(1/2)
@sabrina1984, zelf maken is inderdaad ook erg leuk. Ik hoop dat we een mooie via marktplaats kunnen vinden of dat de broer van mijn zwager wellicht die van hun aan ons wil verkopen of lenen. Daar hebben van hun de 2 kids ingelegen en mijn nichtje. Maar alles is prima te wassen. Dat van die oranje wand is niet voor ons trouwens haha, ik had het ergens gelezen bij een medeforumer, die wilde dat gaan doen. Wij doen geen kleur op de wanden alleen een leuk behangetje op 1 wand en voor de rest niets. Er zit al behang (wit glasvlies) op dus dat is prima. Wel willen we als het geboren is op de andere muur de naam met blauwe of roze letters maken. Kreeg van een vriendin de tip van www. caroly.nl. Daar heeft zij de letters voor haar zoontje ook vandaan en stond echt heel leuk op het kamertje.
Wat betreft de afscheiding, deze week valt het vlgs mij wel mee. Vorige week had ik ook wat meer afscheiding. Snap dat je het lastig vind om je geen zorgen te maken en voor iedereen die er geen ervaring mee heeft is dat makkelijk praten. Als je het niet vertrouwd misschien toch maar inleveren bij de vk en het laten onderzoeken. Die kunnen je dan vast wel geruststellen.
Ik heb ook wel af en toe als ik sta en ik moet niezen dat ik wat urine verlies (génant..) maar heb ook al wel vernomen dat dit met je bekken te maken heeft en je daardoor dit krijgt. Als ik zit heb ik er gelukkig geen last van. Ik sta nu meestal ook heel raar te niezen, zodat ik die urine maar niet verlies. Het zijn ook geen hele grote druppels ofzo maar een klein druppeltje die je dan wel even voelt in je string/ slip.
Wat fijn dat je vk aangeeft dat je, als je wil vaker mag komen. Als jou dat een beter gevoel geeft gewoon doen! Je hebt er niets aan als je zo onzeker rond loopt, je moet juist genieten!
@angel26, ja de bbq was erg gezellig. Heerlijk buiten gestaan van 13- 17u ongeveer. Daarna kwam het helaas met bakken uit de lucht. Maar goed het was in de buurt zelf dus konden we snel even naar binnen vluchten bij 1 van de buurtjes. Heb maar direct toen we net met zijn allen bij elkaar stonden en ze wederom vroegen waarom ik geen wijntje dronk, aangegeven dat ik zwanger ben. Ze waren allen verbaasd, omdat ze het met het versieren voor het voetbal hadden gevraagd en ik het toen ontkent had haha. Ik vond het toen gewoon nog veel te vroeg, was toen net 8 wkn. Maar ze reageerden ook leuk, hoor direct allemaal feliciteren en enthousiast. Daarna met een aantal buurvrouwtjes die al kinderen hebben lekker gekletst over van alles en nog wat.
@buddha, ja wel stiekem blijven meelezen hoor en af en toe reageren das leuk! Maar kan me voorstellen dat het lastig om in 2 onderwerpen actief mee te praten. Geniet lekker van je zwangerschap!
Over kinderwagens, ik hoor heel veel over mutsy, dat veel mensen die hebben. Wij blijven toch bij de Bugaboo Cameleon. Moet wel zeggen dat er veel mensen zeggen oh dat is ook wel een hele dure. Maar goed als je een mooie kan krijgen 2e hands voor een goede prijs, waarom niet. We wilden eerst wel een nieuwe, ach we kijken wel ligt ook een btje wat ze met de prijs doen als we straks veel kopen bij 1 winkel. Nieuw hoeft voor mij niet perse.
@enchanting, ja dat zeiden er wel 2 zie je wel we wisten het wel vorige keer haha. Ik heb nog een btje gemengde gevoelens over het wel/ niet op onze kamer slapen de 1e maanden. Hoor veel verschillende verhalen ben er dus nog niet helemaal uit wat we gaan doen. We neigen meer naar bij ons op de kamer dan niet bij ons op de kamer. Maar gisteren hadden we het er nog even over, zowiezo als wij ook in bed liggen bij ons op de kamer, maar waarom op onze kamer als er 1 van ons thuis is? Nog maar eens goed over nadenken en tzt nogmaals bekijken. Oh kijk das fijn dat je toch wel wat terug kan krijgen bij gastouders, wij kiezen voor kinderopvang ipv een gastouder.
Mocht jij je box al ophalen ja, dat is snel of is dat normaal bij de felicitasbox? Dan zal ik binnenkort ook wel een mailtje krijgen denk ik.. Niet vertellen wat er allemaal in zat hoor.
