@Joyke; wat een leuke foto van Sjors zeg! Dat melk spugen ken ik niet, doet hij dat met pap ook? omdat dat minder vloeibaar is? en met andere vloeistoffen/ water/ diksap ed? wel apart en heel vervelend.
@Supermama; Jesse krijgt nog meer melk dan Romee 😊 maar de voedingspatronen zijn wel heel wisselend. Dat merkten we toen vlak na de geboorte van onze kids al dat de 1 al moest afbouwen met melk bij 4 maanden en de rest niet, heel apart dat ze daarin ook zoveel afwijken.
Romee krijgt 's morgens nog 180/6 + 2 eetlepels bambix en bij het broodeten krijgt ze nog 120/4, verder niet. Tenzij ze geen avondeten wil, of te weinig eet, dan biedt ik er compensatie nog wel melk aan, maar als ze gewoon goed eet (meestal) dan krijgt ze na het avondeten niets meer.
qua schoentjes heeft romee vervoersschoeisel 😊 hele leuke spijkerstof -sneakertjes, maar thuis en op de creche vermaakt ze zich of op sokken met antislip (kruidvat bambino, gaan ook niet uit) of op blote voeten. Lopen schijnen ze ook het best te gaan leren op blote voeten las ik laatst ergens. En nu met de zomer in aantocht, heerlijk toch? voor de zomer heeft romee teenslippers en een gewoon slippetje, maar hierbij ook weer enkel voor vervoer (fietsstoeltje enzo).
Wat een goddelijk weer he, toch nog zomer! Vandaag was ik ,lekker vrij dus heerlijk met Romee in de tuin gezeten op een kleed. Alle verschillende drinkvormen verzameld, want ze vind ze allemaal even geweldig, de tuitbeker, een fles met rietje, een beker of mama's grote fles spa 😊 gaat allemaal super. Ze drinkt erg veel en met dat warme weer vind dat ik dat wel een prettige gedachte. Met slapen vind ik het soms nog wel lastig, wat trek je ze aan. het was de afgelopen nachten op haar kamer 28 graden (zuidkant van het huis) en doorluchten kan niet savonds omdat ze dan al op bed ligt, het raam staat wel open maar het tocht niet dus echt afkoelen doet het dan niet. Ze heeft steeds in een pyjama met korte mouw en korte broek geslapen zonder slaapzak of laken/deken. Het is nu 25 graden op haar kamer dus ze heeft nu een pyjama-jasje korte mouw + dunne slaapzak aan, zonder iets. Vind dat steeds wel lastig inschatten, ook.. doe je ze smorgens gelijk al een korte broek aan of nog niet? ik kan dat dan niet aan mezelf refereren omdat ik niet in korte broek/rok naar het werk kan 😊
@butterfly; wat geweldig dat Jenne al praat! ik herken de klanken van romee wel maar woorden kan ik er nog niet van maken, behalve dan 'die' en dat doet ze bij alles wat ze leuk of interessant vind (lees: de hele dag door)
@Allegra; ik zou Jenson tussen 800-1200 nog iets aanbieden en smiddags ipv de fles ook iets.
In ons schema vanaf 9 mnd van het consultatiebureau staat dat ze 3 hoofdmaaltijden moeten (ontbijt/lunch/diner) en 2 tot 3 keer een tussendoortje als fruit/ koekje/ soepstengel/ lange vinger/ rijstewafel e.d. net als bij ons laat maar zeggen.
@Selly; wat fijn dat het zo goed gaat met Naima en de zwangerschap. Bijna 20 weken alweer zag ik, spannend!
@Linda; ben je al helemaal gewend op jullie nieuwe stekkie? en alles goed met de jongens?
Hier alles prima. Ik moet as dinsdag weer naar het CB. Romee was gister 9 maand, zit al ruim 2 maand zelfstandig en tijgert sinds 2 weken, 2 dagen alleen achteruit en toen ook vooruit. Ze kruipt nu ook maar alleen als iets heel ver weg is, tijgeren zit toch nog beter in de beentjes. Verder slaapt ze tegenwoordig op haar buik met de kont in de lucht, zo schattig 😊
Ze had een vliesje over haar vagina (verkleefde schaamlipjes) en dat is na 4 weken smeren met hormoonzalf ook weer vanzelf los gekomen gelukkig. di nog wel even check bij de HA maar volgens mij ziet het er weer prima uit.
Verder weinig bijzonders. Mn vriend gaat zeker weten een half jaar op uitzending. oktober/november weg en dan april/mei terug. of dat wel of niet nog 2 week verlof in zit weten we nog niet, dat ligt er aan of er ook vervanging voor hem is.
nu is het bedtijd, ik verkijk me er altijd op hoe laat het alweer is als het langer licht wordt buiten 😊