je er wel. Als je uit zo'n warm nest komt kun je veel hebben denk ik en het is een tof voorbeeld voor je eigen gezien inderdaad.
Deedee: Nog 4 keer, lekker =) Bijna ook verlof dus, klinkt prima. Werk-ze vandaag =)
Aphro: Jij ook werk-ze. Ik heb ook nog geen behoefte aan plinten stoffen of keukenkastjes uitruimen en soppen. Zou het nog komen of heb ik gewoon een te erge hekel aan schoonmaken?
Daffie: Ah, super lief van je oma! En gezellig, dan heb je wel iemand over de vloer, ben je niet de hele dag alleen thuis, want dat is extra deprimerend lijkt me, als je al niks mag doen. Ben benieuwd hoor, wanneer de baby zich zal aankondigen, maar dat zijn we natuurlijk allemaal =)
Bibi: Wij krijgen ook zoveel kraamzorg, maar ik wil dat graag omlaag hoor. Heb nu ingestemd omdat omhoog vele malen lastiger schijnt te zijn dan omlaag zetten, dus dat doen we dan na de bevalling. Kan nu natuurlijk niet inschatten hoe de bevalling gaat zijn, stel het is heel zwaar en ik kom er niet zo goed uit (lees keizersnee, veel hechtingen, etc. etc.) dan ben ik misschien wel blij met iemand die er de hele dag is. Maar ons huisje is zo klein en vriendlief is gewoon thuis rondom de bevalling, net als mijn moeder en broertjes, dan heb ik liever dat die een uurtje of twee langskomen en even helpen dan dat er iemand die ik niet ken de hele dag in mijn huis zit te wachten tot ze iets mag doen. Want veel doen mag ze niet, hoor, dat viel me zwaar tegen. Ik mag van alles vragen, maar ze mag bijna overal 'nee' op zeggen. Nuja, we zien wel hoe het zal zijn. Ik kan me wel voorstellen dat als je al een kindje hebt, het wel fijn is als er iemand is die zich om haar bekommert, zodat ze zich niet verpietert voelt tussen alle zorgen voor de nieuwe baby door.
Vol gevoel: Dat is bij mij nu iets minder of ik raak er aan gewend, maar dat was twee weken geleden begonnen (of drie). Dat ik serieus niet meer een normaal bord leeg kan eten en ook niet met 3 maaltijden op een dag toe kan, omdat er geen 3 in 3 keer inpassen. Dus ik eet een beetje door de dag heen boterhammen en appels en drink glazen thee of karnemelk of zo. Het is wel prettig dat ik gewoon thuis ben, want dan kan ik ook eten wanneer ik wil. Wel weer minder voor vriendlief, want ik eet niet altijd met hem mee dus en 's avonds uitgebreid lekker koken is ook niet echt leuk, want dat is dan voor 1,5 persoon koken (en we hebben allebei al zo'n hekel aan koken, hahaha) en dat is weer zo rottig schatten.
Vandaag 33 weken en 4 jaar samen =) Dubbel feest! (waah, over 4 weken mag mevrouw al komen, he? Klinkt zo snel..)