Oh wat leuk dat je man aan de babykamer gaat beginnen!! En wat heerlijk straks vakantie, ga je nog weg/ op vakantie? En nog even bij Babydump geweest, is ook altijd verleidelijk om er voorbij te rijden hé. Ik heb laatst via Groupon de badcape van Lodger besteld voor EUR 14,- nu nog even wachten tot hij komt. Heb mijn zus er voor mijn nichtje toendertijd ook 1 gekocht en volgens haar is het een hele fijne. Moet nog even 3 weken plassen voor MvM en dan krijg ik van hen ook zoiets, een wikkeldeken. Wat voor babyfoon heb je gekocht eigenlijk. Ik kwam gisteren een babyfoon tegen in de jaja airmiles-shop die ons echt wel wat lijkt. Hij heet de medisana smart baby monitor. Dit is de link van medisana zelf:
http://www.medisanashop.nl/product/medisana-smart-baby-monitor/49055/ Wij hebben echt heel veel airmiles en doen er niets mee dus een goede besteding. We kopen hem nog niet, maar gaan wel kijken of deze er ook is op de 2 babybeurzen die we nog willen gaan bezoeken. Er staan ook nog geen reviews over op het internet, volgens mij is hij ook echt pas uit. Mijn vriend en ik hebben beide een iphone en hebben ook 1 iPad. Ideaal ding. Zeker iets om in gedachten te houden.
@suusb, heb je lekker rondgescheurd met de kinderwagens? Welke is het geworden?
Lekker een weekje wat minder werken, heerlijk! Ik ben vorige week donderdag een hele dag thuis gebleven was woensdags ook al erg moe en ben toch heel eigenwijs wel ’s avonds les gaan geven. Toen ik donderdag op stond dacht ik nee ik ga niet werken wil een dagje lekker luieren. Heb me toen ziek gemeld, kreeg echter vrijdags direct te horen dat het feit dat ik lesgeef op de sportschool niet de boventoon mag voeren en mijn fulltime baan hier niet het onderspit moet delven. Ze wilden heel ver met me meegaan wat betreft mijn zwangerschap maar dit moest wel even duidelijk zijn. Heb nogmaals aangegeven dat ik nog maar 2 wkn lesgeef en er dan ook mee stop. Body combat is gewoon erg intenstief. Het scheelt dat mijn kantoorbaan gelukkig echt niet vermoeiend is, eerder saai maar goed ze hebben natuurlijk gelijk maar was niet echt leuk om te horen direct als je binnen bent. Ik had mijn pc nog niet eens aangezet Volgende keer dus misschien toch maar geen les geven als ik overdag al zo moe ben. Op de sportschool weten ze ook dat ik zwanger ben dus zullen ze het wel begrijpen als ik het een keer niet red ivm vermoeidheid. Die wordt bij mij nog niet minder helaas, misselijkheid wel mits ik op tijd (+/- om de 2u) wat eet.
Ik lees nu net dat je 8 juli de uitslagen krijgt , hiervoor hoef ik dus niet meer te duimen haha.
En kijk ook al besloten welke kinderwagen het gaat worden, goed zo! Ff googlen…Zit geen reiswieg standaard bij de prijs zie ik ofwel? Krijg je er nog allerlei leuke gratis extra’s bij trouwens en wanneer ga je hem kopen? Maar zeker leuke wagen, als hij ook lekker rijdt en makkelijk in te klappen is prima keuze.
Mijn bloeduitslagen zijn vanmorgen bij de vk ook besproken volgens mij ook positief, geen bijzonderheden in ieder geval die genoemd zijn. Kunnen we ook weer afvinken met GOED hihi.
Wat ontzettend goed die uitslagen van je prenatale screening, helemaal mooi! Met zulke uitslagen mag je jezelf ook wel even verwennen, t blijft toch altijd spannend zoiets. Heb je leuke zwangerschapskleding gekocht? Ik heb het nog (steeds) niet nodig… ben benieuwd hoe lang het nog duurt.. Volgens mijn boek (zwangerschap van week tot week) is onze beeb nu helemaal klaar en gaat het nu alleen nog maar groeien, zal het dan binnenkort voor mij ook zwangerschapskleding worden. Moet trouwens wel zeggen dat ik het zelf wel kan zien en de mensen uit mijn directe omgeving zien het ook wel. Maar goed tis nog niet zooo zichtbaar dat ik ook mijn kleding niet meer pas.
Hoop niet dat je blaasontsteking krijgt, het hoort er wel een btje bij maar is niet fijn! Misschien maar even urine inleveren bij de huisarts? Goed zo dat je geen blaasontsteking denkt te hebben, die pijntjes zijn idd ook niet fijn. Wat meer rust nemen heeft dus geholpen. Leuk he de reacties op je zwangerschap, wij hebben het vh weekend aan mijn peettante verteld, die vond het ook helemaal leuk. Met Facebook wacht ik nog even, ik vind het nog zo persoonlijk, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Het kan natuurlijk voorkomen dat iemand me binnenkort feliciteert via een bericht op mijn facebook, tis ook geen geheim meer ofzo. Ik ben er zelf ook wel open in, maar voel zelf die behoefte nog niet. Ik heb ook wel gezien dat mensen het met 8 of 9 weken al op facebook zetten, met foto en al. Mijn gevoel zegt nu nog niet, misschien als ik straks op de helft ben en de 20 weken echo heb gehad. De mensen die we spreken die vertellen we het zelf en die mensen staan meestal ook wel in mijn facebook-lijst. Ach iedereen moet het ook echt zelf weten. Volg je gevoel.!