Ja een paar daagjes niet geweest, dus dat betekent even bijlezen…
@suusb, joepie een goede echo wat fijn te horen meid! Zo vroeg in je zwangerschap zijn dit soort berichten voor jou (en voor ons natuurlijk) altijd leuk om te horen. En wat die “misselijkheid” betreft dat heb ik ook vaak hoor niet echt misselijk maar meer btje wee-ig gevoel in mijn buik. Zal ik iets eten ja, maar heb eigenlijk geen zin dat soort taferelen hahaha..
Je moet dus wel idd op tijd eten ja, trillen op je benen is niet goed.
Wij zitten nu met onze vrienden en kennissen echt in zo’n leeftijdsfase dat het wel vaak gesprekonderwerp is zeg maar dus dan kun je dat soort vragen wel verwachten. Maar weet ook dat het voor heel veel mensen niet zo mag en kan zijn dat ze (snel) zwanger raken. Daarom ben ik zelf wel voorzichtig met dit soort dingen vragen.
@buddha, ja ik heb lekker gedanst het was alleen ontzettend slecht geregeld met het warme weer. Veels te weinig bars en te sloom personeel er achter waardoor het erg lang duurde voor je je drinken kreeg. Met temperaturen zoals zondag mag dat echt niet gebeuren. Gelukkig hadden ze dit zelf ook door gehad en stond er gister op facebook al een bericht dat dit zeker een verbeterpunt is voor de volgende keer. Heb zelf alleen maar flesjes water gedronken en af en toe een cola-tje, geen moeite om de wijntjes te laten staan, vind ik toch ook minder lekker met warm weer. Het was wel een vermoeiende dag dat wel, rond de klok van half 7 hebben we ff lekker gegeten en daarna gechilld en ben ik iets langer blijven liggen dan mijn vriendinnetjes. Vl bleef ook heel lief bij me, als je ah eind vd avond moe bent schatje moet je wel zeggen hoor.. zo lief. Maar na het uitrusten was ik wel weer fit genoeg tot het einde door te gaan, het duurde ook maar tot 0.00 uur dus viel mee. Jij hebt vandaag alweer een echo, leukleuk!! Laat je ff weten hier hoe het gegaan is (vast wel, hoef ik vast eigenlijk niet te vragen). En dan woensdagavond vertellen, das helemaal leuk en natuurlijk ook erg spannend. Tsja de angst de 1e 3 maanden is terecht hoor dat hebben wij ook wel, daarom wachten we ook nog met het iedereen vertellen tot deze voorbij zijn. Ik ben echt wel een flapuit, maar vind het ook wel weer bijzonder om dit nog even voor me te houden. Wel knap dat je het nog aan zo weinig mensen verteld hebt hoor.
@BQ1986, Ik vind het idd ook heerlijk om erover te praten, zeker omdat zij ook zwanger is en ze er zelf ook veel mee bezig zijn. Het festival eergister was Freshtival in Enschede. Is altijd met Pinksteren, aantal verschillende areas en natuurlijk een heerlijk weertje zondag erbij, was erg leuk!
Ik heb af en toe na het avondeten en en idd als ik ’s avonds mijn pyama aantrek dat ik ook denk hallo buik daar zijn we haha. Overdag heb ik dat gelukkig niet nee. Ben wel heel benieuwd wanneer je het überhaupt gaat zien, verschilt zo per persoon.
@Maggie, jij donderdag ook alweer een echo, zal vast wel goed zitten daar met die 2 in je baarmoeder. Je moet jezelf ook echt niet gek maken dat er iets niet goed is, tis natuurlijk echt wel een wondertje dat het kan, maar om te gaan doom-denken heb je niets aan. Gewoon ervan genieten zoals je al doet. Ja als je er twee hebt dan groei je natuurlijk ook harder, je hebt iets dat je met trots kan en mag tonen! Haha lachen je supermarktverhaal, gewoon alles meenemen waar je zin in hebt en bij acute trek idd hop op de fiets, zie het al voor me. Ik heb vooral veel trek in hartige dingen sinds ik zwanger ben en soms ineens weer in zoet, maar het hartig blijft btje de overhand houden. Hier op mijn werk ligt daarom al een zakje frites sticks (chippies) in de la.
Wat goed dat je zondag je croissants binnen hebt gehouden, het gaat dus al beter, top!
@Enchanting, ja ik heb nieuwe hardloopschoenen en mijn vriendin (met wie ik hardloop) ook. Ik ben donderdagavond geweest en zaterdag overdag nog een keer met haar. We hebben ze direct getest zaterdagmiddag en ja hoor liep prima. Had soms nog wel steken in mijn knie, maar dat ligt dus ook aan mijn manier van lopen. Wanneer ik er meer op ging letten tijdens het hardlopen ging de pijn ook weg. We zouden eigenlijk gister weer gaan, maar deze dame had echt geen zin, was nog btje ah bijkomen van Freshtival die dag ervoor. Zondag dus maar een lekkere chilldag gehouden en niet veel bijzonders gedaan. Jaaa, denk je dat het er 2 zijn waarom eigenlijk? Groeit je buik behoorlijk of is het gewoon een gevoel? Spannend donderdag vh 1st naar de vk, ik moet volgende wk dinsdag met daarna direct een echo bij onze buurvrouw. Ik hoop voor je dat je snel terecht kunt voor een echo. Wat ik hier zo lees zijn er wel veel vk-praktijken die zelf apparatuur hebben en dus ook sneller een vroege echo doen dan wanneer dit bij een echocentrum is, die samenwerkt met je vk-praktijk. Die doen een 1e echo rond de 11 á 12 wkn. Dat is ook de reden dat ik eigenlijk op 22 juni pas mijn echo heb, maar lang leve de buurvrouw!! Jammer dat je het kamertje nog even moet laten staan hé. Wat ik zo op de foto kan zien is hij wel heel mooi hoor, heb je hem 2e hands of wel zelf nieuw gekocht, staat me iets van bij dat je hem voor een mooi prijsje ergens vandaan had.
