mamasanne1 schreef:@Lowiena: Super dat alles goed is! Ga je het nu in je omgeving vertellen of was dat al gebeurd?
Fijne dag allemaal :)
Nee we zijn dinsdag gelijk op vakantie gegaan, mijn vader en stiefmoeder hebben het gisteren (disndag 22-7) als eerste gehoord, nu wordt hij echt opa (mijn stiefmoeder heeft al kleinkinderen). Hij was zo blij.
Mijn schoonouders gaan we vrijdag bezoeken. Afhankelijk wanneer ik mijn moeder zie zal deze het ergens de komende week ook te horen krijgen. Daarna nog de broers. Over 3 weken mag de rest van de familie en vriendenkring het weten.
Louise 03 schreef:Ik ga 20 juli 3 weken naar familie in Turkije, 3 en een half uur vliegen we erover, dus ik ben ook bang voor die reis, vanochtend naar de bakker gegaan en daar hield ik het al niet uit, heb ik achter in een steegje staan spugen, ik heb nu sinds afgelopen donderdag elke dag zowat niets anders gedaan! Dus ik maak me wel zorgen over de vakantie, super warm weer natuurlijk!
Ik voel me ook futloos, moe, en ik heb continu honger! maar ik kan bijna niets eten ben deze week al bijna 3 kilo afgevallen, ik weet waar ik het voor doe natuurlijk en ik ben blij dat ik klachten heb om het zo maar te zeggen, want mijn lichaam is continu aan het werk voor de baby, maar die misselijkheid put me echt uit!
Een homeopaat kan helpen, bij mij werkt het in ieder geval ik sinds mijn 8,5 week geen last van misselijkheid of darm klachten meer. Ik voel me wel flauw als ik niet op tijd eet.
mamasanne1 schreef:@bambam: Van harte met je zwangerschap! Heeft de verloskundige je gezegd dat je een echo zou krijgen? Er zijn namelijk niet veel verloskundige die dit zelf doen, en helemaal niet zo vroeg in de zwangerschap. Ik hoop het natuurlijk wel voor je, maar misschien moet je er niet te veel op rekenen. Grote kans dat je een intake-gesprek krijgt en een verwijzing voor een echo bij een echobureau of ziekenhuis. Het hartje is pas vanaf een week of 10 à 11 te horen. Het lijkt nu allemaal nog heel erg ver weg, maar voor je het weet ben je 40 weken!
Het hartje was bij mij bij 8,5 week goed te zien en met de echo kunnen ze het ook laten horen, maar dit kan maar heel kort omdat het niet zo fijn (goed) is voor de kleine. Vanaf de 11e week kunnen ze het hartje met een doptone(?) meter laten horen.
😮 ER zijn behalve de boel mooi verhalen ook een paar teleurstelling langs gekomen, ik wens deze dames veel sterkte de komende tijden en dat het snel weer raak en dit keer goed zal gaan.
Weet iemand hoe het zit met die extra echo's. Ik heb namelijk ergens gelezen dat er nogal oneningheid is in de medische wereld of echo's wel goed zijn voor de kleine. Dus ik zou maar zeker een goed bureau opzoeken en de echo maar van korte duur laten zijn. Ik loop liever geen risico en wacht gewoon mijn 20 weken echo af. Misschien dat ik wel zelf zo'n doptone(?) meter ga aanschaffen, dan kan ik tenminste het hartje horen als ik begin te twijfelen. Nu ja 4 augustus gaan we zowie zo bij de vk langs om het hartje te horen. En ik geloof dan nog weer 4 weken en dan een paar keer om de 3 weken geloof ik. We wachten het maar af.
Ga nu lunchen tot maandag (of eerder????)
Liefs Lowiena