@slaatje, op zich is het best mogelijk om een bruiloft voor 5000 euro te regelen, maar ik blijf het wel knap vinden! Manlief en ik hebben ongeveer 12.000 euro uitgegeven, maar daar zaten de trouwjurk (van mijn moeder gekregen), het trouwpak (van zijn moeder gekregen), de ringen (van mijn oma gekregen), de taart (van mijn ouders gekregen), de trouwreportage (gratis gedaan door mijn oom, die is beroepsfotograaf) en de huwelijksreis (voldaan uit het geld dat we kregen) niet eens bij in. Bij ons was eigenlijk het duurste de receptie met het eten. Daar hebben we ongeveer 6000 euro aan uitgegeven. We hadden er namelijk voor gekozen om geen feest te geven, maar heel luxe te gaan eten met onze familieleden. Tsja, en dan kwamen er nog de kosten van de trouwzaal bij (300 euro huur en 500 euro gemeentelijke belasting), de huur van de kerk, pastoor, organist, sopraan e.d., dan tikt het wel aan.
Onzeker? Nee, niet zo extreem als jij aangeeft, namelijk dat je geen vertrouwen hebt dat het gaat lukken. Ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken, maar het is gewoon zenuwslopend. Ik ben wel onzeker op werkgebied. Doe ik het wel goed, had ik dit achteraf niet anders moeten formuleren etc.? Ik heb een tijdje bij een psycholoog onder behandeling gezeten en die heeft mij echt een spiegel voorgehouden, namelijk dat je jezelf altijd veel negatiever bekijkt dan andere mensen jou zien. Je gaat er vaak ook vanuit dat mensen een bepaald beeld van je hebben, terwijl dat bij navraag nooit zo blijkt te zijn. Je vult dus als het ware in voor wat andere mensen denkene. Je moet leren op jezelf te vertrouwen en je eigen oordeel te waarderen, maar dat is lastiger dan je denkt! 😊
@niena, hahahahaha, hij viel gelijk in slaap daarna, zo wild was het ! 😊 hahahahaha