mamasanne1 schreef:Hallo allemaal,
Ook mijn verloskundige vond het alleen maar goed dat ik deze week al had gebeld. Inderdaad vooral om bijtijds een afspraak te maken voor een echo omdat het daar altijd zo gruwelijk druk is.
Bij mij vooral klachten als misselijkheid, leeg hongergevoel maar totaal geen zin in eten en moe!
@Lowiena: Lastig hoor, die darmklachten. En aan de pijnstillers mag je ook al niet! Ik zag dat je volgende week al naar de vk moet. Spannend hoor allemaal.
Zijn er eigenlijk meiden bij die een nekplooimeting laten doen?
Eten (ook al heb je geen zin/trek) helpt tegen de misselijkheid. ook vlak voor je gaat slapen nog wat (energierijk) eten, of midden in de nacht (let wel op je tanden 😉 ) helpt tegen ochtend misselijkheid.
Ik mag wel paracetamol (dat is ook het enige wat je mag), maar ook dat doe ik liever niet, en de pijn duurde ook meestal tussen de 5 minuten en 2 uur en dat is nog te overzien. Maar het gaat al een stuk beter.
De homeopaat heeft me twee middeltjes gegeven, als het weer opspeelt is het minder heftig en minder lang hooguit halfuur.
Wij gaan van het weekend een defenitief besluit nemen, maar het ziet er naar uit dat wij geen nekplooimeting laten doen, het is toch geen test die 100% uitsluitsel kan geven, kost 132 euro, en ik zou toch de zwangerschap niet beeindigen als er iets mis zou (kunnen) zijn. Het idee alleen al ik zou mijn vader en mijn tante echt niet onder ogen durven komen als ik een zwangerschap beindig omdat ik een gehandicapt kindje zou kunnen krijgen. (Ze zijn beide werkzaam geweest in de gehandicapten zorg). Mochten ze het per toeval tijdens gewonen testen ontdekken oké dan wil ik het wel weten dan kun je je er toch een beetje op voorbereiden. Een vlokketest lijkt mij eng het risico op een miskraam zou ik niet durven nemen. Maar ja misschien dat ik er bij de 2e anders over ga denken als ik dus wat ouder ben, want inderdaad neemt de risico (op afwijkingen) met de leeftijd toe.
O en ik ben zelf 33 (en als alles goed gaat 34 bij de bevalling) misschien dat ik daarom al wat sneller terecht kon bij de vk en voor de echo (kon vanaf 30 juni).
Op het moment heb ik het erg druk met mijn werk en privé afspraken vandaar dat ik zo weinig online bent, terwijl ik eerst bijna 3 keer per dag kwam neuzen. Dus nog geen vakantie hier.