@ Rowel: heftig hoor. Wel flink balen dat je ingeknipt bent, vond ik vreselijk pijnlijk het herstel van de knip na de eerste bevalling, dus zo blij dat ik dat bij de 2e en 3e niet heb hoeven doormaken. Hopelijk heb je er snel niet te veel last meer van! En wat sneu van haar schoudertje zeg. Hopelijk trekt het snel weer bij!
@ BB. Ja 1,8 idd veel te laag. Lara dus op ca. 1,3 bij geboorte en bij ontslag ca. 3,3. Ze hebben het gisteren nog eens nagekeken bij haar omdat ze opnieuw aan het 'fladderen' was en ze toch moesten bloedprikken. Heb dan eigenlijk niet meer specifiek gevraagd naar de waarde maar aangezien er geen opmerking kwam zal het wel voldoende geweest zijn.
draagzak: ik heb zowel draagzak als draagdoek. De draagzak is een lodger shelter. Vind ik heel makkelijk als je bvb snel even vanuit de auto ergens binnen moet en je de maxi cosi niet wilt meesleuren etc., maar echt te warm voor in de zomer en ook erg belastend voor de rug, dus echt enkel voor hele korte periodes. Daarnaast heb ik dus ook een draagdoek. Vind ik veel beter voor mijn rug, zitten kindjes ook veel comfortabeler en steviger in, maar is -zeker in het begin als je er nog niet goed mee overweg kan - wat omslachtig om baby er deftig in krijgen. Doe je dus niet zomaar even om blokje om te wandelen, dan neem ik snel de draagzak. Draagdoek is dan wel handig als je bvb lange wandeling maakt of te voet om boodschappen wilt en je je oudste dan in de buggy kunt zetten ipv los te laten lopen naast de buggy. Ik moet begin juni ook naar een huwelijk, waarschijnlijk doe ik enkel de receptie en niet het avondfeest, maar dan gaat Lara wel mee in de draagdoek. Zo ben ik vrij zeker dat ze gewoon stil tegen mij aan slaapt, hoef ik geen wandelwagen tussen het volk door te sleuren en heb ik mijn handen vrij...
bah dat vloeien. Ik vloeide eigenlijk na 4 dagen al helemaal niet meer dus ik helemaal happy want vorige keren ruim 6 weken gevloeid, maar helaas na 2 dagen thuis weer goed herbegonnen en wordt precies alleen maar meer weer ipv minder. Vloei nu zeker evenveel als 2 dagen na bevalling. Dus vandaag maar even rustdagje op de bank inlassen want waarschijnlijk teken dat ik wat te veel van mezelf vraag weer 😊
@ Loesm: jij kom ook in de buurt van je uitgerekende datum! Spannend hoor. Moet wel wat vervelend beginnen worden waarschijnlijk voor Belle en jou, om ons steeds maar bezig te horen over onze kleintjes terwijl jullie gewoon nog wachten? Of valt dat wel mee?
@ Anne: ja ritme erin krijgen is volgende stap :). Moet zeggen dat het hier wel aardig gaat nu. Overdag netjes om de 3u en tussendoor slaapt ze zo goed als steeds, dus echt helemaal geen werk aan haar, begint zelfs te vervelen haha. Ben ik echt niet gewoon want de andere zijn nu niet bepaald de grootste slapers :). 's nachts is wel onvoorspelbaar. Soms een hele nacht door aan de borst, soms 3x soms 2x en 1 nacht zelfs maar 1x. Hangt wat af van hoeveel last ze heeft van slijmpjes en hoesten. Wel moet ze heel dicht tegen mij aan liggen. Ik geef er nu maar gewoon aan toe. In eigen bedje leggen is nu toch niet echt een optie want ze kokhalst steeds van de slijmpjes in haar keel, is veel makkelijker als ze dan gewoon bij mij ligt en ik haar meteen recht kan houden. van zodra ze genezen is, gaan we maar beginnen met wennen aan haar eigen bedje.
Gisteren weer in zh bij KA op controle geweest. Opnieuw bloedprikken om een paar waarden opnieuw te controleren. Na het rampzalige bloedprikken van dinsdag, mocht ik met haar naar pediatrie gaan om daar te laten prikken ipv in labo en met de specifieke instructies dat ze slechts 1x mochten proberen. Lukte het niet dan moesten ze KA opnieuw opbellen en ging zij het zelf komen doen. Wel fijn dat ze ook zo begaan is met haar patiëntjes. Duurde even voor ze een goede ader vonden, maar lukte dan wel gelukkig meteen, Lara huilde zelfs niet eens echt door. Ook foto genomen van haar longen maar dat zag er nog vrij goed uit. Ze heeft wel veel slijmen en hoest erg veel en had eigenlijk beter moeten zijn ipv slechter na 2 dagen verstuiven en neusdruppels, maar omdat ze het voor de rest zo goed doet (geen koorts, mooie kleur, groeit erg goed, saturatie goed, ...) mocht ze wel gewoon mee naar huis weer maar met 3x verstuiven per dag ipv 2. Moet tegen maandag wel merkelijk beter zijn, dus moet ik maandagmorgen om 9u even bellen naar KA om te zeggen hoe ze het doet. Als er geen verbetering is moet ik maandagvoormiddag opnieuw in zh langsgaan en anders gewoon dinsdag op controle. Als ze koorts maakt, wordt ze wel meteen opgenomen, dus nu haar proberen ver van Lucas te houden want hij heeft koorts. Best zielig want hij is zo trots en lief met haar en mag nu niet bij haar 😞
zo, maar nu ga ik filmpje opzetten en voetjes omhoog want kleine pruts slaapt toch - weeral 😊