amy-baby schreef:
@kyra; wat een lekker ding jouw 2e dochter. Je zal het wel enorm druk hebben nu he? maar ook geweldig! Hoe voelde jij je toen je eerste dochter te vroeg geboren was, toen heeft ze toch ook lang in het ziekenhuis gelegen?
Lisa hoeft alleen nog maar haar voedingen zelf te drinken, en dan mag ze naar huis. Dus wanneer dat is dat weten we neit, dat kan alleen Lisa zelf bepalen. voor de rest doet ze het geweldig.......ze zit inmiddels al op haar geboortegewicht, en was vandaag ook bijn 50 gram weer gegroeid. dus daar ligt het allemaal niet aan. In nederland is het gewicht niet bepalend. Als zij maar 2 kg zou wegen maar ze drinkt hartstikke goed, dan zou ze ook mee naar huis mogen.
Groetjes Amy
hoi amy 😊
ja hoor, is lekker druk nu en zeker zoeken hoe en wat! Uren die soms samen vallen voor de zusjes en een toch iets jaloerse Kaylie! 😂 Ik moet echt niet proberen Kailah eerst een flesje te geven hoor, want dan zet Kaylie haar bel open haha!
Is ook moeilijk hé, ik kan Kaylie ook niks uitleggen, maar met elke avond een uurtje quality time met mama of papa lukt het ons wel 😉
Kailah drinkt sinds deze nacht vele beter, de navelstreng is er ook bijna af, dus wij komen er wel 😃
Hoe ik me voelde na de geboorte van Kaylie!? Das idd verschrikkelijk meid! Je bevalt, je ziet je kind ff, knip die navelstreng af en daar gaat je kind voor de eerste uren (heeft bij ons 2u geduurd voor we zelf maar iets van nieuws kregen...)
Ik had echt eerst een minderwaardigheidsgevoel, ik nam het mezelf (mn lichaam) kwalijk dat ik geen volledige zwangerschap heb kunnen voltooien... En daar sta je dan, helemaal leeg en alleen. Je komt trg thuis zonder iets, in een lege babykamer... Uren heb ik er staan huilen! 😞 Kaylie was er aan 32 weken en dan leef je echt van dag tot dag (dat is ook nog eens zo moielijk!) Ik gaf nog eens bv, dus dat moest ik nog eens machinaal doen (om de 3u en 8keer per dag), en tussendoor nog eens over en het weer naar het ziekenhuis... Hectisch man! En bv is echt afmattend, en plus dat over en weer getjaffel nog eens erbij... Daar gaat je herstel (toch zeker overdag, daarom dat ik je ook aanraad je nachten heel goed te benutten nu je nog kan! 😉 )
Het was net alsof je een "huisdier" had vond ik. Je kon en mocht ook niks alleen doen, al die sensoren bevestigen enz... Ik vond het zo eng (en toch sta je der niet bij stil wnr je bij je kindje bent, want daar genoot ik ook intens van!)
Van Kaylie ben ik ook ingeknipt geweest (omdat haar hoofdje de druk van de vagina nog niet aankon, doen ze om hersenbloedingen bij de baby tegen te gaan...) Ik had 7 hechtingen en nog eens een blauwe bult tss mn kont! 😮
En idd dat is afzien, ik vind het nu alweer moeilijk me in te beelden hoe de pijn was van de bevalling, maar die eerste hechting herinner ik me nog levendig hehe 😂
Maar goed, het geneest! Lol ik had na 4weken al sex :oops:
(deze keer maar één hechting, was iets ingescheurd)
Mijn raad meis, geniet van de tijd dat je nu bij je kindje bent en houd je vast aan die momenten wnr je het thuis moeilijk krijgt! Benut vooral je nachtrust erg goed nu, zodat je 2x zo goed mama kan zijn voor haar! Ben je weer lekker fris als ze eindelijk thuis is en jouw nachten terug inkort en wel laat merken dat je mama bent hoor! 😉
Het is idd niet makkelijk meid, maar we verliezen niks, integendeel, we gaan ze nog meer koesteren en vvan hun houden!
Dikke kus en knuf en hou je sterk meis!