hai dames,
wat een weertje he!! wel goed tegen dikke voeten!
@im , bh maat: ik heb 70 F/ 75 E en heb nu anit* 75 E en 2 van liv*ra 75 E en 80 E omdat 1e wat strak begon te zitten. Ik heb nog een voedingsbeha nodig en de lactatiekundige gaf op de cursus de tip dat je op basis van je maat nu wel een kan aanschaffen. Een lingeriezaak moet het ook gewoon even kunnen opmeten, als je twijfelt. Ik vind via internet ook een beetje link. Dan liever in de winkel meteen testen. Prenat*l heeft ook van alles hangen (haha), en ik merk dat steeds meer merken toch ook wel kleine omvang, grote cup hebben, vaak wel wat duurder, maar ik doe er ook best lang mee. Die kekke modelletjes van de h*ma hoef ik in ieder geval niet te proberen, dat past allemaal niet goed. En niets zo irritant als een slechtzittende bh!! Ben nu ook elke ochtend blij dat ik de dames weer in het korsetje mag snoeren, want het is een aardig gewicht (en ik was al niet zuinig bedeeld, haha). Ik ben zeker ook 10 kg aangekomen, buik is echt toeoeoeoet nu. Ik bots ook ineens tegen dingen/mensen op omdat ik de afstand/ mijn omvang niet goed inschat.
@ anna, mijn schoonzusje zei dat ik de hydrofiele luiers niet hoefde te strijken, dat ze dan ook beter vocht opnemen ongestreken.
@angel, zo'n tuin.. wel een werk. Hier tegels met onkruid. Dat wordt volgend jaar pas wat.. Jammer dat je weer zo beroerd was! Alweer wat beter??
@cassie, ook nog afstuderen .. heel indrukwekkend dat je dat allemaal combineert!! Ik ben al blij als ik een keer in de zoveel maanden een tentamen kan doen (psychologie via Open Universiteit) en sinds mijn zwangerschap heb ik de boeken nog nauwelijks aangeraakt. Balen van dat urineverlies en dat gekwakkel, dat is niet prettig nee!
Wat fijn dat je kindje nog gewoon lekker op schema zit. En een baby van bijna 6 kilo, allemachtig, zagen ze dat niet aankomen?? Dat is toch niet gezond!!
@im, leuk de box al in de kamer. Wij zijn nog aan het worstelen hoe we ons bed in de babykamer krijgen met alle andere meubels erbij.. wij slapen nu op zolder namelijk en dat is niet handig + extra trap. En wat betreft kleding na bevalling; ik ga er maar van uit dat ik tzt weer een rokje of jurkje aan kan, daar past een buikje nog wel in. Broeken laat ik ook nog maar even liggen. Ik vind het nu ook prettiger om rokjes te dragen dan broeken.
@natas, fijn dat er hulp komt, wel een beetje vroeg op ja, maar ik kan me voorstellen dat het een prettiger idee is als het straks gewoon klaar is! En die tuin, dat komt dan wel. Hier ook een drukke baby, hoog in de ribben en in de zij, ik probeer baby soms haptonomisch iets te verleggen naar beneden, maar het gaat natuurlijk gewoon zijn / haar eigen gangetje... ik voel nu ook volgens mij als de baby de hik heeft, dat hoorde ik hier eerder al van sommigen, maar dat herkende ik helemaal niet. Nu wel, echt regelmatig cadansje en opwippende buik, dat zal het dan wel zijn!
@maja, wat schattig he zo'n kindje, en straks heb je er zelf een, hoe bijzonder!! Van harte gefeliciteerd met je nichtje!
Oja, nog een algemene jammerklacht: weet iemand of je ook gewone katoenen grote zwangerschapsonderbroeken kunt krijgen ergens? het is overal die synthetische spullen, ik vind dat niet prettig en heb het gevoel dat ik me drie keer op een dag moet verschonen om de boel een beetje fris te houden en dat gezweet, vooral als het warm is, jakkie. Ik heb uit pure nood mijn alleroudste onderbroeken aan soms (lekker uitgelubberd, past ineens uitstekend, hihi) maar daar durf ik niet mee aan te komen in het ziekenhuis, of bij de kraamzorg. Bovendien gaan die gruwelijke kraamverbanden daar niet in passen natuurlijk.