Maja schreef:Wendyl, fijn dat je het beter gaat met je opa! Hopelijk kan hij zelf naar de ceremonie komen. En anders is het harstikke leuk dat ze naar het ziekenhuis mogen komen!! Kan je opa toch meegenieten.
Wat gastouder betreft: we zijn er nog niet echt mee bezig, hoor. Alleen gedacht van dat is misschien wel ideaal voor ons. Ik wil nl niet onze ouders laten oppassen. Sowieso een beetje lastig voor mijn ouders, die wonen hier 2 uur rijden vandaan.
En ook heerlijk dat je nu lekker thuis kunt zitten en gewoon op je gemak kan doen laatste maanden van je zwangerschap en daarna heerlijk van je kleintje kunt genieten.
IM, dat verzoek kwam van mij... haha. Beetje laat verstuurd.
Angel, doet je kachel het al?
Net, hoe kun je meedoen aan die onderzoeken? Ik heb er niets van gehoord.
Shiley, jij hebt dus lekker geshopt!! Zo is shoppen wel leuk.
Hier: vanmorgen gefitnesst. Er zou iemand zijn die goed kon aangeven welke oefeningen je wel/niet kan doen tijdens zwangerschap. Maar had er niet zoveel aan. Hij zei: je kunt alles doen tot het niet meer goed voelt. Maar ik lees overal dat je geen rechte buikspieroefeningen mag doen. Dus ja... wat heb je er dan aan?
Wil iemand trouwens voor mij invullen dat mijn voorgevoel een jongen is? De vorige keer is het me nl niet gelukt en ik zie dat ik de enige ben bij wie het niet is ingevuld.
hai Maja, ik kopieer maar even je hele bericht want anders ben ik alles weer kwijt tegen de tijd dat ik alle pagina's heb bijgelezen..
die onderzoeken: via de vk kreeg ik een envelop van het acad. ziekenhuis in groningen, die heb ik opgestuurd en vervolgens krijg ik om de zoveel weken een digitale vragenlijst. Waarschijnlijk doen niet alle vk praktijken mee. De andere test was de triple P, die heeft de vk ook uitgelegd en die wordt bekeken tijdens de 20-weken echo. Dat gaat dus over vroeggeboorte, of dat verband houdt met een korte baarmoedermond. Als blijkt dat je dat hebt, kun je nog verder meedoen aan het onderzoek. Dit is vooral een meting. Toen ik de afspraak ging maken voor die echo, werd ernaar gevraagd. Dus zo.
w.b. fitness: het advies is: als je gewend bent iets te doen, kun je dat rustig volhouden, waarbij je in de gaten moet houden dat je niet te warm wordt (drinken) en niet staat te overdrijven. Je moet nog kunnen praten tijdens de inspanningen. Buikspieren: je rechte buikspieren gaan wijken tijdens de zwangerschap, waardoor je ze met oefeningen op zo'n manier belast dat je er meer last dan gemak van hebt. Je traint ze als het ware verkeerd, omdat ze niet meer op de normale plek zitten.
Ook wordt niet aangeraden om een sport te doen met risico op vallen, stoten etc. Of iets heel nieuws te beginnen. Maar dat is wel logisch.
Zo nu ga ik weer even verder lezen:)