Ik had vorige week vrijdag hier op mijn werk echt een onwijze migraineaanval echt niet normaal, ben maar even uit mijn stoel gegaan op de grond gaan zitten en even rustig aan gedaan. Ik heb toen ook geen paracetamol genomen. Het ging met een uurtje ofzo weer over, echt heel vaag en raar. Nog nooit eerder gehad. Een paracetamol idd geen kwaad hoor, mijn vriendin is apothekersassistente en die zei het ook nog. Ik heb er zondag voor we naar Freshtival gingen namelijk wel 1 ingenomen, want had toen al hoofdpijn en toen waren we nog onderweg. Kan dus wel maar je moet het echt zelf weten, ik kan het me ook voorstellen dat je het liever niet doet zoals Buddha aangeeft. Maar ja zo’n knallende hoofdpijn is ook niet fijn. Werk ze vandaag en idd niet teveel piekeren over dat je geen echte klachten hebt, gewoon genieten van het wonder in je buik!
@angel26, wat fijn dat je niet meer zo hoeft over te geven ’s ochtends! Das wel fijner natuurlijk. Leuk dat je naar Center Parcs gaat, als je terug komt duurt je echo ook niet meer zolang, joepie!!
@estrella, ja soms is het oppassen geblazen als nog niet iedereen het weet. Daar moeten wij af en toe ook aan denken. Boekjes weg enz.. Maar ach een tijdschrift over zwanger wil toch nog niet zeggen dat jij zwanger bent? Wij hebben vandaag onze poort niet op slot gedaan omdat de chauffeur van MvM komt. Er staan nu 2 vrij opvallende tassen bij ons achterthuis die onze buurtjes echt wel kunnen zien vanaf hun slaapkamerraam. Ik kijk zelf ook weleens uit het raam en werp eens een blik bij de buurtjes achterthuis. Mijn buren hebben ook een kleine van net een half jaartje oud misschien heeft ze zelf ook meegedaan met MvM en herkend ze dat er tassen klaar staan, nou ja we zullen zien en zo wel dan moet ze het maar komen vragen.
@samantha1987, Jij was er vroeg bij vanmorgen! Ik was ook rond die tijd al uit bed vl moest vandaag voor werk naar Purmerend dus moest ik wat eerder op om de hond uit te laten en daarna douchen, aankleden enz.. Overgeven is niet fijn! Hopelijk blijft het voor een lange tijd bij de keer van afgelopen weekend.
Heb n prima weekend gehad, volgens mij heb ik alles al wel zo’n btje beschreven in de reacties hierboven, haha. Handig dat op elkaar reageren. Vrijdag bij vrienden ge-bbqed, zaterdag met een vriendin de stad in en lekker tot laat ’s avonds buiten gezeten met onze haard. Zondag gedanst op Freshtival in het zonnetje en gister lekker rustig aan gedaan, met de hond nog naar een natuurgebied geweest waar onze hond ook kan - en mag zwemmen was vet druk ook veel mensen met jonge kids, ik zag ons al staan hihi..
@Nikki88, lekker gefietst dus heerlijk zeg met dat weertje. Haha ben jij ook vergeetachtig ja, ik vraag me soms dingen af waarvan ik dacht had ik dat nu net ook al niet gevraagd en ik wist vd week zelfs niet meer aan welke kant vh fietspad ik nou moest fietsen. Dat was echt even een heel dom moment tsss. Later dacht ik natuurlijk rechts.. waarom vraag ik dat eigenlijk. Wat gevoelige borsten betreft heb ik het ook vooral met mijn tepels, wanneer ik op sta staan zij ook op zeg maar. Ze zijn meteen actief en idd met douchen en afdrogen merk ik wel dat ze dan gevoelig zijn, naarmate de dag vordert is het steeds minder gelukkig.
@hier, voor mij weer een werkweek begonnen, met vandaag n vroegje. Moest er rond 6u uit, vl is voor zijn werk dus naar Purmerend waardoor ik onze hond moest uitlaten voor ik mezelf klaar kon maken voor werk. Ik had gelukkig genoeg tijd doordat ik op tijd eruit was gegaan. Vanavond zie ik vl dan ook niet meer, de terugweg gaat hij langs zijn vader die jarig is, dus ik zei al we bellen en zowiezo tot morgen. Straks vanuit mijn werk een kant en klare spaghettimaaltijd opwarmen, hond uitlaten, omkleden en hop op naar de sportschool lesgeven. Denk dak daarna ook wel heel moe ben, hoop dat ik het lesgeven volhoud... Voor de rest eigenlijk geen nieuwtjes ofzo.. Volgende week mijn 1e afspr bij de vk en dan de echo bij de vk (buurvrouw).
Wat ik me trouwens afvraag, misschien wel btje intiem (en als je niet wilt antwoorden even goede vriendjes) maar hoe zijn jullie met de intimiteit op dit moment met vl/ ml (manlief). Ik ben zo moe 's avonds dat ik er echt geen puf meer voor heb en overdag werken we allebei.. :(.. Tijd voor maken is de oplossing maar daar ontbreekt het me af en toe echt aan..