Sorry meiden, maar ik kom er bijna niet aan toe om achter de laptop te kruipen.
Het normale leven begint echt weer op gang te komen hier. Over 2 weken moet ik alweer aan het werk en ik heb er nog helemaal geen zin in.
Ik reageer dus alleen even op de laatste 2 pagina's en zal waarschijnlijk wel het een en ander gemist hebben ondertussen.
@ MamaV, ik snap je wens voor een dochter wel hoor. Een meid is toch anders dan een knul, zeker als ze groter worden zit er denk ik behoorlijk verschil in. Je hebt wel een lekkere grote tuin zeg ... ik zou er bijna jaloers van worden.
Dat staan van Owen herken ik. Tim doet het nu ook al een week of twee denk ik. En hij wil de laatste dagen zelfs steeds springen ... volgens mij is hij er nog veel te klein voor, maar hij probeert het echt. En hij is ook echt heel erg sterk in zijn beentjes. Ik ben alleen een beetje bang dat hij kromme benen krijgt als hij zo blijft staan en springen.
Hoop dat je oma de doeken snel klaar heeft zodat je Owen weer kunt inbakeren.
Hoeveel drinkt hij nu? Hij mag toch 5 flessen van 200 ml (180 + 6 schepjes) nu?
@ Jools, ik kreeg van mijn huisarts de tip om Tim elke dag 1 of 2 theelepels vers geperst (niet uit een pak of fles) sinaasappelsap te geven om zijn darmpjes wat te stimuleren zodat hij beter kan poepen.
Misschien is dat ook een tip voor Oli?
@ Loesje, fijn dat je zo lekker op vakantie bent geweest. En wat goed dat Floor al zulke lange nachten maakt.
Het is ook best vermoeiend als je 's avonds even lekker tijd voor jezelf wilt hebben en de kleine meid wil de hele avond aandacht.
@ MamaV, klinkt best zwaar dat thuis werken. Moet wel zeggen dat ik vind dat je hele mooie foto's maakt! Heb even op je site zitten spieken.
@ Bloem, wat fijn dat Lotte het zo goed doet op de fles. En wat poept ze lekker vaak!
Zeeland is een mooie provincie hoor, mijn vader kwam er vandaan dus ik ben er heel vaak geweest en kom er nog af en toe.
@ Lex, succes met studeren voor je examens!
@ Andreaaa, Tim wilde ook iets vaker een fles en dronk hem ook niet helemaal leeg met dat mooie warme weer.
Wel fijn dat Dani goed slaapt en weinig last had van de warmte.
@ Bloem, waar kon je die voorkeurshouding aan herkennen? Tim heeft namelijk lang ingedaald gelegen en ik had een hele snelle bevalling (iets meer dan 3 uur) dus de VK zei wel dat ik daarop moest letten.
Ik merk er niet echt wat van volgens mij, maar we leggen hem ook in wisselligging op zijn zij in bed, dus ik weet niet of het me snel zou opvallen. Ik weet gewoon niet goed waar ik op moet letten.
Heftig het werk van je vriend. Is inderdaad erg zwaar en ik kan me goed voorstellen dat jullie tijd willen hebben voor je gezin. Wel naar dat je familie het nog niet helemaal wil begrijpen/accepteren.
En wat heeft Lotte goed geslapen!
@ MamaV, sterkte met het plaatsen van je spiraaltje. Ik vond het een ramp, maar ja ik was ook nog nooit bevallen dus alles was nog heel erg nauw. AUW
@ Loesje, het gaat hier inderdaad best goed. Tim heeft alleen wel veel moeite met poepen. 1x per 3 dagen een poepluier en er dan al 2 dagen op lopen te persen. Niet fijn dus.
@ Eekhoorntje, soms helpt het als je een schone luier geeft als ze in slaap valt tijdens de voeding.
En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Super op het stand van de Seychellen. Maar 12 daagjes zonder Robynn, gaat dat niet moeilijk worden?
@ Lex, wat heeft Bess goed geslapen!
Hier nog niet ongi geworden. Had het ondertussen al wel een keer verwacht, maar nog niets dus.
Heb vandaag maar even een test gedaan omdat we gewoon onveilig vrijen en gelijk door willen gaan voor een tweede. Maar er kwam maar een streepje op de test. Dus gewoon afwachten totdat ik weer ongi word.
Word er alleen zo onzeker van dat het zo lang duurt. Dat had ik namelijk ook na mijn eerste miskraam/curretage en toen kwam het door verklevingen. Nou ja we wachten nog maar even af.
Vandaag met Tim naar de huisarts geweest omdat ik het echt een beetje zat begin te worden dat hij zo'n moeite moet doen om te poepen.
Hij krijgt al Nutrilon Omneo en ik deed ook al af en toe wat zonnebloemolie door de fles, maar dat helpt nog steeds niet.
Ben nu wel gestopt met de Infacol omdat ik had gelezen dat kindjes daar ook obstipatie van kunnen krijgen. En van de huisarts kreeg ik het advies om Tim elke dag 1 of 2 theelepels vergeperst sinaasappelsap te geven om een beetje te laxeren. Echt laxeermiddel geven ze liever niet aan zulke kleintjes.
Hij heeft ook nog geen harde keutels gelukkig maar wel redelijk dikke poep, een beetje zo dik als verf uit een tube. Als hij heeft gepoept is hij de rest van de dag een vrolijke baby, maar de dagen dat het niet lukt om te poepen is hij het heel veel aan het proberen en dan is hij niet altijd even gezellig.
Gelukkig slaapt meneer 's nachts wel goed. Hij komt nog wel 1x per nacht voor een fles, maar meestal zit er toch wel 5-6 uur tussen die voedingen.
Vanmiddag heeft hij voor het eerst in zijn wipstoeltje voor de TV gezeten om Sesamstraat te kijken. En dat vond hij echt leuk. Er staat een filmpje op Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=c7eLXaWz0w4&feature=plcp Vandaag de belastingdienst maar eens gebeld omdat we geen kinderopvangtoeslag terug konden vragen nu Dennis geen baan heeft. Dat klopt dus inderdaad. Wel balen want we konden het ook niet meer annuleren. Moeten verplicht eerst 2 maanden afnemen (half juni tot half augustus) voordat we het kunnen opzeggen.
Ze zeiden bij de kinderopvang dat we wel belastinggeld terug zouden kunnen vragen, maar niet dus. Dat kan alleen de eerste 3 maanden van de WW als je kindje al op het KDV zat op het moment dat je werkeloos wordt.
Wel balen, want we gaan dus al in inkomen achteruit en moeten dan ook nog eens het volledige bedrag van de opvang zelf ophoesten. Daar gaan onze spaarcentjes 😞
Nu maar hopen dat hij toch snel aan het werk kan komen. Hij heeft vandaag wel weer een aantal sollicitaties de deur uit gedaan en hij werd van de week ook benaderd door een headhunter.
Dit weekend weer druk met 2 feestjes, dus geen idee wanneer ik weer even tijd vind om achter de laptop te kruipen. Moet ook hoognodig de website van Tim bijwerken, maar heb daar ook nog geen tijd voor kunnen vinden. Gelukkig wel alle foto's uitgezocht en erop gezet.
Maandagochtend gaat Tim wennen op het KDV, misschien heb ik dan even tijd om wat te internetten.