Elmas schreef:
Moz,
Mijn cyclus zit tussen de 5,5 en 6 weken. Ik ben eind november 2007 gestopt met de pil. De 1e keer dat ik toen ongi werdt was 3 februari, 14 maart, 30 april en nu afwachten...Is dit een zorgwekende cyclus? Zoals je ziet wordt ik wel elke maand ongi...
Het maakt me zo onzeker. Ook al zijn we nog niet zolang bezig...
Ik hoor graag van een van jullie..
Gr. Elmas
Iemand een reactie op mijn bovenstaande vraag?
Ja hoor, is nog niks aan de hand hoor, als ik het goed uitreken zit je op 40 en dan 47 dagen. Je volgende ongi kan dus tussen 9 juni en 16 juni komen. Ik hoop voor je dat hij niet komt (en je zwanger bent) of anders eerder, zo dat je cyclus lengte in gaat korten. Als die steken/misselijkheid in je 3e week na je ongi op een eisprong duiden zou je zelfs deze week je ongi (of niet kunnen krijgen 😉 ). Misschien zijn ovusticks wat voor jouw in de volgende ronde, dan weet je tenminste zeker dat je en wanneer je een eisprong hebt en je dus kunt gaan testen.
Ik heb normaal ook pijn in mijn tepels ongeveer in de week van mijn eisprong, tot kort voor de 😈 komen, maar nu niks geen last, wel al een 2 dagen steeds het gevoel dat ze komen, wat ik normaal niet heb, ik voel het, ga naar de wc en het komt dan ook, nu dus al 6 keer naar de toilet gelopen voor niks 😃 .
Mochten je cyclus lengte echt lang blijven (over de 42) dan kun je best even bij de HA vragen hoe of wat, scheelt dan wel als je dan een of meer ronde ovu-testen en temperatuur metingen hebt gedaan, daar uit kunnen je en de ha wel zien of je en eisprong hebt gehad.
Grote kans is gewoon dat je lichaam weer zijn eigen ritme (zonder hormoon toevoer) moet terugvinden.
Succes met wachten.