@stiertje wat leuk dat je aan het borduren bent. Vervelend dat je zo rustig aan moet doen hé en je moet nog een tijdje. Blijf goed naar je lichaam luisteren!
Ja dat lijkt me ook leuk dat als ik de cryo dan terugplaats dat het brusje niet zoveel met Jane scheelt. Dan lijken ze nog meer een tweeling.
Wat betreft de flesjes. Ik gebruik nog niet zoveel flesjes omdat ik borstvoeding geef. Soms ga ik kolven en dan kook ik de flesjes in een pannetje. Ik heb nu ook magnetronzakken gekocht waarin je het kun steriliseren. Ik gebruik alles van medela omdat ik ook een kolf van medela heb. Zo'n sterilisator voor in de magnetron schijnt wel handig te zijn, maar even een pannetje opzetten is ook zo gedaan. Als je borstvoeding wil gaan geven dan zou ik zo'n sterilisator niet kopen denk ik. Met borstvoeding heb je de eerste tijd in ieder geval geen flesjes nodig. Je zou het ook gewoon aan kunnen kijken tijdens de kraamtijd, je kunt het daarna altijd alsnog kopen.
@Lein, welkom hier! Wat een verhaal zeg wow, gelukkig gaat het goed met jullie meisje!
@Erica, welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat super zeg een jongen en een meisje!
@Tinkerbel, jeetje dat je vader je ook nog onterft heeft. Fijn dat je wel goed contact hebt met je stiefvader, maar wat naar zeg dat hij hartfalen heeft en geopeerd moet worden voor zijn liesbreuk, veel sterkte met hem.
@Ruthje mijn duimen draaien! Super spannend weer!
@labella, wat fijn dat je het zo lekker hebt gehad in Parijs! Ja joh voor je het weer is je zwangerschap voorbij en dan ben je ineens druk met je kleine manneke. Lastig hé als je schoenen niet meer aan kon, ik kon op gegeven moment alleen nog slippers en wandelschoenen aan.
@Lucky hoe was het bij de vk? Met 30 weken ben je niet te laat hoor met je kamertje. Officieel hoef je pas met 37 weken echt alles klaar te hebben. Als je maar luiers, badje, bedje en kleertjes hebt dan kom je al een heel eind. Wat wij fijn vinden is babyolie van weleda dat doen we bij haar in bad. De verpleegkundige van het CB adviseerde om natuurlijke olie te gebruiken. Ik heb het van mijn broertje gekregen, ook billencreme hij gebruikte het ook veel voor zijn kinderen.
@lisi, grappig die nesteldrang. Ik had op gegeven moment in de 30 weken ergens van dat ik vond dat alles in het babykamertje klaar moest zijn en ook de vluchttas en alles voor geboortekaartje, want ze kon ook eerder komen.
Heel goed hoor om je suiker te laten checken, bij mij was de suiker ook iets te hoog maar had nergens last van. Op gegeven moment bleef ik het liefste thuis.
Jane is nu zo groot, ze past al bijna niet meer in het badje. Het is nu ook even zoeken wat ze nog wel of niet aan kan, maar ze vindt dat allemaal wel prima, ze vindt die mooie kleertjes wel leuk allemaal. Ze krijgt nu ook steeds meer een ritme en ze slaapt goed door nu ‘s nachts. Om 23.30 uur haar laatste voeding en dan is ze om 07.15 uur pas weer wakker. Enige nadeel is dat ik dan overstroom, maar dat schijnt zich vanzelf weer aan te passen. Eigenlijk zou ik ‘s nachts dan kunnen kolven, maarja dan kan ik nog niet doorslapen. Ik probeer dan na haar laatste voeding nog wat te kolven, ze drinkt dan niet altijd heel erg veel. Morgen gaan we voor het eerst babyzwemmen, ik kan dan ook nog mee tijdens mijn verlof, kan ik foto’s maken.
Verder geniet ik nog van mijn verlof, jammer dat ik straks weer moet werken, maar gelukkig hoef ik mijn kleine meisje alleen op woensdag de hele dag missen, dat zal wel erg wennen zijn.
15 okt. hebben we een verjaardagsfeestje in het restaurant waar ons trouwfeest was, mijn schoonzus gaat dan een paar uurtjes oppassen, gelijk een beetje oefenen om even zonder haar te zijn.
24 okt. is officieel mijn laatste zwangerschapsverlofdag, misschien dat ik dan in die week op woensdag weer bij freelance bedrijf ga beginnen.
Maar nu nog even lekker niet, ik geniet nu zo met Jane de hele dag heb nog helemaal geen zin om te werken.
Mijn man heeft zijn pink op 2 plaatsen uit de kom gehad, opgelopen tijdens het voetballen. Het is alweer bijna over gelukkig, dan kan hij zijn trouwring weer om hahaha want de vingers naast zijn pink waren ook wat gekneust.
Nog een avontuur beleefd met onze poes, we zijn haar een nacht kwijt geweest, bleek dat ze in de dakgoot zat bij de schuin achterburen waar ze ook regelmatig wat gaat eten.
Gelukkig vinden die mensen dat niet erg. De brandweer hebben we gelukkig niet hoeven bellen, er waren mensen met een lange ladder en een man is naar boven geklommen om de poes te redden. Ze was helemaal nat, arm beestje.
Daarna zijn we nog snel naar trouwreceptie geweest, was erg chique in het Kasteel Keukenhof in Lisse.
@Lucky, ik had onder de jurk een korte legging aan gedaan. We gingen eerst een vriend van ons ophalen, daar heb ik Jane even gevoed, daarna heeft ze het uitgehouden totdat we weer thuis waren. Jane is best wel makkelijk in de auto valt ze al snel in slaap en wat met haar rondlopen en afleiden kunnen we de tijd rekken.
Met mijn heupen gaan het een stuk beter, Heb ontdekt dat ik wat losser moet gaan lopen. Heb me daarop gefocust met wandelen en dat gaat goed gelukkig.
Dit weekend shoppen! Manlief kwam zelf met het idee om zaterdag een nieuwe winterjas voor mij te gaan kopen! 😊
Hier ligt iemand flink te gymen in de babygym hahaha......
Liefs Roosie