kimster schreef:Thuisbeval damens, klinkt toch wel heel bijzonder hoor... thuis bevallen...
Mijn meisje slaapt nu (spannend voor hoe lang), net even een boodschapje wezen doen. Straks weer visite.
Jayda is ook echt een steun, kreun, ik rek mij uit met geluidjes meisje. Van het weekend mag ze heel lief naar haar eigen kamertje.
30 keer uitrekken binnen 10 minuten vinden paps en mams iets te overdreven. Moeten er wel om lachen, maar slapen doen wij niet.
Ja, heel licht. Vannacht kwam ze om half 4. 23 uur was de laatste fles. En vanochtend om 8 uur.
Mogen dus absoluut niet klagen. Hope so vannacht weer.
Alleen ons dametje wil overdag bijna niet slapen. Ogen wijdopen en alles bekijken.
Herkennen jullie dit?? Ze is nu 3 weken.
Geniet heerlijk dames.
Wie geven er eigenlijk flesvoeding?? Ze krijgt nu elke 4 uur 120 ml water en 4 schepjes. Ze weegt al bijna 4400 gram.
Madame heeft soms nog trek, geen zuigbehoefte maar echt trek. Soms een toetje van 30 ml en 1 schepje.
Hongerbuikje is ook niets. Ach, het is soms op gevoel.
Krijgt ze nu al om de 4 uur? Hier wil meneer het liefst om de 2 uur en dat 8 voedingen per dag (we rekken het dus wel naar 3 uur). Van de kraamzorg en CB mocht ik nog niet meer dan 100cc per keer geven (we hebben het wel een paar keer gedaan, maar toen ging ie spugen).
Vannacht heeft ie dus voor het eerst maar 1 voeding gehad ipv 2 (de tweede voeding was een soort "nepvoeding" van 60cc water en 1 schepje, HAD DE KRAAMHULP VOORGESTELD) ow, poes op de capslock 😉
Verder krijgt hij ook een speentje voor zijn zuigbehoefte (we waren eigenlijk tegen spenen, maar dat was gewoon zielig als je hem zag zuigen op ALLES, handen, vingers, kleding, mouwen...).
Kaiden slaapt al vanaf 1 in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamer. Daar zitten geen poezen die op hem kunnen gaan liggen (bij ons op de slaapkamer wel). De zuchtjes horen we wel door de babyfoon, maar het is toch anders dan wanneer hij naast je ligt (in het ziekenhuis kon ik echt niet slapen met hem naast me). Bij mijn dochter hebben we het ook zo gedaan en dat beviel prima.
Kaiden is soms tussen 2 voedingen door wakker en soms slaapt hij. "normaal" zou hij na het eten even wakker moeten zijn en dan kan hij knuffelen/spelen en daarna slapen. Maar dat doet hij dus meestal neit hahah