Femke1970 schreef:@Jenta en @Janne: Ik ben blij dat er zo'n grote verscheidenheid in de smaak wat betreft namen is, anders zouden er nóg meer mensen rondlopen met dezelfde naam. Zelf vind ik Julia ook een hele mooie naam, (is de 2e naam van mijn oudste dochter, wat ik weer jammer vind want ik had hem graag nog een keer als 1e naam voor een andere dochter gebruikt 😉 )
Ik houd weer absoluut niet van die gezochte namen, waarbij je eerst moet nadenken over de uitspraak; daar heb hier ik ook hier al verschillende van voorbij zien komen. En ik heb niets tegen buitenlandse namen maar voor een oer-Nederlands kind met bv blonde haren en blauwe ogen zou ik ook gewoon een Hollands klinkende naam willen en geen Engelse, Italiaanse of Spaanse naam. Skandinavisch kan dan weer wel heel goed, vind ik.
Zoals hier ook al eerder ergens gezegd is, een naam moet ook bij het kind passen en dat is volgens mij het allerbelangrijkste! ;)
Maar gelukkig dat niet iedereen van dezelfde namen houdt toch? Xavio heeft lang blond haar met krullen en groene ogen... Past perfect bij zijn naam. Lekker eigenwijs 😃
Toen ik jong/klein was en mijn ouders hadden mij Amber genoemd, moest toen iedereen horen. En nu staat die naam hoog in de lijst. En echt is geen nederlandse naam 😃
En dat zal met Xavio ook zo zijn. Over 20 / 30 jaar heten meer zo. Maar wij zijn trots dat we de eerste waren :mrgreen:
En zeg nou zelf.... 4 koens of 3 karin in de klas is toch ook niet leuk! 😉