Pusta, je redenering is eigenlijk nog zo slecht niet bedacht, Lisa vecht idd wel heel erg vaak tegen luchtwegeninfecties en niet de minste (bronchitis 2x, RSV, longontsteking) en dat vergt idd best wel wat energie waarschijnlijk. Laura al beter intussen of nog steeds verhoging/koorts? Lisa gisteren ook prikjes gehad, vanmorgen eigenlijk ook koorts maar kan nog niet van de prikjes komen, want had specifiek gevraagd of ze er na een dag al last van kon hebben omdat ik ze dan niet wou aangezien ze nog voor een nogal naar onderzoek naar het zh moest deze morgen. Maar goed, koorts intussen weg, dus zal even gewoon wat te vermoeid geweest zijn ofzo.
Hihi wat een kleine kindjes heb jij toch zeg haha, wel schattig hoor 😊 Knap hoor dat Lisa al zo goed praat, lijkt mij een vlug en slim dametje! En een goed geheugen, Lucas hier ook, blijf me daar soms zo in verwonderen. En ook echt gek hoe twee van je eigen kindjes zo verschillend kunnen zijn en verschillende interesses kunnen hebben. Zo was Lucas op Lisa's leeftijd heel erg bezig met boekjes en alles onthouden wat hij zag, en ging ook al het een en ander benoemen of dierengeluiden zelf doen als hij een afbeelding van een dier zag. Kortom super geheugen. Geconcentreerd met iets spelen dat was dan weer minder. En zo is hij nog steeds. Lisa daarentegen, die zegt nog niet meer dan 'mama' 'papa' en 'dat' (terwijl ze naar iets wijst) maar legt bvb al lang ringen over zo'n soort toren (als je begrijpt welk speelgoed ik bedoel), speelt met haar nieuwe houten inlegpuzzel alsof het niets is, kan vormpjes perfect in een vormenstoof steken (herkent de vormen op zich nog niet, maar als ik haar aanduid in welke vorm het moet, dan draait en keert ze het wel zelf zo dat het erin past, maakt ook torentjes van 3 blokjes hoog. M.a.w. zij is veel meer bezig met precisiespeeltjes waar lucas helemaal geen oog voor had. Wel super dat verschil!
wow zeg schrik ik wel even van dat je meteen je hele baarmoeder laat verwijderen, zo drastisch meteen. Waarom als ik vragen mag, vertrouwen jullie gewone sterilisatie dan niet helemaal? Is toch wel een vrij zware ingreep je baarmoeder laten verwijderen?
Sterkte met al jouw komende onderzoeken! Hoe gaat het nu tussen jou en tim? Geen hoog oplaaiende ruzies meer gehad hoop ik?
Cary, morgen de grote dag dus voor je meisje?? He wat leuk dat jullie vroeger ook mochten kiezen wat te eten op jullie verjaardag, was bij ons net zo, vond ik ook helemaal geweldig en wil ik idd ook met mijn kids doen!
Hier: gisteren controle bij K&G. Lengte opmeten ging niet bepaald goed door de agressiviteit en onhandelbaarheid van mijn dochter haha, ze was zowaar gekrompen 😊 Natuurlijk klopt die meting dan niet, maar ik denk dat we er dan wel mogen van uit gaan dat ze zeker ook niet goed gegroeid is, wat wel een beetje verontrustend is want toen we met de onderzoeken begonnen in het zh wegens haar gewichtsval, zei de kinderarts dat we de onderzoeken nu echt wel niet meer mochten uitstellen want dat wat het ook was dat haar gewicht zo naar beneden hielp vroeg of laat ook een invloed zou hebben op haar lengte en we dan helemaal in de penarie zouden zitten. Dus ik hoop dat we daar nu niet aanbeland zijn.... Gewicht tja, wat kan ik zeggen, 70g bijgekomen sinds 2 weken geleden, wat net genoeg is om haar opnieuw op de onderste curve te houden en haar niet eronder te doen zakken. Maar alle wegingen bij de KA in het verleden waren 's ochtends en dan weeg je best minder 's avonds als je al 3 maaltijden achter de rug hebt... Dus denk dat ik volgende week nog maar eens de KA bel voor een nieuwe afspraak want die heb ik nog niet staan.
Maar anderzijds, ondanks geen echte gewichtstoename en nu ook geen lengtetoename is ze wel energieker dan ooit dus ik denk dat het 'fantomalt'-poeder voor 'kinderen met hogere energiebehoefte' wel wat helpt. Loopt intussen echt het huis door alsof ze nooit iets anders gedaan heeft, ik denk steeds maar weer dat het lucas is die ik hoor afkomen en dan draai ik me om en dan loopt daar zo'n minihummeltje naast me waar je haast over valt hihi. Moet er nog steeds aan wennen. Maar wel erg schattig hoe die twee nu met elkaar om gaan, rennen dan achter elkaar aan of net van elkaar weg. Mijn grootste angst dat de nogal ongezonde jaloezie van lucas (toen lisa begon te kruipen) weer de kop op zou steken, was dus onterecht want Lucas vindt het eigenlijk best wel erg leuk dat zijn zusje nu ook gewoon loopt, is eigenlijk zelfs gewoon trots op haar, en ik dus erg trots op hem hoe hij er mee om gaat!
Vanmorgen hadden we dan test voor haar urinereflux en ze is gewoon helemaal genezen verklaard. Hadden we eigenlijk niet verwacht omdat ze het toch aan allebei de kanten vrij erg had en nu was er gewoon niets te zien op het scherm, urine ging gewoon allemaal netjes naar beneden en niet meer omhoog richting nieren. Dus nu nog een paar dagen AB om infecties van het onderzoek preventief te vermijden en daarna kunnen we na 9 maanden dagelijks AB er helemaal mee stoppen!!!! En hoeven we ook niet meer telkens bij de minste koorts naar het zh urine gaan inleveren enzo! Wat een opluchting! En stiekem hoop ik ook ergens dat de AB ook wat te maken had met haar gewichtsproblemen en dat nu ook mss van de baan zal zijn, hoe klein die kans waarschijnlijk ook is want daar had de KA ook wel rekening mee gehouden als dat mogelijk was geweest lijkt me... Maar goed een mens mag toch wat hoop hebben haha 😊 Mijn dag kan in elk geval al niet meer stuk met het goede nieuws van vanmorgen, was het wel waar om anderhalf uur door de sneeuw stapvoets naar het zh te rijden met haar!
Morgen met Lucasje kennismakingsuurtje in school want over een maand is het al zover, dan gaat mijn mannetje gewoon naar school! Dit weekend een rugzakje gekocht voor hem (deed zichzelf dan wel 2u lang voor als Diego/Dora haha) en daarmee gaan we mogen eens in zijn toekomstige klasje gaan kijken, benieuwd hoe hij het vindt! En zijn nieuwe rugzakje nemen we maar mee zodat hij dat meteen verbindt aan school 😊