jeetje zeg meiden wat kletsen jullie nogal wat af zeg!! Ik wil het hier telkens bijhouden maar lukt maar niet, kom er gewoon niet aan toe. Hoe doen jullie dat toch 😊
Heb dus enkel de laatste 4 pagina's bijgelezen hoor!
@ susanna: prachtige foto's van Sjoerd zeg!!! Mij lukt het maar niet om Lisa's lachje vast te leggen op foto 😞 En dat terwijl zo zo veel en zo mooi lacht hihi.
@ rebecca: wauw idd wel snelle prater hoor! Hier zei lucas op 8mnd denk ik mama en papa.
wat werken en geld betreft: wij werken allebei fulltime 5 dagen per week, dus wel mooi inkomen maar ook wij houden niets over hoor, maar goed, we zijn ook een huis waar heel wat moet in gerenoveerd worden dus dat is wel langetermijnplanning want kost teveel ineens. Pas nu de allergrootste renovatiewerken gedaan zijn kunnen we heel langzaamaan ietsjes sparen, maar moeten over anderhalf jaar nog het tweede deel van onze auto mee afbetalen (andere moeten kopen na ongeval paar maanden geleden). Dus dan zijn onze zuurgespaarde centjes ook alweer op :(. Wij willen hier wel graag nog een 3e (en 4e) kind maar dan gaat deze hier wel het werken wel wat terugschroeven naar 4 dagen ipv 5. Alleen nog geen idee hoe we dat financieel gaan doen dat, maar waar een wil is, is vast wel een weg, we zullen vast wel wat meer financiële ademruimte hebben als alle renovaties hier achter de rug zullen zijn en de auto + lening bij mn schoonouders afbetaald is. Nog andehalf jaar afdokken dus en dan kunnen we voor een derde gaan haha.
@ finally: hahaha herkenbaar van die was! Hier ook zo, terwijl ik nu 7mnd lang volledig thuis ben bij mn kindjes (moedeschapsverlof + ouderschapsverlof). Toen ik zolang thuis was na lucas' geboorte was ik steeds maar bezig dat alles tiptop in orde moest zijn want 'ik had toch tijd, ik was thuis', nu kan ik dat wel mee loslaten en ligt het hier wel eens een paar dagen te verkommeren, maar dan denk ik maar 'is teken dat ik goed tijd aan mn kindjes gespendeerd heb als ik geen tijd meer had voor het huishouden' hihi. Probeer nu wel alles uit die luttele maanden te halen dat ik thuis ben met hen voor ik weer fulltime moet werken. Huishouden komt wel wanneer het komt, zolang het nog wat babyproof is en er op het eind van de dag eten op tafel staat, vind ik het al geslaagd haha.
wauw knapperdje is tyler zeg, die oogjes, fenomenaal 😊
@ ran: wauw die man van je doet idd best veel zeg. Als ik zou moeten opsommen wat die van mij doet, zou ik het niet zometeen kunnen haha. Ach ja, naar de bakker om brood gaan, de rest doe ik haha (ook wanneer we allebei werken).
@ susanna: hahaha 'schoon' is idd anders bij mannen dan bij vrouwen. Als ik vraag om es op te ruimen, dan word alles gewoon wat aan de kant geschoven of gewoon in een andere kamer neergeplant, zodat de ruimte die ik gevraagd had om op te ruimen toch opgeruimd was. Of de tafel afruimen na het eten, dan haalt ie alles van tafel weg, gooit het op een hoopje op het aanrecht en veegt niet eens de tafel af, want dat had ik er niet specifiek bij vermeld. Heb een aantal weken geleden eens op het wit bord opgeschreven wat 'volledig opruimen' inhoudt hahaha, maar het had wel zijn effect, of toch die ene opruimbeurt dan toch haha.
@ marijke: vervelend zeg die nachten. Heb nu niet ver genoeg teruggelezen om te zien hoe vaak je op moet, maar uit de reacties klinkt het wel lastig. Met lucas was ik ook zo gefrustreerd dat alle kindjes uit mijn topic allang doorsliepen en het bij mij tot een jaar geduurd heeft! Ben wel met 9.5mnd gestopt met aanbieden van borst 's nachts. Hij kon toen al netjes uit een bekertje drinken, dus als hij wou, mocht hij wel uit een bekertje mm drinken, maar dat weigerde hij pertinent dus zo'n grote honger kan hij dan niet gehad hebben, was waarschijnlijk op den duur eerder gewenning/'momentje'. Was intussen ook alweer zwanger en werkte 40u/week en brak me echt op, durfde niet langer dan halfuur in de auto rijden omdat ik mezelf dan voelde indommelen! Maandenlang heb ik om de 2u moeten voeden, ook 's nachts en altijd minimum een uur lang!
Wat dat betreft heb ik het nu toch stukken beter getroffen, heb 1 à 2 nachtvoedingen die meestal maar 15 à 20min duren.
@ mijntje: leuke kindjes heb je zeg, knapperds!! Hhahah vieve weegt exact evenveel als mijn lucas, en die van mij is toch bijna 7mnd ouder haha.
@ wopper: wat praat Esmée al goed zeg! Lucas zegt ook al heel wat, maar enkel woordjes, die maakt nog geen zinnetjes.
Oh en proficiat met je zwangerschap natuurlijk! Las hier ook iets over schrik voor teruglopen van productie. Ik hoop voor je dat het niet gebeurt in ieder geval. Was bij mij helaas wel zo. Echt enorm hard teruggelopen toen ik zwanger werd. maar goed, wou toch 'maar' tot 1jr voeden en dat heb ik net net nog kunnen halen maar was op het laatste bijna zo goed als droogvoeden hoor. Maar kan beide kanten uit, ken er ook van wie de productie net steeg bij zwangerschap...
@ ran: gefeliciteerd met de 9 maand!! Gaat snel he!
straks ff update van mijn kant, eerst zoontje aandacht geven !